X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד החינוך נותן יד להמאסת המקצועות ההומניסטיים. אחרי שהסטודנטים נטשו אותם בהמוניהם, הולכים עכשיו בעקבותיהם גם תלמידי בתי הספר. מתמטיקה, פיזיקה וכימיה - "אין"; תנ"ך, ספרות והיסטוריה - "אאוט". התוצאה: דור ללא שאר-רוח
▪  ▪  ▪
תמו הימים שבהם חי התלמיד הישראלי עם המלה הכתובה [צילום: זהר שיטרית]
תדמית פחותה
למקצועות ההומניסטיים מוקנית, במפורש, תדמית פחותה, אם לא שלילית, שרק "לא יוצלח" ידבק בהם

תחילה היו אלה הסטודנטים באקדמיה שמאסו בלימודים ההומניסטיים. עכשיו הולכים בעקבותיהם גם תלמידי בתי הספר הממלכתיים. הכל בעידודו של משרד החינוך, המטפח את המקצועות השימושיים על חשבונם של לימודי הרוח. אין עוד דרך-ארץ למלה הכתובה ואת מקומה תופס סרגל החישוב הקר.
תמו הימים שבהם חי התלמיד הישראלי עם המלה הכתובה כחלק ניכר משגרת-יומו. בימיה הטובים היא שימשה פורקן לעצביו המתוחים, ביטוי להרהורי ליבו, חומר לשיחה, או גלולה למרגוע. עכשיו, למרבה הצער, היא נבעטת החוצה ברגל גסה.
על-פי עדות מחנכים, גובל המצב החדש בקטסטרופה לשמה. תלמידים אינם יודעים לכתוב כהלכה, מסתפקים בלשון לקונית ובשפה של מצגת בלבד. שום מורה אינו מלמד אותם שלפסקה יש התחלה וסוף. כל שהם יודעים להעלות על הנייר הוא אסופה מגובבת של משפטים דלים, ריקים מתוכן ונעדרים כל עושר לשוני. שגיאות הכתיב שלהם זועקות לשמיים וכושר ביטויים לקוי עד אימה.
את הזוועה הזאת המיט על התלמידים משרד החינוך במו ידיו. הוא זה שהמאיס עליהם את התנ"ך, את ההיסטוריה, את הלשון ואת הספרות. את מקומם תפסו המתמטיקה, הפיזיקה והכימיה, שכבודם אומנם מונח במקומו, אבל שאין בהם שום שאר-רוח.
תדמית שלילית
העובדות בשטח מורות שמספר התלמידים הבוחרים במקצועות ההומניסטיים בטל בשישים לעומת אלה הריאליים. הירידה הדרמטית בקרנם של לימודי הרוח מתורצת בהעדר התועלתיות שלהם. אחרי שנסגרו חוגים רבים במדעי הרוח באקדמיה, הגיעה הזנחת לימודי מקצועות הרוח, במלוא עוצמתה, גם לבתי הספר.
התלמידים בחינוך הממלכתי מעדיפים להשקיע במדעים ובתחומים שנתפסים יותר מבחינה כלכלית, על פני התחומים ההומניסטיים. הגיעו הדברים לידי כך שבתי-ספר רבים אינם מאפשרים עוד לימודים במגמות מורחבות של ספרות, תנ"ך, או היסטוריה. המחדל הזה מתורץ על-ידי משרד החינוך באי-יכולת למלא כיתה, ולחלופין גם במתן קדימות לתחומים השימושיים.
למקצועות ההומניסטיים מוקנית, במפורש, תדמית פחותה, אם לא שלילית, שרק "לא יוצלח" ידבק בהם. יחי החומר ובוז לרוח!
בארץ הזאת הולך וגדל דור שההשכלה הכללית ממנו והלאה. הקיצוץ המשמעותי בלימודים ההומניסטיים כבר נותן את אותותיו בציונים הנמוכים עד לאימה בלימודי החובה ובמבחני הבגרות. את מקומן של חמש היחידות תופסות שתיים-שלוש, ואפילו רק יחידה בודדת. ממש בושה!
בארץ הזאת צומחים רופאים, עורכי-דין, כלכלנים ומהנדסים, שהינם, אולי, מומחים גדולים בתחומי-עיסוקם, אבל שבסך-הכל הם בורים גדולים בכל מה ששיש בו שאר-רוח.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז דרומי
מיעוט חלש היום, זה מיעוט המתנחלים. הללו יהודים ראשית לכל ואח"כ ישראלים, מעוקרים מאלימות של ממש, ממושמעים הרבה יותר, וידיהם כבולות ולכן הממשלה-החוק-משטרה אינם מפחדים להתייצב מולם בכל הכלים
גרשון אקשטיין
כלי תקשורת מלאים בתיאורים,דעות ועמדות בנושא תג מחיר, מדוע לא תופסים לא עושים דבר לאנשי תג מחיר.ולאף גורם גם לממשלה אין תשובה לכך. אולי צריך לחזור להיסטוריה לתקופה של אחרי מלחמת האזרחים של ארה"ב
צ'לו רוזנברג
בכל תוכנית, בכל מגזין ובכל ערוץ אינטרנט יש מאגר מרואיינים שלם, לכל צרה או כותרת שלא תבוא. יש בו שלושת או ארבעת השמות המובילים בכל תחום שעל סדר היום: הפרופסורים, השופטים בדימוס, השגרירים לשעבר. המומחה מוזמן לטלוויזיה מסיבה פשוטה: כי אתמול הוא היה בטלוויזיה. מעגל קסמים שאי-אפשר לשבור
יוסי טאטיקה
מחול שדים שמתקיים סביב תדמיתה של אחת מהמדינות היותר ידידויות שיש לעם ישראל, קשור באופן ישיר ליכולת שלנו לראות דברים רק בצבעים של שחור ולבן, ידיד או אויב בלי כל יכולת להביט מעט פנימה
נורית גרינגר
התמונה כפי שהיא נראית מהחלון אל העולם היא קודרת ובמידה רבה לא נאה. קו הכסף יצוייר על-ידי האנשים, אם הם יבחרו לצייר אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il