X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאלו שחושבים על קריירה ורוצים להיות פופולריים כדאי להפנים את המסר שאין קידום במרחב הציבורי ובפופולריות, בלי נוכחות וניראות במדייה החברתיים
▪  ▪  ▪
ליידי גאגא. דואגת לתדמית הציבורית [צילום: AP]

100 נשים וגברים מתחום הבידור, האתלטיקה והמשחק מוגדרים על-ידי "forbes.com" כ"סלבריטיס המשפיעים ביותר בקנה מידה עולמי לשנת 2010/11". מה מייחד את ליידי גאגא מכל יתר השמות שברשימה היוקרתית?
לפי סקר של forbes.com (אתר עסקי) 100 סלבריטיס פילסו את דרכם לפסגה בעיקר הודות להשפעתם במדייה החברתיים. הטענה שאנשי פורבס דוט קום משמיעים היא שבימינו, מי ששולט במדיה החברתיים עולה בסולם הפופולריות. הסקר מראה למשל, שליידי גאגא עומדת בראש רשימת הנשים שהרוויחו מפעילות בעולם המוזיקה יותר, כשהמדידות מתייחסות לתקופה שבין מאי 2010 לבין מאי 2011.
אך לא זה מה שהקפיץ אותה למעלה בסולם הסלבריטיס של forbes.com. מסתבר שיש לליידי גאגא יותר חברים בפייסבוק ויותר גולשים עוקבים אחריה בטוויטר. ובמונחים כמותיים, יחסית לשאר הסלבריטיס שברשימה יש לה 36,000,000 חברים בפייסבוק!! ובשנה האחרונה עקבו אחריה בטוויטר כ-12 מיליון גולשים!! 10 מיליון עוקבים בטוויטר (שאותם היא מכנה Little Monsters), עזרו בהורדת מיליון עותקים של הסינגל הפופולרי "Born this day" במשך חמישה ימים בלבד... הסקר המקיף של פורבס (ממאי השנה) העלה את ליידי גאגא למקום ראשון ברשימת הסלבריטאים, כשהוא דוחק את אופרה ווינפרי אחורה.
כדאי להפנים את המסר שאין קידום במרחב הציבורי ובפופולריות, בלי נוכחות וניראות במדייה החברתיים. מי שנכנס לקישור הבא, מוצא טבלת נתונים אינטראקטיבית המסכמת את תוצאות הסקר. מאחר שמדובר באתר אינטרנטי, מאפשר האתר האמריקני forbes.com לבדוק את הדירוגים שהובילו לרשימת הסלבריטיס, בחמישה פרמטרים שונים: דירוג לפי רווח כספי, דירוג לפי פופולריות ברדיו ובטלוויזיה, פופולריות בעיתונות, פופולריות ברשת ופופולריות במדיה החברתיים. להלן מספר דוגמאות:
רוג'ר פדרר הוא האתלט המסוקר ביותר בעיתונות האמריקנית. ליידי גאגא אוזכרה ברשת יותר מכל אחד אחר וכאמור, יש לה יותר חברים בפייסבוק ויותר גולשים עוקבים אחריה בטוויטר.
אופרה ווינפרי מדורגת גבוה בהופעות ברדיו ובטלוויזיה, והרווח הכספי בשנה שבה נאספו הנתונים היה 290 מיליון דולר. יחד עם זאת, בהשוואה לליידי גאגא, ווינפרי מדורגת במקום 13 במדיה חברתיים (פייסבוק וגם טוויטר) והאיזכור שלה ברשת גם הוא במקום 13, יחסית לחבריה ברשימה.
ג'סטין ביבר מדורג במקום ה-2 באזכורים ברשת, ובמקום שלישי במדייה החברתיים (פייסבוק וטוויטר).
ביונסה מדורגת במקום תשיעי במדייה החברתיים, ובמקום שביעי, באזכורים ברשת.
ליו מסי מדורג במקום ב-56 ברובריקה של הרווח הכספי השנתי, במקום ה-22 במדייה החברתיים ובמקום ה-48 במספר האזכורים ברשת.
מריה שארפובה מדורגת די בינוני, בפרמטר הרווח הכספי היא הגיעה למקום 72, במדייה החברתיים היא במקום 32 ובאזכורים ברשת, במקום 67.
סרינה וויליאמס, מדורגת גם כן די בינוני, בפרמטר הכספי היא במקום 94 (משקף את הפציעה שהשביתה אותה במשך תקופה ארוכה מתחרויות טניס), אבל גם במדייה החברתיים היא מדורגת בינוני, רק במקום ה-39.
אחותה, וונוס ווליאמס מדורגת נמוך יותר - מבחינה כספית היא קיבלה מקום 90, במדייה החברתיים, היא מדורגת במקום 46, ובאזכורים ברשת היא מדורגת במקום 76.
החשיבות שהעניק אתר forbes.com למדייה חברתיים, לטובת סקר שמטרתו לקבוע את רשימת 100הסלבריטאים המשפיעים בסדר גודל עולמי, איננה מובנת מאליה. קצב החדירה של האינטרנט לעולם המערבי ולשאר מדינות העולם עולה משנה לשנה אך עדיין רחוק היום שבו לא רק יתחברו כולם לרשת האינטרנט אלא גם יעשו שימוש במדייה החברתיים על בסיס קבוע. יחד עם זאת, הגענו לנקודה בה עלינו לחשוב היטב על כוחם והשפעתם של המדייה החברתיים.
אלו שחושבים על קריירה ורוצים להיות פופולריים, לא די שירוויחו מיליונים ולא די שידורגו בענף כמו טניס במקום הראשון בעולם. אלו חייבים לדאוג לתדמית הציבורית שלהם. זה אומר שכדאי להפנים את המסר שאין קידום במרחב הציבורי ובפופולריות, בלי נוכחות וניראות במדייה החברתיים.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הצהרתו מהווה מסמך הסתה כאשר הוא מודע לנזק שהוא גורם, ומכאן שנדרשת פעילות שלטונית מיידית לעצור את מי שניתן לכנות כאסטרטג אידאולוגי של פרחחי השומרון
חן בן אליהו
ככל שמדינת ישראל תעז ותממש את תכליתה האחרונה בהקמת בית המקדש ותיקון עולם במלכות שדי, וככל שתעלה השמש הציונית ותזרח בשמי מרום בחינת אור לגויים כולם, כך ילך הצל שלה ויקטן עד מיזעורו ממש. הוא שנאמר, אין עם פלשתיני
ראובן לייב
משרד החינוך נותן יד להמאסת המקצועות ההומניסטיים. אחרי שהסטודנטים נטשו אותם בהמוניהם, הולכים עכשיו בעקבותיהם גם תלמידי בתי הספר. מתמטיקה, פיזיקה וכימיה - "אין"; תנ"ך, ספרות והיסטוריה - "אאוט". התוצאה: דור ללא שאר-רוח
בעז דרומי
מיעוט חלש היום, זה מיעוט המתנחלים. הללו יהודים ראשית לכל ואח"כ ישראלים, מעוקרים מאלימות של ממש, ממושמעים הרבה יותר, וידיהם כבולות ולכן הממשלה-החוק-משטרה אינם מפחדים להתייצב מולם בכל הכלים
גרשון אקשטיין
כלי תקשורת מלאים בתיאורים,דעות ועמדות בנושא תג מחיר, מדוע לא תופסים לא עושים דבר לאנשי תג מחיר.ולאף גורם גם לממשלה אין תשובה לכך. אולי צריך לחזור להיסטוריה לתקופה של אחרי מלחמת האזרחים של ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il