X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צבי גלברד מהנדס אלקטרוניקה ומערכות תקשורת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הצעת התיקון לחוק לא מונעת את המשך הצפת המדינה במסתננים יותר מ-53,000 מסתננים עלולים להשתקע בישראל
▪  ▪  ▪
מסתתנים. אסון לאומי חברתי [צילום: AP]

ביום שני (יום 19.12.11) אושרה ההצעה לתיקון החוק בוועדת הפנים, לפני קריאה שנייה ושלישית. החכי"ם מהימין נראו שבעי רצון. אבל גם מתנגדי החוק - חנין ומר"צ יחד עם חבורה גדולה של ארגוני תמיכה במסתננים - לא היו עצובים, והם כנראה מבינים מדוע.
חשוב להבהיר שהחוק החדש איננו חדש כל כך. למעשה כבר קיים חוק למניעת הסתננות מ-1954. מקימי מדינת ישראל דאגו להגן עליה מפני מסתננים, וחוקקו חוק ראוי וטוב דיו. החוק מעניק את הסמכות המלאה לשר הביטחון לעצור את שטפון המסתננים, להעמידם למשפט בבי"ד צבאי, ולגרשם מחוץ לישראל. החוק הקיים מאפשר גם את גירושם של המסתננים מאפריקה שהגיעו דרך מצרים. אלא שמערכת הביטחון התבלבלה, וראשיה הגיעו להחלטה תמוהה להימנע מאכיפת החוק, בטענות סרק כגון: "החוק ישן מ-1954", "אין מצב חירום" ועוד שלל תירוצים תמוהים. ובכן: אין דבר כזה "חוק ישן" אלא אם בוטל ע"י הכנסת. גם לא הייתה הכרזה על סיום מצב חירום, לפיכך החוק עדיין תקף. אלא שבימים הקרובים עלול התיקון לחוק, לעבור בכנסת.
יותר מידי באגים בחוק החדש
מה רע בתיקון החדש? - כמו שקורה בחיים, לא תמיד הניסיון "לשדרג" עולה יפה, ואז אנו מקבלים מוצר נחות מקודמו. בחוק "המשודרג" יש יותר מידי "באגים", מה שהופך אותו לסוס טרויאני: אין לצה"ל סמכות לבצע "החזרה חמה". במקום לגרש את המסתננים, צה"ל ימשיך לקלוט אותם במתקן סהרונים. כך יוכלו אלפי "פליטים" מסתננים לצעוד לעבר ישראל מבלי שצה"ל יורשה לעצור אותם ולגרשם.
בהצעה לתיקון, הוטלו מגבלות רבות על גירוש המסתננים. שר הביטחון יכול להחליט שהמסתננים אינם "ברי החזרה" , ואז לשחררם בנוהל המקובל היום. מגבלה נוספת היא: "לא יגורש מסתנן למקום שבו יעמדו חייו וחירותו בסכנה " . מדובר בהגדרה רחבה מידי, מאחר שהמושג "חירות" איננו קיים בכל ארצות ערב והעולם השלישי, כפי שהוא מקובל בישראל. רק לאחרונה ראינו, שחירותם ואף חייהם של מי שהיו שליטים ניטלו מהם כהרף עין.
אין אפשרות לבטל אשרת שהייה למסתנן, אם האשרה התקבלה בדרכי מרמה או שהסתיר מרשויות המדינה את עברו בעת שהגיש את בקשתו.
קיים ערבוב בין הסמכות הצבאית לאזרחית. צה"ל אמור לעצור את המסתננים ולהעבירם לטיפול של "ממונה ביקורת גבולות". כל מסתנן יכול להגיש ערר לבית המשפט והמערכת תקרוס. הבעיה מתעצמת, כי המערכת חייבת לעמוד ביעדי "טיב שרות" למסתננים. היא מחויבת לתשאל, לחקור ולקבל החלטה- תוך 72 שעות. במדינת חלם שלנו, אזרח ממתין יותר מ 5 ימים לקבל דרכון, ואילו מסתנן עבריין אמור לקבל שרות תוך 72 שעות. אם יגיעו בבת אחת מס' רב של מסתננים, והמערכת לא תעמוד בעומס- אז הם ישוחררו.
כששאלתי את מנסחי החוק, מדוע לא אוכפים את החוק הקיים? מדוע סיבכו את המצב? הם הביטו בי כעל עוף מוזר ואמרו: "זה החוק הכי טוב שבג"ץ מסכים לאשר". מתברר שהמחוקקים שלנו רוקנו את תפקידה של הכנסת מתוכן. הבג"ץ הפך להיות המחוקק בפועל.
להשלמת התמונה באה ההחלטה להקים מתקן שהייה, פיל לבן זולל משאבים. במקום להקים אתר אהלים פשוט ומהיר, בעל קיבולת גבוהה. אם וכאשר ייבנה המתקן, הוא עלול להפך לבית מלון אטרקטיבי להמוני מסתננים שיחליטו להשתקע בארצנו. ולבסוף - עקב הקיבולת המוגבלת של המתקן, נחווה שוב את שחרורם של המסתננים.
מחדל המסתננים גורם לאסון לאומי חברתי: כאשר משחררים מסתנן חסר כל לשטח המדינה, ברור כי הוא יגרום נזק לאזרחים. וככל שמספר המסתננים עולה, הם פוגעים בתשתית הלאומית. התבססות של קהילות מסתננים שעויינות את ישראל, מהווה סכנה קיומית.

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוק החדש למניעת הסתננות: סוס טרויאני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תחוקקו מה שאתם רוצים. פה לא
מקיימים חוקים  |  20/12/11 12:13
2
מההיבט של קנס למעסיקי המסתננים
ביבי נכשלת  |  20/12/11 15:09
3
לסלקם מיד! !!נמאס מהלהטוטים!!! ל"ת
הניה  |  20/12/11 22:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שפיר קמר
בסוף החודש ימוזגו קופות הגמל המקבילות בגופים הפנסיוניים. המהלך, שכרוך בתהליך מיכוני, עלול להביא לגל נוסף של כספים אבודים ואובדן חיוני למנהל הקופה ולחוסך
עמית עוז
גל הרעות החולות שמתרגש ובא עלינו בימים אלה הוא במידה רבה אבולוציה של ההשלכות הנובעות משיטת הבחירות הנוהגת בישראל
אפרים הלפרין
הפרדה איננה חובה, אך בהרבה מקרים היא אפשרית ולעתים הכרחית, אפילו מסיבות של דת ומסורת. אך אפליה "אידיאולוגית", עלבון "על-פי ההלכה" וביזוי עם "הכשר של בד"ץ" - לא בבית ספרנו, אלא אם האפליה היא עצמית והעלבון הוא עצמי
טליה שפר-גילאון
בישראל של 2011 יש תלמידים שמגיעים מדי יום לבתי הספר בלי כריך; לא כי הם שכחו אותו בבית, כי פשוט אין להורים שלהם מספיק כסף, כי הם עניים    אולי במקום פרויקט "מחשב לכל ילד", צריכה הממשלה ליזום פרויקט "כריך לכל ילד"
רועי אורן
כאשר רודן מניפולטיבי ותחמן כפוטין עושה הכל כדי להיאחז בקרנות המזבח, הגיע הזמן שיקום מולו גוף אזרחי חזק שיראה לו מי שולט בעיירה הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il