X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להתחיל את היום בצורה חיובית פולחן המנהיג החברה שלנו נאורה וקשובה המבחן האמיתי של המחאה החברתית
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. פולחן מנהיג [צילום: AP]

לברך איש את רעהו בברכת "בוקר טוב" משמע להתחיל את היום בצורה חיובית. לחייך לזולת ולברך גם את אלה שאינם מכריך - נהג האוטובוס, עובד ניקיון, שומר, קולגות לעבודה - זו חברה בריאה. כשאדם נכנס למקום עבודתו ומברך את העובדים איתו, בין אם כפיפיו ובין אם עמיתיו בהיררכיה הארגונית, יש בכך התחלה טובה ליום ויש בה כדי לרמז איך תהיה האוירה היום בעבודה. וכשתקרא לחדר הממונה / המנהל תהיה מוכן לכניסה לגוב אריות או לקערת דבש. וזו בהחלט נקודת פתיחה חשובה לעובד - לדעת מול מי אתה עובד היום.
פולחן המנהיג
קים ג'ונג איל, "המנהיג הגדול", מת ודבר מותו פורסם אחרי יומיים. דבר מותו של הרודן הנערץ על בני עמו המדוכאים התבטא בנהי המוני שתועד בתקשורת העולמית והעלה תמיהה - האם הסתלקותו של הרודן, בתקופה בה מנהיגים שפלים נעלמים בזה אחר זה לשמחת המשטרים הדמוקרטיים ומנהיגיהם, לא תביא לאנדרלמוסיה? ראה המהפכה במצרים שמאותתת לעולם הנאור כי הפונדמנטליזם עודנו חי ובועט.
ולהבדיל אלפי הבדלות אנו חיים במדינה דמוקרטית. בטקס הזכרון לחללי אסון השריפה בכרמל קיבלנו דוגמה לתחילתו של פולחן המנהיג. מנחה הטקס, דן כנר, חזר בדבריו שלוש פעמים על שמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הלל ושיבח, כאילו היה זה מסע תעמולה פוליטי. דן כנר אינו אשם. אנשי לשכת ראש הממשלה, וראש הממשלה בכבודו ובעצמו, אשמים. ואולי נמצא סוף סוף האשם באסון? ספק אם מי מהמשתתפים יכול היה להקשיב לדברי ראש הממשלה אחרי ביטויי ההערצה שהורעפו עליו.
"אני מתכבד להזמין את מי שהיה הראשון להבין את גודל האירוע, רתם את כל הגורמים בארץ ובעולם לסייע בכיבוי השריפה ומאז דואג בלא ליאות למשפחות שאיבדו את היקר להן מכול. כבוד ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו" - בוקר טוב, אזרחי מדינת ישראל. ראש הממשלה הפשיל שרוולים ועשה מעשה. אני מקווה מאד שבקמפיין הבחירות לא תשתמש ב"הישגים" דוגמת אסון הכרמל. וכן, פרסום דוח המבקר ידחה כנראה עד אחרי הפריימריז בליכוד.
חברי כנסת מהאופוזיציה השוו את התנהלות ראש הממשלה לפולחן אישיות, פולחן המנהיג. מזכיר מישהו? כן, כן - בניסיון להידמות לארה"ב הבאת אותנו, ראש ממשלתנו הנערץ, לחשוד ביושר כוונותיך, ובמטרות הסמויות של שותפותיך הקואליציוניות, הלא הן המפלגות החרדיות ומפלגת ישראל ביתנו. ומה יותר קל מלהאשים את השמאל, ואת התקשורת, ואת הדת, ואת כל העולם? בעבור המנהיגות מכרת את יחסי החוץ לתומכי הקומוניזם, מחיי הדיקטטורה? ואולי הפריימריז הוקדמו כי החבל מתהדק סביב צווארו של ליברמן, או שמא פקחת עיניך והבנת ששותפותיך הקואליציוניות אינן שותפות אמת? לו היית איש עסקים היית בוחר בשותפים אלה?. התשובה ידועה, אולם בעבור הכסא מוכן היית להקריב את הציבור, את כספי הציבור, את החברה.
החברה שלנו נאורה וקשובה, זו גדולתנו. המבחן האמיתי של המחאה החברתית והשכר על התנהלות כזו יבוא לידי ביטוי בקלפי. בתקוה שמס' בעלי זכות הבחירה יהיה אמיתי, נטול קולות הנפטרים, נטול קולות מזוייפים. ולצערי, השר ליברמן לא יוכל להיות משקיף.

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוב אריות או קערת דבש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בנאורות לא עושים מהפכה.
אליהו חיים  |  20/12/11 12:06
 
- אליהו, תודה על תגובתך וחג שמח! ל"ת
גיל נתן  |  20/12/11 16:00
2
בוקר טוב
באום  |  20/12/11 17:45
 
- באום, תודה על תגובתך וחג שמח !
גיל נתן  |  21/12/11 13:28
 
- אחרי החג שמח...
באום  |  21/12/11 17:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גלברד
הצעת התיקון לחוק לא מונעת את המשך הצפת המדינה במסתננים    יותר מ-53,000 מסתננים עלולים להשתקע בישראל
שפיר קמר
בסוף החודש ימוזגו קופות הגמל המקבילות בגופים הפנסיוניים. המהלך, שכרוך בתהליך מיכוני, עלול להביא לגל נוסף של כספים אבודים ואובדן חיוני למנהל הקופה ולחוסך
עמית עוז
גל הרעות החולות שמתרגש ובא עלינו בימים אלה הוא במידה רבה אבולוציה של ההשלכות הנובעות משיטת הבחירות הנוהגת בישראל
אפרים הלפרין
הפרדה איננה חובה, אך בהרבה מקרים היא אפשרית ולעתים הכרחית, אפילו מסיבות של דת ומסורת. אך אפליה "אידיאולוגית", עלבון "על-פי ההלכה" וביזוי עם "הכשר של בד"ץ" - לא בבית ספרנו, אלא אם האפליה היא עצמית והעלבון הוא עצמי
טליה שפר-גילאון
בישראל של 2011 יש תלמידים שמגיעים מדי יום לבתי הספר בלי כריך; לא כי הם שכחו אותו בבית, כי פשוט אין להורים שלהם מספיק כסף, כי הם עניים    אולי במקום פרויקט "מחשב לכל ילד", צריכה הממשלה ליזום פרויקט "כריך לכל ילד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il