X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותה היד שלא רעדה לחתום על חנינת אלף מחבלים מרצחים וחוננת עשרות עבריינים במהלך כל שנת עבודה, לא מצאה לנכון למחוק רישום פלילי בלבד של אזרח שמעד כשמילא את תפקידו כמשרת ציבור, שילם את חובו וכעת קיבל עונש נוסף מכבוד נשיא המדינה
▪  ▪  ▪
פרס. לא כל אחד זכאי [צילום: AP]

גם כשביקרתי בחריפות החלטות שיפוטיות שונות במערכת המשפט, לא עלה בדעתי ולו לרגע כי אדרש להפנות ביקורת דומה למוסד הנשיאות. המקרה שיפורט בהמשך הוא כל-כך אבסורדי וזועק לשמיים, כך שבקריאת המסמך הנשיאותי שאליו אתייחס חוויתי במלוא העוצמה את האמרה "אינו מאמין למראה עיניו".
למען גילוי נאות אציין כי מדובר בחבר. האיש שירת כבלש במשטרת ישראל בשנות השמונים ובאחד הימים היכה נרקומן שהתפרע במהלך מעצרו. חברי נחקר במח"ש, הועמד לדין, הושתו עליו עבודות שירות, פוטר מהמשטרה, קצבתו נפגעה ונצרב לו רישום פלילי כאות קין למשך חייו, ובכך שילם את חובו לחברה.
אציין כי חברי הוא אב חד-הורי, שגידל לבדו שני ילדיו הקטנים, והחל לעבוד בכל עבודה מזדמנת כדי שיוכל לפרנס את ילדיו. בהדרגה מצבו התייצב, מצא משרה טובה בתחום הביטחון. לפנייתו, אישרה לו משטרת ישראל לשאת נשק וגם לנהל מאגר נשק ארגוני, נשא אישה שנייה והחל לימודי משפטים אותם הוא עומד לסיים בשנה הקרובה. מיותר לציין כי לפני האירוע שעליו נשפט ועד היום לא היה לו כל רקע פלילי.
"לא נמצאה הצדקה לחנינה"
בשנת 2000 חלה התיישנות על העבירה הנ"ל, אך הרישום הפלילי לא נמחק. חברי פנה בבקשת חנינה לנשיא המדינה, כדי שהרישום הנ"ל יאפשר לו לסיים את לימודיו ולקבל את ההסמכה כעו"ד.
ב-12 בדצמבר 2011, הגיעה אליו בדואר התשובה. אני מביא את המכתב ככתבו וכלשונו:
  • "הנדון: בקשת חנינה
    1. נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן וכן לכל הדברים שנאמרו בבקשתך ולחומר שהובא בפניו, והחליט שלא להיענות לבקשה.
    2. הורשעת, במסגרת תפקידך כשוטר האמון על אכיפת החוק, בביצוע עבירות אלימות שאין להקל בהן ראש של איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. האינטרס הציבורי במאבק בתופעת האלימות הפושה בחברה מחייב את המשך קיומו של הרישום הפלילי בגין עבירות אלו כחלק ממנגנון הענישה וההרתעה.
    3. יצוין כי תקופת ההתיישנות שחלה על הרשעתך הסתיימה על-פי החוק בתאריך 15.12.2002, לכן חסום המידע על אודות המרשם הפלילי שלך בפני מרבית הגורמים במשק. כמו-כן יצויין כי תקופת המחיקה עתידה לחלוף על-פי החוק בתאריך 15.12.2012.
    4. הקשיים שגורם לך הרישום הפלילי מובנים, אך נוכח האמור לעיל, לא נמצאה הצדקה לחנינה, הניתנת במקרים חריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן.
    5. צר לנו על שלא נמצאה הצדקה להיענות לבקשה.
    בכבוד רב
    ג'מאל קדרי, עו"ד
    סגן היועצת המשפטית לנשיא המדינה".
בארזים נפלה שלהבת
אותה היד שלא רעדה לחתום על חנינת אלף מחבלים מרצחים, וחוננת עשרות עבריינים במהלך כל שנת עבודה, לא מצאה לנכון למחוק רישום פלילי בלבד של אזרח שמעד כשמילא את תפקידו כמשרת ציבור, שילם את חובו וכעת קיבל עונש נוסף מכבוד נשיא המדינה.
זהו שיקול הדעת של מוסד הנשיאות במדינת ישראל ואם בארזים נפלה שלהבת, מה לנו כי נלין על עשבי מערכת המשפט.
יש ימים שאני מאוד לא גאה להיות אזרח במדינת ישראל.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגלמות הצדק הנשיאותי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האטימות זועקת לשמים ל"ת
זיו ק.  |  23/12/11 10:33
2
קטנוניות
דני ק  |  23/12/11 11:27
3
מה הקשר לחנינת המחבלים ?
נורית נוי  |  23/12/11 12:34
 
- לנורית
דניאל95  |  23/12/11 14:25
 
- כותב אינטלגנטי
נ.אילנה  |  23/12/11 15:29
 
- כשהנשיא משמש כחותמת גומי
אלכס נ.  |  27/12/11 15:31
4
פניה חוזרת לנשיא תצליח
דודו ירושלים  |  24/12/11 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
הסיסמה 'הדרת נשים' מצלצלת יפה, וההקשר האירני/סעודי עוד מוסיף לה נופך חשוך ומאד תקשורתי, ומסיט את הדיון לאפיק שולי. 'הדרה' פירושה החרמה והרחקה בכח, ואכן ככזו היא קיימת בשוליים החרדיים בלבד. במרבית הדוגמאות המוצפות בתקשורת מדובר על הפרדה ומניעת תערובת בין המינים, ולא הדרה במשמעותה המילולית
יצחק מאיר
המצוות ניתנו בסיני, אולם לא נחתמו בסיני. בוודאי לא מצוות הזכירה של מאורעות היסטוריים שגרפו את האומה היהודית למרחבי תודעה חדשה. אין פונדמנטליזם עקר במצוות. יש דינאמיות. יום מצטרף ליום ומחדש ללא לאות. ההתמודדות של מעטים מול רבים בימי הכובש והמדכא היווני, לא אירעה מחוץ לדברי ימי המצוות. זכירתה היא מצווה כאילו הקדוש ברוך הוא ציווה עליה במעמד סיני
דן אלון
השבוע נמלאו מסכי הטלוויזיה באור נגועות של מסיבות לשלשנות, בעת שכל שמנא וסלתא של ישראל נמלאה חיל ורעדה מפני "להבות לינדנשטראוס", וכולם אצו רצו אחוזי חרדה לחפש איש את לשונות רעהו, למה שנראה היה כמו מפגן ליכוד של לשונות רטובות המבקשות לכבות את לשונות האש של לינדנשטראוס לפני שייבשו בלוטות הרוק
דניאל גיגי
דוח אדווה חשף לאחרונה כי הפערים החברתיים בישראל הולכים וגדלים. המאיון העליון בארץ מתעשר בעוד ששאר האזרחים הופכים לעניים יותר. הפערים הכלכליים הם לא רק בעיה, אלא איום אמיתי לדמוקרטיה שהופכת להיות שלטון של בעלי ההון. דמוקרטיה לא יכולה להתקיים במצב שבו הון מרוכז בידי מעטים, ההון מעוות את התהליך הדמוקרטי ומוביל לשחיתות ציבורית ופוליטית
יוסף קנדלקר
שנה חלפה מאז אסון הכרמל. האם האסון יחול לחזור על עצמו? - בחודשים האחרונים מסתובב מייל ברשת החושף את המשחק הכפול של הכבאים בישראל - הם מטרפדים כל כוונה להקים מערך כבאות ארצי במטרה להמשיך ולשלוט בכאוס הקיים כיום בתחום. הם עסוקים בכיבוי שריפות. אך השריפות הלא נכונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il