X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר המערכת של עיתון הארץ טוען כי בניגוד למתפרעי הימין לא ביצעו המתפרעים בבלעין פעולות תג מחיר אלא שבניגוד למתפרעי בילעין שכבר הוציאו עין לחייל וזוכים ללגיטימציה עד אין קץ הוקעו מתפרעי הימין - תלמידיהם של אנשי בילעין - על-ידי המחנה שלהם
▪  ▪  ▪
גם אבנים הן כלי הרג [צילום: AP]

התלמוד הבבלי במסכת בבא בתרא מבאר מהו פירוש הפסוק "ויהי בימי שפוט השופטים" המתאר את התקופה שקדמה להמלכת המלך הראשון על עם ישראל לפני אלפי שנים.
על-פי פירוש הגמרא - שפוט השופטים הוא תיאור של דור השופט את שופטיו. משמעות הדבר היא שכאשר הגיע נאשם בפני השופט והיה סופג נזיפה על עבירה קלה שעשה - היה נוזף בחזרה בשופט ואומר לו לפרוש מהעבירות החמורות שהוא עושה בעצמו. "אומר לו: טול קיסם מבין שיניך, אומר לו: טול קורה מבין עיניך", כלשון התלמוד.
זכרונו של מכתם לשון זה עלה לפני בעת שקראתי את מאמר המערכת של עיתון הארץ אשר ניסה להתמודד עם השוואת מתפרעי הימין למתפרעים האנרכיסטים מן השמאל הקיצוני בבלעין, השוואה שנעשתה גם על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
"בניגוד למתנחלים, מפגיני בלעין לא מכלים את זעמם בחסרי ישע באמצעות פעולות תג מחיר. הם לא מתנכלים לשכניהם, לא מאיימים עליהם, לא עוקרים מטעים, לא שורפים בתי כנסת, שדות ובתי מגורים ולא מציתים מכוניות"
, נכתב בעיתון לאנשים שחושבים את עצמם.
בהתחשב בכך שההפגנות בבלעין הן חלק בלתי נפרד ממערך המאבק הפלשתיני נגד מדינת ישראל כדאי לבחון את הטענות אחת לאחת:
"מפגיני בלעין לא מכלים את זעמם בחסרי ישע באמצעות פעולות תג מחיר". נכון, הם רק מנסים לפגוע בחיילי צה"ל וכבר בשנת 2005 פגעו ברב"ט מיכאל שוורצמן והוציאו לו אחת מעיניו בפגיעת אבן. אבל למה שנלין על פלשתינים שמעיזים לפגוע בחיילי צה"ל כשכבר שנים שוטפים אנשי השמאל הקיצוני את מוחותיהם של צרכני התקשורת אודות הכיבוש הישראלי ביהודה ובשומרון משל היו חיילי צה"ל הנמצאים שם קלגסים אלימים.
"הם לא מתנכלים לשכניהם, לא מאיימים עליהם, לא עוקרים מטעים". אולי אנשי בלעין לא מתנכלים, אבל ביישובים יהודיים רבים ביהודה ובשומרון סובלים רבות מהתנכלויות חוזרות ונשנות מצד ערבים המתגוררים בסמיכות. בין אם זה בהריסת מטעי זיתים בבעלות יהודים באזור שילה וחברון או במעשי רצח. לא מכירים מקרים כאלה? תשאלו את תמר פוגל מאיתמר.
"לא שורפים בתי כנסת, שדות ובתי מגורים ולא מציתים מכוניות". לפלשתינים יש היסטוריה 'מפוארת' בכל הנוגע לשריפת בתי כנסת. החל מבתי הכנסת שהושארו ברצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית וכלה בבית הכנסת של העדה התוניסאית שנשרף בשבוע האחרון בעיר העתיקה ברמלה. בתי מגורים לא נשרפים? גם כאן כדאי לחזור אל היישוב איתמר, הפעם למשפחת שבו שבעקבות פיגוע שבו נרצחו אם המשפחה ושלושה מילדיה נשרף ביתם כליל.
אין שום הצדקה לפעולות האנרכיסטים מימין ובשבוע שעבר עמדנו על הסכנה הטמונה בפעולותיהם. אולם בניגוד אל מתפרעי הימין שכמעט ואינם זוכים ללגיטימציה במחנה שלהם פנימה זוכים האנרכיסטים משמאל לאיתרוג תמידי.
אסור לשכוח שהאלימות הפלשתינית הנתמכת בידי השמאל הקיצוני נמצאת תמידית מעבר לקו האדום של פגיעה בחיי ישראלים. בין אם אנשי כוחות הביטחון ובין אם אזרחים. לעומת זאת, התלמידים של אנשי בלעין מן הימין לא פגעו עד היום באופן ממשי בנפש. אין זה אומר שהסכנה להידרדרות ולפגיעה בנפש על-ידי איש ימין אינה קיימת, אולם לנוכח הגינוי הגורף ופעולות האכיפה היא מצטמצמת באופן דרסטי.

תקדים כפר מימון יעיד

נקודה נוספת שראויה לתשומת לב היא ההכללה במאמר הארץ של "המתנחלים הפורעים" אל מול "מפגיני בילעין" - משל היו כל מאות אלפי המתנחלים פורעים וההתפרעויות בבילעין היו הפגנות סטריליות ונעימות הליכות.
רוב רובה של ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון היא של שומרי חוק. יעיד על כך תקדים ההינתקות שבו עמדה שמירת החוק במבחן המציאות בהפגנה בכפר מימון. באותה הפגנה שהתקיימה לאחר מספר ימי התכנסות של אלפים רבים של פעילי ימין בכפר מימון הסמוך לרצועת עזה עמדה באוויר תחושה של רגע האמת. בעיני רבים הייתה ההתנגשות בין המפגינים המתוסכלים לבין המשטרה בלתי נמנעת אולם הנהגת המתנחלים השכילה למנוע מאבק אלים גם במחיר של תבוסה. בכך גברה גם על תחושת העוול הגדולה שכיום ברור לכל שהייתה מוצדקת.
"בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה". כך מתאר התנ"ך את ימי שפוט השופטים, את המציאות שקדמה לממלכת ישראל - אנרכיה. "בין בילעין לבנימין יש הבדל תהומי", כותבים אנשי הארץ וטועים פעמיים: אנרכיסט הוא אנרכיסט בכל צד של המפה הפוליטית והתמיכה בו מסוכנת לשלומה של החברה שלנו. כמו-כן, היחס שבין הפעולות של בילעין כמשל לבין הנעשה בבנימין הוא הפוך כיחס שבין קורת עץ עבה לבין הקיסם הדק שנלקח ממנה.

תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין בילעין לבנימין, בין קורה לקיסם
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
יש עוד הבדל
ע.ג.  |  24/12/11 00:23
 
- כיאה לבוגדים שמשתפים פעולה עם
קורןנאוה טבריה  |  24/12/11 08:44
 
- בשרות החמאס
ע.ג.  |  24/12/11 14:01
 
- אתה טועה ומטעה, האמאס לא
זקן  |  24/12/11 15:09
 
- סנילי לא זקן
ע.ג.  |  24/12/11 19:39
2
כצפוי מהעיתון לאנטישמים סלקטיב
קורןנאוה טבריה  |  24/12/11 08:51
3
הוצאת עין
המאוננת  |  24/12/11 12:04
4
נא לדייק - אף אחד לא הוציא עין
ב.דני  |  24/12/11 12:31
 
- מנוול,די לעלילות הדם-זו ארץ יש
קורןנאוה טבריה  |  24/12/11 14:08
 
- נאווה'לה - תקחי תרופה ותנוחי.
ב.דני   |  24/12/11 17:37
5
כובשים
iea  |  24/12/11 13:31
6
זו נבלה וזו טרפה
דודי30  |  24/12/11 13:47
 
- בין קודש לחול=ההבדל הוא בין בו
קורןנאוה טבריה  |  24/12/11 16:27
 
- לא נאמני ארץ ישראל
ע.ג.  |  24/12/11 19:47
7
זה לא חדש שעיתון הארץ המשוחד ל"ת
תומך בטרור  |  24/12/11 17:31
8
שטח כבוש?
המאוננת  |  25/12/11 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מדינה יהודית ודמוקרטית או מדינה יהודית או מדינה דמוקרטית? ישראל תצטרך לבחור אם היא דמוקרטיה או תיאוקרטיה. אם הריבון הוא הרוב או הרב. אם הריבונות היא בידי הכנסת או בבית-הכנסת. אם אנו כורים במכרות התל"ג כדי לממן את מכרות התרי"ג. אם הצדק של בג"צ זקוק להכשר של בד"צ. אם אנו מדינה של הדר או של הדרה. אם מקומו של המדיר הוא בדיר
גורי גרוסמן
א.ב. יהושע מסנגר בידיעות אחרונות על הפלשתינים בעקבות אמירתו של ניוט גינגריץ' כי העם הפלשתיני הוא המצאה    אין לדרוש מיהושע ידע של היסטוריון, אך כסופר עברי רב-מוניטין, חייב הוא לדעת שהעם היהודי אינו דומה לשום עם אחר
גיל נתן
הקשר בין רופא, רב ושחקן    ניסיונות חיסול ממוקדים הביאו אותנו לחיסול טוטאלי    תתמודד ולבסוף תתעודד    איך תתקן את העולם מבלי שתיקנת את עצמך?
יאיר דקל
הולך האדם לעיסוקיו, בטוח ששילם את חוב החניה. אולם, איתרע מזלו וחזר ומצא דוח על שמשת החלון    אין בעברית מילה 'מַצפה' ואין בארץ יישוב ששמו 'מַצפה רמון'    וגם: משפט לשוקי זיקרי
נסים ישעיהו
טומאה וטהרה זה לא משהו שרואים בעיניים גשמיות או מבינים בשכל גשמי. וזהו החינוך היהודי שלמרבה הצער חסר מאוד בדורות האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il