X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מספר הסיפורים יוסי אלפי כותב על חג החנוכה בהקשר למציאות של היום, על דתיים וחילונים, על בני האור ובני החושך, ועל הרצל ובן-גוריון של בית שני ומסכם: "היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין"
▪  ▪  ▪
אלפי. מעקם את ההיסטוריה [צילום: יח"צ]

המקצוע של יוסי אלפי הוא לספר סיפורים לילדים. כנראה שהמקצוע השפיע עליו, כי כשהוא מתחיל לכתוב מאמרים למבוגרים נראה שהוא לא מצליח להתרומם מהרמה של הגן. במאמר אורח באתר וואלה! כותב אלפי על חג החנוכה בהקשר למציאות של היום. "אולי זה לא מקרי שהמצב בשטחים הגיע למה שהגיע ומתפוצץ לנו מול העיניים בדיוק בשבוע חנוכה".
"נטילת השלטון של ימי בית שני התבצעה בכוח הדת - 'מי לה' אלי' אומר מתתיהו האב ומקבץ סביבו את כל המתנגדים למתייוונים (בעיקר אלו שאכלו מידי הכוהנים את העולות)". באמת, מר אלפי? אפשר לאכול עולות?!
בהמשך טוען אלפי כי "העם מתחרד והציונות הקלאסית מתקבלת היום כ'התייוונות' של בית ראשון". מתיתיהו בבית ראשון?! שלא תחשבו שמדובר בטעות הקלדה, בהמשך המאמר חוזר אלפי על הנתון פעם שנייה: "'עם התורה' מאס בכוהנים של בית ראשון, אותם כוהנים בראשות משפחת מתתיהו שלקחו את השלטון...".
אלפי מציין את הכיתתיות ואת המחלוקות בימי בית שני, שהביאו לחורבן. דמויות המופת של אלפי בבית שני הם עזרא ונחמיה, אותם הוא רואה כהרצל ובן-גוריון של בית שני, ואילו רבן יוחנן בן זכאי מכונה אצלו "השמאל הליברלי" של תקופת בית שני.
ללמוד מההיסטוריה
מה שאלפי שכח או לא למד, או התעלם במכוון, הוא המלחמה שהתנהלה בתחילת בית שני נגד מחללי השבת והמתבוללים עם בנות הארץ הנוכריות. במובן זה נחמיה דווקא היה צריך להיות מזוהה יותר עם ארגון להב"ה שמשתייך, למרבה הפלא, דווקא לימין הקיצוני השנוא על אלפי כל-כך.
אצל אלפי, מתיתיהו שייך לבית ראשון, ואנשי בית שני מנסים להתנער ממנו אך נופלים בשל הקיצוניות של הבריונים בחורבן הבית ו"נוער הגבעות" של רבי שמעון בר יוחאי.
"היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין...", מסכם אלפי את מאמרו בסתירה לוגית לכל מה שכתב קודם. אם הוא מכנה את מתיתיהו ובניו כבני האור, אז המתייוונים (השמאלנים הליברלים) הם בני החושך. אז למה בכלל אתה חוגג את החג שהוא הפוך לכל מה שאתה מאמין בו?
אולי במקום לעקם את ההיסטוריה, תנסה ללמוד ממנה משהו?

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  26/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי אלפי מתבלבל בעובדות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
אריק ברהום  |  26/12/11 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
ספסרי האמונה הם האחים הרוחניים של ספסרי הכלכלה והחומר. ספסרי האמונה הם הקפיטליסטים של רוח האדם וחופש היצירה, והם מקיימים מלחמת אמונות ודתות מתוך צורך לספק יצרים כתחליף ליצירה אלוהית. ספסרי האמונה, כמו ספסרי הכלכלה, נמצאים בשיאו של קרב ההישרדות שלהם. זהו סוף עידן הספסרות, ושובו של האָמָּן
יהודה דרורי
כל אויב גם שלא בגבולות המדינה, יצטרך לחשוב על פשיטות קומדו ישראליות בשיטחו ולפיכך להקציב כח אדם רב ומשאבים כספיים להגן על כל מטרה אפשרית בשיטחו
פרופ' ישראל קנוהל
יחזקאל קויפמן, חוקר המקרא הידוע, היה ציוני שחש הזדהות עמוקה עם העם היהודי וגורלו, ואת מחקרו המקיף הראשון הקדיש לשאלה כיצד שרד עם ישראל את שנות גלותו ולא נעלם כמו עמים עתיקים אחרים    כיצד עיסוקו של קויפמן בשאלה זו הוא שהביא אותו בסופו של דבר לחקור את אמונת ישראל בתקופת המקרא
יוסף דוריאל
יותר מדי זמן אפשרנו להסתה האנטי-ישראלית להשתולל בכל העולם ללא תגובה הולמת, עד שהגענו לוויכוח על עצם לגיטימיות קיום מדינת היהודים    מכתב גלוי לשר החוץ אביגדור ליברמן
ריקי פרנקל
מאחורי המילים "שוק חופשי" ו"אי-מעורבות ממשלתית" מסתתר הרצון לרווחים מהירים    וגם: משמעותה הפוליטית של מהפכת ההפרטה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il