X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התירוץ המוזר של מנכ"ל משרד השיכון מסגיר את היחסים העכורים בין המשרד לבין התאחדות קבלני השיפוצים מי אשם?
▪  ▪  ▪
מרדכי. יש לו זמן [צילום: ששון תירם]
קבלני השיפוצים למבקר: אטיאס מתעלם מאתנו
אלעזר לוין
התאחדות קבלני השיפוצים בתלונה רשמית למבקר המדינה נגד שר השיכון ומנכ"ל משרדו: "ביקשנו פגישה עם המנכ"ל מרדכי, והוא השיב שיהיה עסוק בחצי השנה הקרובה" * אטיאס מתעלם מאירועי ההתאחדות, המייצגת 16,000 משפצים, ואף ביטל בתירוץ לא ברור את חברותו של היו"ר סיב במועצת ענף הבנייה
לרשימה המלאה

נתחיל בבדיחה: פלוני רצה להיפגש עם מנכ"ל חברה, אך המנכ"ל ביקש להתחמק. מה עשה? הודיע למבקש, באמצעות מזכירתו: "הבוס שלי יהיה בחוץ לארץ בשבועיים הקרובים. לאחר מכן יהיה עסוק מאוד: ביום ראשון יש לו חתונה, ביום שני בר מצווה, ביום שלישי אירוע חשוב של המשרד וביום רביעי לוויה".
נזכרתי בבדיחה ישנה זו, כאשר שמעתי (יום א', 25.12.11) על התירוץ המוזר של מנכ"ל משרד השיכון, מרדכי מרדכי, כאשר "הסביר" שאינו יכול להיפגש עם מנכ"ל התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב. "המנכ"ל - הסבירה מזכירתו באדיבות - יהיה עסוק מאוד בחצי השנה הקרובה"...
האם לא היה מוטב שמנכ"ל משרד השיכון יגיד את האמת? למשל: "אתם לא מעניינים אותי", או "עניינכם שייך בעיקרו למשרד התעשיה והמסחר", או כל תירוץ אחר? לטעמי, מוטב לומר את האמת, אפילו אינה נעימה לצדדים, ולא להעלות תירוץ מגוחך.
אין זה החתול השחור היחיד העובר מזה שלוש שנים בין ראשי משרד השיכון להתאחדות קבלני השיפוצים. השר אטיאס דוחה את כל ההזמנות להופיע באירועי ההתאחדות, כולל אסיפה כללית שנתית, בה בשעה שכידוע יש לו זמן להופיע בכל מיני אירועים אחרים, כולל כינוס מסחרי של עיתון כלכלי.
באחרונה הגדיל אטיאס לעשות, וביטל את חברותו של סיב במועצת ענף הבנייה. סיב מונה לפני שלוש שנים על-ידי השר הקודם, זאב בוים המנוח. לאור היחסים הגרועים, יש להניח שאטיאס חיפש דרך לבטל את המינוי. לפני תשעה חודשים מצא - או חשב שמצא - את הדרך הנאותה.
הרעיון שהגתה יועצת משפטית במשרדו, כמובן על אחריות השר, הוא: סעיף 12(2) לחוק רישום עבודות קבלניות קובע, שלהתאחדות הקבלנים יש 5 מקומות במועצה. כולם מאוישים כיום. ערן סיב מייצג אומנם גוף אחר, התאחדות קבלני השיפוצים, אבל מכיוון שלפני כשנה וחצי(!) נחתם הסכם שכר בין הקבלנים לבין ההסתדרות, וקבלני השיפוצים שותפים לו, הרי הם מהווים חלק מהתאחדות הקבלנים. ערן סיב הוא כביכול חבר שישי, וזה מנוגד לחוק!
כל יודע דת ודין יבין מיד שזה הסבר בעייתי, במקרה הטוב. האם העובדה שגוף ב' מצטרף להסכם קיבוצי של גוף א' , הופכת אותו לחלק מגוף א'? כמובן שלא! אפשר להצטרך להסכם קיבוצי של גוף קרוב, ולהמשיך לשמור על עצמאות ארגונית ומינהלית - וזה , אגב, בדיוק מה שקורה במקרה שלנו.
אז אולי מוטב שגם שר השיכון יגיד את האמת: אתה לא מעניין אותי, מר סיב. הבעיה היא, כמובן, שהסבר מעין זה ירתיח אלפי קבלני שיפוצים, וגם הגינותו הציבורית עומדת בסימן שאלה.
תשובת משרד השיכון לא הגיעה עד מסירת המאמר.

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  25/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב בוים  מרדכי מרדכי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין לי זמן בשבילך בחצי השנה הקרובה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נבוא איתכם חשבון ביום הבחירות ל"ת
מגיק  |  26/12/11 11:24
2
לנו יהיה זמן ביום הבחירות.
שיפוצניק  |  26/12/11 11:26
3
נמצא לו זמן בבחירות
התפעולי  |  28/12/11 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
זה אכן קוסם לעשות שימוש במבחר כלים רב ולנסות לשלב את כל האינפורמציה הקיימת על-מנת לקבל החלטה להשקיע בניירות ערך, אולם עודף אינפורמציה רק גורע
גרשון אקשטיין
הסאגה בלשכת ראש הממשלה הקשורה בהאדרת שמו של נתניהו לא יכולה להימשך, הציבור אינו טיפש
אריה יואלי
מספר הסיפורים יוסי אלפי כותב על חג החנוכה בהקשר למציאות של היום, על דתיים וחילונים, על בני האור ובני החושך, ועל הרצל ובן-גוריון של בית שני    ומסכם: "היום אנחנו חוגגים את חג החנוכה וחוגגים את מלחמת האור על החושך כשהיוצרות מבולבלות לחלוטין"
דן אלון
ספסרי האמונה הם האחים הרוחניים של ספסרי הכלכלה והחומר. ספסרי האמונה הם הקפיטליסטים של רוח האדם וחופש היצירה, והם מקיימים מלחמת אמונות ודתות מתוך צורך לספק יצרים כתחליף ליצירה אלוהית. ספסרי האמונה, כמו ספסרי הכלכלה, נמצאים בשיאו של קרב ההישרדות שלהם. זהו סוף עידן הספסרות, ושובו של האָמָּן
יהודה דרורי
כל אויב גם שלא בגבולות המדינה, יצטרך לחשוב על פשיטות קומדו ישראליות בשיטחו ולפיכך להקציב כח אדם רב ומשאבים כספיים להגן על כל מטרה אפשרית בשיטחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il