X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עומדים למבחן מדיני-ביטחוני [צילום: פלאש 90]
2012 - שנת המבחן לממשלה ולמדינה
מי שחושב שבעיית הדרת הנשים במגזר החרדי דורשת פתרון דחוף - טועה. על כולנו לקבל את העובדה שכיום יש למצב הביטחוני ולמצב הכלכלי עדיפות גבוהה הרבה יותר. פתרון בעיות אלו הוא מבחנה העיקרי והאמיתי של הממשלה בשנה זו
מחאה חברתית 2
אין לי ספק שאם המצב הכלכלי-חברתי הנוכחי יימשך ללא מעורבות משמעותית וצעדי-מנע של הממשלה, הרי שלקראת הבחירות הבאות תתעורר המחאה החברתית ביתר שאת, ובצדק

בשנת 2011 קרו מספר אירועים שהציבו בפנינו ראי ואמרו: "הביטו בעצמכם, ראו היכן אתם עומדים וצפו לאן פניכם מועדות". כל פרשן מצוי יעדיף אולי להתעלם מכך ולהתמקד ב"בייבי שלו", אם זה ה"שלום", ה"כיבוש", ה"עניים", ה"חרדים" או סתם על...ביבי נתניהו, שהפך לשק החבטות הלאומי - אלא שככל שהוא ממשיך לתפקד, תוך התעלמות מהתקשורת העוינת אותו, הוא נראה כמועמד בטוח להיבחר שוב. נתניהו מניח זאת, ולכן נראה שהוא מתעתד להקדים את הבחירות לכנסת. אינני בטוח כלל שבחירתו מובטחת אלא אם הוא יטפל כראוי בשנה הקרובה, ועוד לפני הבחירות, בשלושה נושאים עיקריים:
הראשון- הגברת אמצעי המיגון לאוכלוסיה מפני אסון המוני כמו התקפת טילים או רעידת-אדמה.
השני- השקעת מאמצים אמיתיים להקל על רוב הציבור מבחינה כלכלית, לדאוג ליותר צדק בחלוקת המשאבים במדינה, לפיקוח על מחירים ולמיסוי צודק (אפילו במחיר של פריצה בתקציב).
השלישי- היערכות ביטחונית לכל תרחיש אפשרי בנסיבות החדשות שנוצרו במרחב הערבי שסביבנו.
בכל מקרה בו ייווצר כשל משמעותי באחד מהנושאים הנ"ל, לא יהיה לממשלה ולראשה כל אליבי לבוא ולומר לציבור: "לא ידענו", "לא שיערנו", "הופתענו" וכיו"ב - והם יפסידו. ניתן לפרט זאת כך:
לגבי הנושא הראשון- כולנו ראינו את אסונות הטבע שפקדו את העולם, למדנו על בשרנו את חוסר האונים של האדם נגד הטבע ובייחוד כשלא מוכנים (כמו בשריפה בכרמל...). אנחנו גם זוכרים עדיין את ההרס מגשם הטילים במלחמת לבנון השנייה, והטילים בדרום ב"עופרת יצוקה". כיום מופנה נגדנו ארסנל טילים מזעזע ממש בכמותו ובאיכותו מסוריה, מלבנון, מרצועת עזה (ואולי אפילו מאירן) שיכול להיות מופעל נגדנו בלי התרעה בכל רגע נתון.
הקמת המשרד לנושא העורף בממשלה הייתה צעד נכון ובכיוון הנכון, אבל זה חייב להיות משרד עם תקציבים ו"שיניים" ולא מצגת תקשורתית; והעיקר - להיערך לתרחיש של אסון המוני (אם ממטחי טילים ואם מהטבע), והכוונה היא לא רק לחלוקת מסיכות אב"כ, כי בראש סדר העדיפויות חייבת לבוא משימת הכנת מיגון לכלל האוכלוסיה. יש לפיכך לחייב, בחקיקת חירום, כל ישוב וכל משפחה לדאוג לאמצעי מיגון, ועל המדינה לסבסד זאת!
לגבי הנושא השני- ההתפרצות של המחאה הכלכלית-חברתית בקיץ האחרון הייתה אותנטית! (ואין זה משנה מי ניסה אחר-כך לנצל זאת לטובתו). למדנו על בשרנו (וכיסנו...) ש"הכלכלה החדשה" עם הסרת פיקוח על מחירי מזון ועל מוצרים הכרחיים אחרים, והטלת מע"מ על שירותים חיוניים (כמו מים, גז וחשמל), פגעו קשה בתקציב המשפחה ונתנו חופש לניצול הציבור הן על-ידי יצרנים ומשווקים והן על-ידי פקידי האוצר. ה"חגיגה" הזו חייבת להיפסק! על הממשלה להטיל פיקוח על מחירים ולהקל על הציבור, ואפילו לכופף את הבנקים בהקשר לעמלות, ולמנוע בחוק דמי תיווך גבוהים למוצרי צריכה.
אין לי ספק שאם המצב הנוכחי יימשך ללא מעורבות משמעותית וצעדי-מנע של הממשלה, הרי שלקראת הבחירות הבאות תתעורר המחאה החברתית ביתר שאת, ובצדק, והממשלה הנוכחית לא תיבחר.
לגבי הנושא השלישי- המהפכות האיסלאמיות המתחוללות סביבנו אינן מנבאות עתיד ורוד ליחסינו עם שכנינו. נהפוך הוא, האיומים מתחזקים ותרחישים קשים מעמידים את הממשלה בפני דילמות קשות לגבי תגובות ומענה לאיומים. עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי. הציבור לא יוכל לקבל בעתיד הקרוב כשל ביטחוני ו/או הגנתי (ואין הדבר אומר שעלינו להתקיף את אירן, כי הבעיה שם נעוצה במאבק הדמים השיעי-סוני), אולם עלינו להיות ערניים לתסכולי החיזבאללה והחמאס, למי שיתפוס את השלטון בסוריה ולשינויים המהותיים במצרים.
עלינו לקבל את המצב, שכיום יש לתקציב הביטחון עדיפות על תקציבי חינוך ורווחה. יש לומר זאת ברורות לציבור - להתפקד, להתחמש ולהתכונן לבאות.
בסיכום, נכון שישנן כיום בארץ בעיות שאולי נראות כרגע חשובות, כמו הדרת נשים על-ידי החרדים, אבל הגיע הזמן להכניס את הדברים לפרופורציות מתאימות, להפסיק לקשקש על "שלום" (שלא ייכון כל עוד לאיסלאם כוונות רצחניות כלפינו), לזכור ש-85% מהציבור הוא ציוני ופטריוטי ובידו הכוח להתגבר בחזית הפנימית על הקיצונים מימין ומשמאל ומקרב החרדים (ואפילו על-ידי מעצרים מנהליים עד יעבור זעם), ולהיערך עם תקווה לשנה קשה מאוד - שנת 2012.

תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2012 - שנת המבחן לממשלה ולמדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האומנם מדובר בענין שולי?
בן דוגית  |  29/12/11 18:28
 
- מסכים עקרונית וראה מאמרי בעבר. ל"ת
שאלה של פרופורציה  |  29/12/11 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
לחיצה על הכפתור הלא נכון    בעבור שימור הקואליציה    לחיות כעם חופשי בארצנו    המורסה נפתחה וכעת הזמן לטפל בה
בארי צימרמן
אלישע פורת, כשאר המשוררים הכפריים שלנו, אינו עסוק בהרהורים טשרניחובסקיים אודות היותו של האדם תבנית נוף מולדתו. הנוף והמולדת והתבנית הם טבעו הראשון והאחרון. ככל שהוא יותר מקומי, פרובינציאלי, מחובר, כך הוא יותר אוניברסלי, משוחרר ומגביה עוף
שמעון שטיין
חילוקי הדעות הבלתי ניתנים לגישור, שלא לדבר על הציפיות מישראל אשר לעיתים קרובות אינן מתאזנות באמצעות הבעת ציפיות דומות מהפלשתינים, הפכו ברבות השנים לחלק מדיאלוג החרשים, או אם נרצה, למונולוגים של האיחוד וישראל
חדוה יוסף
האם ניתן לזהות חוסר מוטיבציה מבעוד מועד? האם קיימים ערוצי תקשורת לעשייה פוריה? האם קיים בעסק ניהול יתר או ניהול חסר? והאם מועברת תחושבת חוסר הערכה לפועלו של העובד?
רן שורר
ההשתוללות החרדית-דתית מהווה אות משמיים לממשלת ישראל לכך שעליה לעצור כאן ועכשיו את החיבור שלה עם המפלגות החרדיות בפרט ועם הדתיות-לאומיות בכלל    במקום קואליציה דתית-ימנית עליה למצוא את הדרך להתאחד עם כוחות המרכז - עם מפלגות כמו קדימה והעבודה, ואולי גם מרצ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il