X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל קשור לפוליטיקה אלה שחולקים את ממונם עם הזולת, שבעים מפרוסת עוגה אחת כשאומרים שקיפות - אל תצפה שתמצא אותה, כשאומרים הגינות - אל תמתין לקבלה זה לא כרטיס ביקור שיעשה אותי פני הדור כפני המנהיגות
▪  ▪  ▪
לשמור על הצניעות [צילום: פלאש 90]
איפה הצניעות?
כשאומרים שקיפות - אל תצפה שתמצא אותה, כשאומרים הגינות - אל תמתין לקבלה. פני הדור השתנו, ערכים אין. צניעות? מה זאת הקללה הזאת? אה, צניעות!

מדינת בלגן, קרקס, כל נושא שעולה נוגע בסוף בפוליטיקה. כך במילים פשוטות בחר הבחור שעלה לארץ לפני מספר שנים להסביר את עמדותיו. קח למשל משכנתה, אמר, אתה באמת יודע כמה יהיה התשלום האחרון בעוד 25-20 שנה? וכל ההצעות לפרוס מחדש, למחזר, לשחזר - לא מביאות אותך לנתון הפשוט הזה. יש מרוויח אחד בכל הסיפור - הבנק.
חמישה בחורים בגילאי ה-30, שניים עולים, שניים דתיים, אחד חילוני בהפסקת סיגריה. שיחת חולין שריח הקפה המהביל נמהל בעשן הסיגריות, והכאב על אובדן הדרך, היעלמותם של היושר, ההגינות והעזרה לזולת. אתה מבין, אחי רוצה לקנות דירה. מאיפה יש לו 300 אלף שקל להתחיל? ומה אתה אומר, מחירי הדירות יירדו? איך יירדו, שאל השני. אם יירדו, יבוא טייקון, יקנה את הבניין, ישכיר, יעשה קופה, ואנחנו נישאר באותו מצב.
גם ביבי השתרבב לשיחה, כי מה לעשות, הכל מגיע בסוף לפוליטיקה. אני קראתי לתגובתו לדבריו של ח"כ איתן כבל "כרטיס אדום", והעולה החדש כינה זאת "גול עצמי". וכשאני נוסע באוטו, אמר חברו, כל שעה בחדשות יש משהו חדש. מה יכול להשתנות פה משעה לשעה? וכולם מצפים לחדשות כאילו הבשורה תגיע.
אתה יודע, אמרתי לפביאן, אני אוהב לעזור. לא מבקש תמורה. נטול אינטרסים. נכון שזה נשמע מטורף בימינו? אלון בשיחת הטלפון הזכיר כיצד עזרתי לו לפני מספר שנים. הוא זכר והזכיר, אני שכחתי. ככה אני, עניתי לאלון. הרי כולנו נגיע לאותו מקום, בלי ההון החומרי שצברנו. אחרינו נותיר את הכסף, נשאיר זכרונות, נותיר את השם שלנו, מי שהיינו.
ערכים - אין
לעזאזל עם האינטרסים. הרסתם, תאבתם, רמסתם, חמסתם בעבור חופן שאולי יש בו הנאה, אבל אין בו נשמה. אבל יש בין אלה שחולקים את ממונם עם הזולת, שבעים מפרוסת עוגה אחת. קחו לדוגמה את איזי שירצקי. מה יש לו לאיש לחפש בקריית שמונה? אבל הוא שם, בשביל תושבי הקריה, כי ממשלת ישראל מתייחסת לתושבי קריית שמונה רק בעיתות מלחמה. בשיגרה? סוגרת מפעלים - ומעודדת אבטלה, סוגרת מתנ"סים ומקומות תרבות - ומעודדת פשיעה. וכפי שאמר איזי שירצקי: "אני לא שונה ממוכר הפלאפל. לי שיחק המזל. זה לא שאני חכם יותר ממנו". צניעות!!!
כשעמית לעבודה פנה אליי כי נפגע מיחס המנהל (ואני לא ועד עובדים, אני רק בן-אדם שאוהב להקשיב ולסייע), ועובד אחר שולח מכתב המשקף בבהירות את הכאב והעלבון - הלב נצבט (למען ההגינות, לא רק לי). יש הרבה כאלה, ואין מי שיקשיב להם. יותר נכון יהיה להגיד - אין מי שקשוב אליהם. כשאומרים שקיפות - אל תצפה שתמצא אותה, כשאומרים הגינות - אל תמתין לקבלה. פני הדור השתנו, ערכים אין. צניעות? מה זאת הקללה הזאת? אה, צניעות! לא צנעת הפרט, לא הדרת נשים. צניעות, לדידי, משמעותה גם להסתפק במה שיש. זה לא כרטיס ביקור שיעשה אותי, אלא מי שאני שעושה את כרטיס הביקור שלי. וזו אינה הלשכה, כי אם האדם שיושב בה. צניעות זה לדבר עם כל אדם באשר הוא, בגובה העיניים.
נולדתי פה, גדלתי פה, כך גם ילדיי. ידענו לכבד איש את רעהו, דתיים וחילוניים. ותמיד היו עימותים, תמיד יהיו. ויכוחים היו ויהיו גם כן. אלא שקבוצות קיצוניות מסיתות את דעת הקהל, ובתערובת המרירה של הוויית החיים קל מאוד לצרף עוולה אחת לשנייה, מעשה ועוד מעשה, טוב ורע, ובבת אחת לפתוח חזית. מנחם בגין זעק באחד מנאומיו: "יהודים" במבטא אידישאי. איזה הד חיובי רחב זה עשה בציבור שרובו היה חילוני, והיום? והרבנים שותקים (האם מפחד?), וראש הממשלה יוצא נגד ובעד, כי הקואליציה חשובה אלפי מונים מהחברה המתפוררת.
ואם יגיד לי מישהו לכתוב כך או אחרת - האם אשתנה? רוצים תשמעו, לא רוצים אל תשמעו. כי מרוב דמוקרטיה אולי מגיעה לנו מעט דיקטטורה? ביבי-מאניה יש לא רק בפוליטיקה, אלא גם במקומות אחרים, תחת שמות שונים. כי פני הדור כפני המנהיגות. וביום הבוחר, מאחורי הפרגוד, שנייה לפני שנכניס את הפתק למעטפה... ראוי שנחשוב היטב מה יעשה לנו טוב. מה יעשה לנו טוב, כלומר לי. איש-איש לעצמו. כי כל קמפיין בחירות יודע למכור לנו את התפוח הרקוב ביותר בעטיפה מהודרת, אבל היומיום מכתיב את החיים האמיתיים.

תאריך:  30/12/2011   |   עודכן:  30/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צניעות אינה מילה גסה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פוסט מרתק
שמרית אלון  |  30/12/11 12:08
 
- שמרית, תודה על תגובתך. ל"ת
גיל נתן  |  30/12/11 15:16
2
אהבתי כל מילה ובכיתי ל"ת
תות שדה  |  31/12/11 05:03
 
- תות, תודה על תגובתך. ל"ת
גיל נתן  |  31/12/11 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ איתן כבל
בשנים האחרונות עמדה ההסתדרות מהצד בזמן ששוק העבודה בישראל הפך לג'ונגל נצלני ומבזה    ההסתדרות מעדיפה לסגור עסקות עם נציגי הממשלה ועם בעלי ההון ונציגיהם מאשר למלא את שליחותה    אין יעד פוליטי ראוי יותר מאשר ההסתדרות
ירון כהן
מהי חשיבותו של ביטוח רפואי? האם הוא מכסה אותך בנזקי גוף שונים העלולים להתרחש עקב פציעה, תאונה, מחלה, אסון וכדומה? למה כדאי לרכוש ביטוח סיעודי כבר בגיל צעיר?
נסים גבאי
מוקדנית במשטרה שפקפקה בדבריה של נאנסת הוכיחה לנו מחדש כי המשטרה מפקירה אותנו לגורלנו. מה שהכי מכעיס הוא שאף נציג חוק ולא חשוב מאיזו רשות - מחוקקת, אוכפת או שופטת - לא פוצה פה ומצפצף
איתמר לוין
לחרדים מתפרעים יש לעיתים סממנים של ארגוני פשיעה, וכך צריך להילחם בהם: באמצעים כספיים    למשרדי הביטחון והבריאות יש לא מעט כסף לבזבז במקומות הלא-נכונים    ישראל כץ ועוזי לנדאו עושים אגו-טריפ על חשבוננו    הרשויות המקומיות מתלהמות נגד אלי ישי במקום להסתכל בראי    התשובה לשאלה "איפה הכסף" הפרטי שלנו נמצאת לעיתים דווקא בהוצאות הקטנות
עינת אוליביר
היא סמל המאבק של העיתונות בישראל, עיתונות של רייטינג, מפרסמים ומכירות    לא איכותית וגם לא צהובה, העיתונות החדשה היא עיתונות ריאליטי    האם הטרנד החדש בעיתונות הישראלית הוא שכל הדיוט שעושה מעשה טריוויאלי חסר מודעות יוכתר מיידית כמוביל מאבק?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il