X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להאמין שמשרד החינוך החליט להתנכל למוסד חינוכי בכפר ערערה, שלא מנע מתלמידים ליזום שיעור אזרחות בנושא זכויות האדם. כבר אמרנו, שהיעדרות מאורגנת של תלמידים מבתי ספר בשומרון כדי להתעמת עם משטרה בכפר מימון לא זכתה לגינוי. לא היה פה ומצפצף במשרד החינוך
▪  ▪  ▪
גדעון סער. אמור לברך על היוזמה החינוכית [צילום: פלאש 90]
לא בבוטות
רשאי משרד החינוך לחבק בית ספר יהודי על גב שומרון, אבל אסור לו לנהוג בבוטות כלפי בית ספר, כי כל עוונו הוא במיקומו בשיפוליו המערביים של אותו ההר ותלמידיו הם ערבים אזרחי מדינת ישראל

בתקופת ההינתקות יצאו מדי יום ביומו אוטובוסים עמוסים בתלמידים ובתלמידות מאולפנות ומישיבות תיכוניות להפגנות בצמתים בערים תוך עימות עם גורמי אכיפת החוק.
גם במהלך השנים שלאחר ההינתקות היינו עדים להפגנות, בהן הייתה מעורבות רבה של תלמידים מבתי ספר ביהודה ובשומרון. למרות שאינני תומך ביעדים הפוליטיים של המפגינים, אני מחייב מוערבות תלמידים במערכות ציבוריות. במיוחד שהפעילות היא ביוזמתם.
לא דעתי בעד או נגד עומדת כאן לדיון. משרד החינוך לא קרא לדין ולסדר אף לא מנהל אולפנה אחת ולא מנהל ישיבה תיכונית אחד כדי להעמידם על החומרה בהפרת חוזר מנכ"ל, כי המשרד שולל פעילות של תלמידים בהפגנות בימי הלימודים.
אך כבר צוין בכותרת, שבמשרד החינוך יש דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. ביום ששי 9.12.2011 יום חופשי מלימודים, החליטה מועצת התלמידים בבית הספר התיכון בערערה בשיפוליו המערביים של השומרון לקרוא לתלמידים להשתתף במצעד, שאורגן על-ידי האגודה לזכויות האזרח בעיר תל אביב. לא היה כאן תכתיב מחייב, אלא השתתפות תלמידים מכתות י"א-י"ב, שסברו כי חשובה להם נטלת חלק במצעד לזכויות האדם.
התלמידים שאבו עידוד משר החינוך, גדעון סער, ששלח חוזר לבתי הספר לרגל יום זכויות האזרח הבינלאומי, בו הוא מבליט את התפקיד החשוב המוטל על המורים לפיו "תפקידכם כמורי דרך לתלמידים, לחנכם לשמירה והגנה על זכויות האזרח. ישנה ציפייה מכם לגלות מעורבות ואחריות אישית".
אף לא מורה אחד בבית הספר התיכון בערערה העלה בדעתו, שחוזר המשרד, שתמציתו הובאה כאן, מחייב את המורים להוות סכר איתן, שימנע ממועצת תלמידים ביום פנוי מלימודים ליזום יוזמה מבורכת של פעולה חינוכית, שיש בה מעורבות ואחריות אישית, הקוראת להשתתפות במצעד זכויות האדם .
למרות שמדובר ביום חופשי מלימודים, המורים דרשו מכל תלמיד להביא אישור מההורים, המסכימים שבנם ישתתף במצעד. התלמידים ביוזמתם כתבו את השלטים, אותם נשאו. הם נחשפו לאווירה של פלורליזם וסולידריות חברתית, כשצעירים מארגונים רבים יהודים וערבים, אזרחי מדינת ישראל, צעדו יחד.
התלמידים והמורים שהתלוו חשו, שזה היה מפגש המעודד ערכים דמוקרטיים מעודד סובלנות ומעמיק מודעות חברתית. קשה להאמין שמשרד החינוך החליט להתנכל למוסד חינוכי בכפר ערערה , שלא מנע מתלמידים ליזום שיעור אזרחות בנושא זכויות האדם.
כבר אמרנו, שהיעדרות מאורגנת של תלמידים מבתי ספר בשומרון והפעלת הסעות במימון מועצות מקומיות כדי להתעמת עם משטרה בכפר מימון לא זכתה לגינוי . לא היה פה ומצפצף במשרד החינוך. אף לא מנהל בית ספר אחד ביהודה ובשומרון נקרא לשימוע. אף לא מנהל מכינה קדם אקדמית קיבל מכתב נזיפה .
אך כשמדובר בהר שומרון, בשיפוליו המערביים, וכשמדובר בכפר ערבי הממוקם בו, מפעיל משרד החינוך מכבש איומי שימוע, נזיפות ומכתבי איומים, כי מועצת התלמידים החליטה במימון התלמידים ביום חופשי מלימודים לתת ביטוי תכני חינוכי ליום זכויות האדם, כפי שנתנו לו מיליוני צעירים בפריס ובלונדון, במדריד ובאמסטרדם בניו-יורק ובשנחאי.
במבואות כפר מימון עימותים פיזיים של תלמידים ומוריהם עם כוחות משטרה לא היוו הפרה של חוקי המשרד בעיני מפקחי משרד החינוך. אך השתתפות שקטה במצעד זכויות האדם מחייב תגובה קשה של משרד החינוך.
רשאי משרד החינוך לחבק בית ספר יהודי על גב שומרון, אבל אסור לו לנהוג בבוטות כלפי בית ספר, כי כל עוונו הוא במיקומו בשיפוליו המערביים של אותו ההר ותלמידיו הם ערבים אזרחי מדינת ישראל.
ייטיב משרד החינוך לעשות, אם יברך את מועצת התלמידים בבית הספר התיכון בערערה על היוזמה החינוכית. ייטיב לעשות שר החינוך אם יברך את הנהלת בית הספר והמורים שנתנו יד לפעילות המבורכת של מועצת התלמידים ושל התלמידים.
ועוד מילה לגדעון סער, המנהל הננזף והמורים הננזפים פעלו בדיוק על-פי חוזר המנכ"ל, ששלחת ערב יום זכויות האזרח לבתי ספר ובו כתבת - "תפקידכם כאנשי חינוך, המשמשים מורי דרך לתלמידים, לחנך לשמירה על זכויות האדם."

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דין אחד לביה"ס בשומרון - ודין אחר בערערה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
איתן, יש משרד החינוך ???
עמית ר.  |  1/01/12 12:38
2
צל"ש לתיכון בערערה
דני ר.  |  1/01/12 12:55
3
טוב מאוד שנזפו בהם, סער צודק
מרים כ  |  1/01/12 15:49
4
כל הכבוד לסער ושר החינוך
יונתן ש  |  1/01/12 16:12
5
פלורליזם וסולידריות חברתית...
משה, עורך-דין  |  1/01/12 16:54
 
- למשה עורך דין
עורך דין משה  |  1/01/12 17:52
 
- תשובה
משה, עורך-דין  |  2/01/12 17:23
6
כל יום אתם מחפשים משהו חדש נגד
משהו מסריח  |  1/01/12 17:01
7
גדעון סער צודק!
שמעון הצדיק  |  1/01/12 17:53
8
סער מחנך הדור ?
חשדנית  |  2/01/12 00:13
 
- אני מצר על עלילות דם נגד השר
איתן קלינסקי  |  2/01/12 09:31
 
- אולי מספיק עם זה?
אודי בורג  |  2/01/12 10:02
9
דאגתך לערבים בלבד מעניינת
דמעות התנין  |  2/01/12 01:45
 
- קוראים לזה שמאלן ???
קוראים לזה בן אדם  |  2/01/12 11:30
 
- קוראים לזה היפוקרט ל"ת
אלישמע  |  2/01/12 15:45
 
- קוראים לזה אלישמע האדיוט
קוראים לזה   |  2/01/12 17:32
 
- אבדת לגמרי עשתונות הא? ל"ת
בן טיבוגה  |  2/01/12 22:30
10
נגד יבודים??
צפורה בנאי  |  2/01/12 07:18
11
הגייס החמישי כאן כמו באירופה ל"ת
קא  |  3/01/12 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גלברד
הצעת "התיקון" לחוק עלולה לעבור בכנסת. "החוק המשופצר" יסרס את היכולות של ישראל לעצור את פלישת המסתננים. נידרש תיקון לתיקון
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
המאבק על דמותה של המדינה, שאנו משאירים לדורות הבאים, חשוב לא פחות מהמאבק על יוקר המחיה    הדואליות של מדינה נאורה שוחרת חופש וצדק, ובה בעת הנמצאת בסיטואציה בלתי אפשרית של כיבוש ושליטה בעם אחר - היא שאחראית, במידה רבה, לרבים מחולאיה של החברה הישראלית
הרב אליהו קאופמן
למישהו זה כאב, למישהו זה הפריע ומישהו גם כעס. הכאב, ההפרעה והכעס היו על כך שהעיר המתפתחת בצעדי ענק ועולה בכוח הנדל"ן גם על שכונות מבוססות בי"ם, ת"א וחיפה. עיר שהחרדים מפעילים אותה ומתבססים בה. הכעסנים הם אותם ציונים פוקרים המבקשים לשמר לעצמם מדינה בדגם של "מכבי ת"א ודנה אינטרנשיונל"
עו"ד יורם יהודה
אין לי הסבר המניח את דעתי מדוע אותה כנופיית ממזרים התעלקה דווקא על משה אחד ורוממות יורם אחר בגרונה, אולם נהיר לי כי כבוד נשיאה השמיני של מדינת ישראל איננו המורשע היחיד החף מכל פשע
נרי אבנרי
הוא כינה אותה "פרוצה", וחטף כתב אישום על "הטרדה מינית". אני לא יודע של מי הרעיון, אבל תוצאה בטוחה יש כאן: העמקת חוסר האמון של ציבור גדול במערכת המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il