X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החקיקה האנטי דמוקרטית והמתקפה של הממשלה כנגד שומרי הסף של הדמוקרטיה הולכות ומחריפות, כשרה"מ בעצמו תומך ומקדם זאת. באופן פרדוקסלי נתניהו שמשתמש בדמוקרטיה הישראלית כדי לחזק את מעמדה של ישראל בעולם ומציג את ישראל כדמוקרטיה היחידיה במזה"ת, הוא זה שאחראי היום לרמיסת הערכים הדמוקרטיים
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מקדם עצמו על חשבון הדמוקרטיה [צילום: פלאש 90]

העוצמה המוסרית של ישראל ולא גודל הצבא הוא מקור העוצמה שאפשר לישראל להתקיים בסביבה העוינת של המזרח התיכון. העליונות המוסרית הזאת היא תוצר של הערכים הדמוקרטיים הליברליים שגרמו לעולם המערבי לתמוך בישראל, ולכן אפשרו לה לשמור על העליונות הצבאית והטכנולוגית שלה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שעסק במדיניות חוץ שנים רבות יודע זאת טוב יותר מכל אדם אחר, אבל הממשלה בראשותו מערערת את יסודות הדמוקרטיה הישראלית במקום לחזק ולבצר אותה. בנאום שלו בקונגרס האמריקני הקפיד נתניהו בחוכמה להזכיר את הייחודיות של דמוקרטיה הישראלית במזרח התיכון, כשהוא מדגיש את השוני בין המשטר בישראל למשטרים הטוטליטריים באזור. לצערי, זה לא מפריע לו היום להרוס את הדמוקרטיה עם שורה של החלטות שפוגעות בעיקרון הפרדת הרשויות, ומאיימות על חופש הביטוי.
דואג להשתיק את הביקורת
האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית הוא הניסיון של ממשלת נתניהו להשתיק ביקורת על הממשלה, תוך רמיסת חופש הביטוי העיתונאי. הגל העכור הזה כולל חקיקה כנגד חופש הביטוי של עיתונאים וכותבים, מאבק אישי "בעיתונאים עוינים", ומאבק נגד אמצעי תקשורת שמבקרים על הממשלה. הממשלה בצורה אנטי דמוקרטית עושה סיקול ממוקד לעיתונאים, בגלל הביקרות שלהם על תפקודה הכלכלי של הממשלה, ולא מהססת לחסל את ערוץ 10 בגלל שהערוץ שידר תחקיר על התנהלות בעייתית מוסרית של ראש הממשלה.
אם לא די בכך הכנסת שעליה השתלט הרוב הממשלתי גם היא נרתמת למאבק של הממשלה נגד חופש הביטוי, כאשר היא מחוקקת חוקים כמו חוק תביעת הדיבה שפוגע ביכולת של העיתונות למלא את תפקידה בהגנה על שלטון החוק והדמוקרטיה. הפגיעה בחופש העיתונות ובחופש הביטוי היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה. חופש זה מבטיח שמירה על שלטון החוק והתנהלות פוליטית ליברלית הוגנת, שהוא תנאי הכרחי לדמוקרטיה הליברלית שביבי מתגאה בה כשהוא נואם בחו"ל.
חיסול עיקרון הפרדת הרשויות בישראל
ממשלת נתניהו פוגעת במכוון גם בעיקרון הפרדת הרשויות, כאשר הממשלה בעקביות מנסה להחליש את הרשות המחוקקת ואת הרשות השופטת, ופוגעת ביכולת שלהם לפקח על פעילותה. הממשלה התחילה ראשית במאבק כנגד הכנסת, כאשר חוקי המשילות עיקרו לחלוטין את היכולת של הכנסת לבקר על הממשלה והפכו את סמל הדמוקרטיה הישראלית לחותמת גומי של הממשלה. נתניהו וחברי הכנסת מהליכוד לא עצרו בכנסת, והיום הם מנהלים מערכה עיקשת גם נגד מערכת המשפט והחוק בישראל, כשהם מנסים לחוקק חוקים שיאפשרו להם להשתיק גם את בית המשפט העליון ואת הביקורת השיפוטית.
בכך מאיימים לחסל את עיקרון הפרדת הרשויות בישראל. הפגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות היא פגיעה בעיקרון מרכזי בדמוקרטיה הליברלית. עיקרון זה מבטיח איזונים ובלמים שהם הדרך היחידה להבטיח שהשלטון לא ירמוס את זכויות הפרט.
הדמוקרטיה הישראלית הייתה במשך שנים הגאווה ומקור הכוח של החברה הישראלית, אבל הממשלה הזאת מובילה להרס הדמוקרטיה שאבות הציונות בנו פה. בהדרגה הממשלה הופכת את המדינה הדמוקרטית שלנו למדינה טוטליטרית, שבה אסור להביע דעות באופן חופשי, אסור לתקוף את ראש הממשלה ואין בה מי שיאזן ויבלום את העריצות שבונה פה ראש הממשלה. עיתונאים יפסיקו לחקור ולפרסם נגד הממשלה כי הם מאוימים, בית המשפט העליון יהפוך לזרוע נוספת של הממשלה כי שופטיו מאוימים והממשלה תהפוך לזרוע היחידה במדינה שיש לה סמכויות לפעול.
ראש הממשלה שדואג רק למעמדו ולחוזק ממשלתו פוגע ביודעין במקור העוצמה הגדול ביותר של מדינת ישראל, הערכים הדמוקרטים הליברליים, למרות שהוא יודע שפגיעה בערכים אלה היא פגיעה מדינית ברורה באינטרסים החיוניים של ישראל.

תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתפארים בדמוקרטיה ומקדמים דיקטטורה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
גיגי מקדם דיקטטורה קומוניסטית
גיגי, האם לא טיפש  |  4/01/12 12:51
2
טיפוסי
ע. הנביא  |  4/01/12 14:32
3
גיגי שבסמול לא מסתדר בדמוקרטיה ל"ת
השמאל 5% =אפס  |  4/01/12 15:02
 
- אפשר להיות ימני ולהקיא מביביצ'
אליהו חיים  |  4/01/12 17:18
4
מי פוגע בדמוקרטיה במדינת ישראל
עומרר  |  4/01/12 19:03
5
טעות יסודית
פנחס  |  4/01/12 23:39
6
הפוסל- במומו פוסל
שמוליק 22  |  5/01/12 06:52
7
דברי "בעלת האג'נדה" על הבג"ץ
מפי הסוס  |  5/01/12 11:42
8
דניאל גיגי אתה
בן משה  |  5/01/12 11:45
9
קומנדו ביבי
קומנדו ביבי  |  5/01/12 14:44
 
- וכרגיל, לשמאלן המצוי
שמוליק 22  |  5/01/12 18:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
אם קיווה שר החוץ להישג מדיני במתכונת ה"ריאל פוליטיק" המכשיר עסקות נשק ותמיכה ברודנים, טפחה המציאות על פניו וולדימיר פוטין הודיע מיד כי יימשכו קשריה הטובים של מוסקבה עם טהרן ודמשק
יסמין הורוביץ
כוח האדם במערכת הבריאות נדרש למשימות מורכבות יותר, לעמידה בלוחות זמנים צפופים, בפציינטים בעלי ידע אשר דורשים שירות, אדיבות וזמינות גבוהים, כל אלה מציבים אתגרים משמעותיים לניהול המשאב האנושי כאשר המפתח טמון בהתייחסות אינדיבידואלית להון האנושי
אורי גנני
לאחר שביהמ"ש העליון הורה לקיים דיון נוסף בתביעת דיראני, תוכל עתה גם משפחתו של אייכמן להגיש תביעה. התביעה תוגש בגין הטרדה, חטיפה ממולדתו החדשה והעברתו בזהות בדויה לישראל מבלי שיכל היה לראות את הנוף הנשקף מהמטוס
בעז מלט
הביטוי חוק הוא חוק הוא חוק, הוא ביטוי אומלל ומאוד מסוכן. הרבה רשעים בעולם התחבאו מאחורי החוק, גם הרשעה הנאצית התחבאה מאחוריו. מדינה חייבת דת, השקפה אמונית מוסרית שמכוונת אותה, ובלעדיה היא הופכת למפלצת
נרי אבנרי
ד"ר רונן ברגמן, טרח והביא מסמכים מהגנזך הבריטי, מהם עולה שטדי קולק הסגיר יהודים לבריטים. מבחינת התקשורת קולק מככב ברשימת "הטובים". איתן הבר והחברים שלו ימשיכו למכור לנו אותו כ"אגדה ירושלמית". אני לא שוכח: טדי קולק מלשן נאלח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il