X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרחוב הערבי לא מפלס את דרכם של גנדי ומנדלה ערביים, אלא את נסיקת "האחים המוסלמים" הרואים באיסלאם את הדת הלגיטימית היחידה, ושואפים לדומיננטיות בעולם המוסלמי כמקפצה להשתלטות על "עולם הכופרים"
▪  ▪  ▪
האחים המוסלמים [צילום: AP]

הרחוב הערבי של 2012 אינו מבשר פתרון - אלא החרפת - בעיות הטרור וחוסר-הוודאות של המשטרים הערביים, מדיניותם והתחייבויותיהם. הרחוב הערבי לא מפלס את דרכם של גנדי ומנדלה ערביים, אלא את נסיקת "האחים המוסלמים" הרואים באיסלאם את הדת הלגיטימית היחידה, ושואפים לדומיננטיות בעולם המוסלמי כמקפצה להשתלטות על "עולם הכופרים".
התחכום הפוליטי של "האחים" מוצג על-ידי מאהדה עאקף, המנהיג הרוחני הקודם של "האחים": "דמוקרטיה דומה לזוג סנדלים שאנו נועלים עד הגיענו לאמבטיה, ואז משליכים אותם". לדעת עורך היומון הלונדוני-ערבי, "אל מאג'אלה", עדל אל-תורייפי (29.12.11), "לציפיות ש'האחים' יתנהגו לפי המודל הטורקי אין על מה להתבסס, והן מהוות הרהורי לב".
הזעזועים ברחוב הערבי הם פועל-יוצא של 1,400 שנות מונופול נטול-סובלנות של הממסד האיסלאמי במערכות הדת, החינוך, התרבות ולעתים אף במערכות הפוליטיקה והצבא במדינות ערב. מצרים נתפשה כמדינה מוסלמית מתונה, אך ב-2011 זינקו "האחים" לעמדת הנהגה, וממתינים לנסיבות הנוחות כדי לככב בין המפרץ הפרסי לבין האוקיינוס האטלנטי.
זעזועים ותהפוכות
פינוי הכוחות האמריקניים מעירק מוסיף שמן למדורה הערבית, עלול לגרום להתפרצות לבה לוהטת, העלולה לגלוש לירדן ולמדינות המפרץ, ולהעניק רוח גבית לאירן השואפת להשתלט על המפרץ הפרסי ולסייע למשטרים פורעי-חוק במזרח התיכון ובעולם כולו.
בעוד הזרוע האסטרטגית של ארה"ב מתקצרת, משתדרג הפרופיל הרוסי והסיני במזרח התיכון ומסייע למשטרים אנטי-אמריקניים.
זעזועי 2012 עלולים לגמד את תהפוכות 2011 ולהחמיר את צרכי הביטחון של מדינות האזור. ככל שמכורסמות היציבות ותוחלת-החיים של משטרי האזור, כן מתעצמת התזזיות של מדיניותם ואמינותם. ככל שמחריפה אי-הוודאות, כן עולה סף-הביטחון הדרוש לעמידה בפני הרחוב הערבי הגועש. ככל שמתקצרת הזרוע האסטרטגית של ארה"ב, כן נחלשת תדמיתה ההרתעתית, כן מתעודדים משטרי טרור, וכן גדלים סיכויי המלחמה ומתגברים צרכי הביטחון.
יו"ש - נכס ביטחוני
הגנרל תום קלי, ממפקדי מלחמת ארה"ב בעירק ב-1991, טוען ש"אי-אפשר להגן על ישראל ללא הגדה המערבית". לדעת הגנרל אל גריי, מפקד "המארינס" לשעבר, "טילים יכולים לשייט מעל כל תוואי-קרקע, אך אינם מערערים על חיוניות העומק האסטרטגי... כדי להכניע את ישראל יהיה על הערבים להציב טנקים, תותחים וחיילים על אדמתה... עובדה זאת תקפה גם בעידן הטילים".
רכסי יו"ש - המהווים את ערש ההיסטוריה היהודית - מתנשאים לגובה של 1,000 מטר מעל הירדן ו-700 מטר מעל תל אביב ו-80% מהתשתיות בישראל. הם מהווים מכשול טנקים ייחודי ופלטפורמת פלישה חלומית לתחומי "הקו הירוק", באזור שלא חווה שלום בין-ערבי ולא קיום מרבית ההסכמים הבין-ערביים ב-1,400 השנים האחרונות. מהות הרחוב הערבי מדגישה את מעמד רכסי יו"ש כנכס ביטחוני חסר-תחליף.

תאריך:  04/01/2012   |   עודכן:  04/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן גנדי ומנדלה הערביים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נכון שאין גנדי
ומנדלה  |  5/01/12 06:06
2
זה האיש עם החרב, לא עם היונה ל"ת
המודל שלהם   |  5/01/12 19:08
3
גנדי ומנדלה הערבים טרם נולדו!
ר. מיריחו  |  5/01/12 23:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
אכן, לא נכון ולא ראוי להכתים ציבור שלם בגלל מעשים של יחידים, אבל זה הטבע האנושי    כשאתה שייך למגזר מסוים, אתה מייצג את המגזר כולו, לטוב ולמוטב
דן אלון
אש המחאה החברתית של הקיץ הוצתה על-ידי מעטים, בזכות הפשעים הערכיים והכלכליים נגד האנושות, ובזכות הפייסבוק היא הפכה לשריפת ענק עולמית שתוצאותיה עדיין אינן ידועות. בישראל עמדו נתניהו ושטייניץ על המקפצה ועשו "כיבוי צופים", אבל האש הזו רוחשת גם מתחת לשמיכת עונת המעבר של טרכטנברג. הפוליטיקה של העתיד משוועת למי שהציונות זורמת בעורקיהם דרך הלב, ולא אל הכיס
איתן קלינסקי
דני דנון החליט לרתום את וועדת העלייה והקליטה ש"תמו" דאגותיה בנושא קליטה ועלייה, ולהעמידה בכל המרץ הדנוני לרשות וועדות העוסקות בביטחון פנים של המדינה. חשוב לו לירות כל הזמן, כדי שירגישו בקיומו בשטח וב...תקשורת
הרצל חקק
על דרכו של רבי נחמן מברסלב להאיר לנו נתיבים מעבר למציאות הגלויה, לחשוף אותנו לזהויות שונות של גיבורים ואנטי גיבורים - ואולי לגלות שכל זה נמצא קרוב אלינו, שכול זה חלק מעולמנו הפנימי: רבי נחמן מדבר אלינו, לדור שלנו
שלומי יאס
אכן, לשימוש בתרופות בטיפול בפגיעות גוף ונפש יש ערך רב    גילויים רבים בתחום הרפואה עזרו בעבר, עוזרים בהווה וקרוב לוודאי שיעזרו לרבים בעתיד    אך נראה שהשימוש במתן תרופות עבר להיות עניין שבשגרה    הפשטות בה נוטים לעיתים אנשי מקצוע לתת או לתמוך במתן תרופות והקלות בה אנשים משתמשים בהן יכולה רק להעיד על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il