X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרישה הפופוליסטית של נתניהו להעביר את חוק חינוך חינם באה ממקום נכון, אך היא מתעלמת מהבעיה האמיתית
▪  ▪  ▪
תורת האבולוציה [צילום: פלאש 90]

"מדינת ישראל מחכה לחינוך חינם כבר 63 שנה", אמר נתניהו. צודק. הרבה זמן מחכים כאן שהחינוך יהיה חינם. הבעיה היא לא רק בכמה הוא עולה - והוא עולה הרבה, יקר מאוד. זה מתחיל בפעוטון ונגמר באקדמיה.
ליברמן ניסה לעשות סיבוב על נתניהו ולהחיל את החוק הצודק רק על ילדיהם של הורים ששירתו את המדינה - ובמילים אחרות - כולם, חוץ מערבים וחרדים. נתניהו מיהר להודיע שגם הערבים יהנו מההטבה הזו. כן, מחאה אחת של קיץ והקפיטליסט הגדול נעמד דום - המדינה אפוא, צריכה לספק חינוך.
אם המדינה צריכה לספק חינוך או לא זה לא רק דיון על קפיטליזם וסוציאליזם, אדרבא. יש כאן הזדמנות מופלאה לעשות צדק חברתי אמיתי. לא רק שהמדינה תממן לכלל אזרחיה את החינוך היא תוכל אולי סוף סוף להחליט מהו.
זה לא משנה אם מדובר בערבים או בחרדים, בדתיים או חילוניים. אם המדינה מספקת חינוך חינם לכולם, היא צריכה לדאוג שהאינטרסים שלה מתקיימים עם התקצוב הזה אצל כולם. החינם הוא הכרחי, אך הוא צריך לבוא עם חובות. אם אין מילוי חובות - אין מימון.
הבעיה היא שההיסטוריה מוכיחה שבכל ניסיון שהיה לאחד את החינוך סביב דבר אחד, מערכות החינוך דאגו לתת לתלמידיהם מסר כפול, כזה שיבטל את ההשפעה המזיקה: למשל היחס של הדתיים לחובה ללמד את תיאוריית האבולוציה של דרווין ותיקון העיוות בשיעור 'חיזוק' לאחר מכן שיבטל את ה'קשיים האמוניים' לאור תיאוריה זו. זה מעקף שצריך למנוע איכשהו.
הבעיה עם החרדים אינה חוסר התמצאותם ברזי המתמטיקה ועושר לשונם האנגלי. היא בחוסר קבלתם את סמכות המדינה, את ה'ציונים' - החילונים שהקימו את המדינה. זו הנקודה הקריטית - החינוך צריך ללמד אותם לקבל את סמכות מדינת ישראל עליהם, אחרת הבעיות הנוכחיות יימשכו ויחמירו ככל שהציבור החרדי יתרבה. אותו דבר, אגב, לגבי הערבים - הדבר המהותי ביותר שיש להתמקד בו הוא האזרחות וההיסטוריה.
שתי הקבוצות - החרדים והערבים, אינן מרוצות מהמצב הנוכחי, אך שתיהן מהוות איום עתידי עליו. אם אנחנו רוצים לוודא שהמדינה תשאר יהודית וציונית - עלינו להשיג דריסת רגל מהותית בחינוך - באמצעות אותו מימון. שיטת המקל והגזר מעולם לא נראתה מתאימה כל כך לחמורים כה עקשנים.

הכותב הוא פעיל בארגון 'שערים לקהילה היהודית', בתא הסטודנטים 'לביא גלעד' באוניברסיטת בר-אילן ובגרעין בני עקיבא באוניברסיטה.
תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  08/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
חבל מאוד, שהתמודדות ראשונה ורצינית שנעשית על-ידי שר האוצר הנוכחי עומדת להסתיים במתן הנחות בלתי סבירות להון פוגעני, שחטא כלפי אוצר טבע מאוד יקר של מדינת ישראל , כלפי ים המלח
יאיר דקל
מן הפרסומים בתקשורת לא ידעתי, כמו כל עם ישראל, שהדרת הנשים אינה קשורה כלל לילדה נעמה מרגוליס. קראתי באתר של דבורית שרגל כי הפרשה בבית שמש נעה בכלל סביב מחלוקת ומריבה בין דתיים-לאומיים ובין חרדים על הקצאת בתי ספר לחוגים היריבים    התנהגות לא נאותה של התקשורת
דרור אידר
בניגוד לתחזיות האימה, החברה הישראלית מתקדמת לקראת דמוקרטיזציה מלאה יותר, שבמסגרתה מוסטים לקדמת הבמה גם ערכיה של ישראל השנייה. החיכוך האמיתי שעתיד להיווצר פה בין השמרנות לליברליזם, עתיד להביא אותנו למקום טוב הרבה יותר
ריקי פרנקל
בתקופה האחרונה אנו עדים לטלטלות בשוק התקשורת הישראלית. ערוץ 10 מועמד לסגירה, גל של פיטורי עיתונאים דעתניים ברשות השידור ובעיתונות הכתובה. המאמר ינסה להראות כיצד כל השינויים האלה קשורים להשתלטות של ההון והשלטון על התקשורת הישראלית
בן ציון ישורון
השפעתו של גו' עמר על המוזיקה המזרחית והאנדלוסית, על יוצרים וזמרים, הייתה מאגית. אך משנפטר אוזכר בהארץ בהבלחה באחד העמודים הפנימיים ובגלריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il