X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבע שנים מאז שנטש אותה השף האיטלקי דינו סרטיאני, שוב אין "רוסטיקו" התל אביבית נאמנה למורשת ארץ המגף שביקש להנחיל למטבחה תלמידיו פשוט אינם מצליחים להיכנס לנעליו הגדולות
▪  ▪  ▪
איבדו את הטעם [צילום: פלאש 90]

מאז שנטש את המסעדנות הישראלית, הותיר אחריו דינו סרטיאני, הכהן הגדול של המטבח האיטלקי, חלל קולינרי ריק. למרבה הצער לא השכילו תלמידיו ב"פורטופינו" (עליה השלום), ב"ג'ויה" וב"רוסטיקו" (ייבדלו לחיים ארוכים) להיכנס לנעליו הגדולות, אף שבשנות שהותו בארץ הוא ממש ירק דם, ובלבד שמסעדותיו יעלו על דרך המלך של הקולינריה האיטלקית.
מסתבר ששבע השנים שחלפו, מאז שחזר לארץ-מוצאו, הספיקו לעשות את שלהן. זמן קצר לאחר שעזב, שבקה חיים "פורטופינו" שבמרינה בהרצליה, בעוד "ג'ויה" - על שלוחותיה בתל אביב, הרצליה ורמת השרון - גידלה, בינתיים, דור חדש של טבחים, שלא ידעו את דינו. כמוה גם "רוסטיקו", של שדרות רוטשילד בתל אביב, ששלחה שלוחות אף לסניפה, החדש יחסית, ברחוב בזל. בזו האחרונה הצצנו בסוף השבוע האחרון ונפגענו. חזקה גם על דינו סרטיאני, שאילו היה חוזר אליה עכשיו, לא היה מצליח לזהות את יציר-כפיו משכבר הימים.
המטבח של "רוסטיקו" (רחוב בזל 42 בתל אביב) מתיימר לייצג את המטבח האיטלקי האותנטי, אלא שהוא איננו, אפילו, "פלח" ממנו, כפי שהוא מציג את עצמו בכרטיס הביקור שלו. אני זוכר את "רוסטיקו" מימיה הטובים בשדרות רוטשילד. תענוג היה אז ליהנות בה מן המטעמים שדינו רקח במטבחה. הפסטה הייתה במיטבה, הבשר היה עשוי כהלכתו, והקינוחים היו "שפתיים ישק"! עכשיו, בחלוף שבע השנים מאז שנטש, שוב אין זכר לתבשיליו המקוריים, ובסניף החדש, בן השנתיים, שברחוב בזל, נאלצנו להסתפק במאכלים דמויי-איטליה בלבד.
תפל
היינו בשניים, ולפתיח הזמנו את "מרק היום" , שהורכב משעטנז של עדשים וירקות. המרקחת לא היה לטעמנו, ומן הסתם גם לא לטעמו של דינו, באשר יש טעם לפגם בתרכובת מוזרה שכזו. חזקה על דינו שהיה מפריד בין מרק-עדשים לבין מרק-ירקות, על-פי העיקרון של מה עניין שמיטה להר סיני. גם טעמם של השרימפס הקפואים בלימון לא הלהיב את בת הזוג, שכבר טעמה טובים מהם.
לעיקרית הוגשו לנו ניוקי דה-לה-מאמא, ברוטב-עגבניות, שלא הזכירו במאומה את מעדן הניוקי שהיטיב דינו להבין בזמנו. עוד פחות מלהיבה הייתה מנת הפפרדלה-בולונז, ברוטב-בשר, שחלקה הארי נותר בצלחת. לחם הבית, שהוצג כפוקצה, היה תפל למדי, ורק בקבוק הסודה של "סן פלגרינו" נותר נאמן לארץ-מוצאו, מבלי לבייש אותה חלילה.
את מצב הביש הציל קינוח הטירמיסו, שהיה בהחלט במקומו. הוא הוגש ביד נדיבה ומלבד העדר הליקר שבו, טעמו היה עשיר בהחלט. גם האספרסו הכפול היה מוצלח למדי.
שילמנו 280 שקל, כולל תשר של 12% לשירות אדיב, אבל איטי מדי. למרבה האכזבה הקולינרית החלטנו שלא לחזור עוד ל"רוסטיקו" בגירסתה העכשווית, מה גם שהאקוסטיקה הגרועה שלה אפילו לא תרמה לניהולה של שיחה רגועה בינינו בין מנה למנה.

תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  08/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שוטרים שניסו לעצור חרדי במאה שערים, נאלצו לנוס על נפשם לאחר שהותקפו בידי המון שתקף אותם. איך שלא הופכים את הסיפור הזה, המשטרה יוצאת ממנו רע מאוד ובעיקר מעבירה מסר ברור של אימפוטנציה
יוסף קנדלקר
מה הפירוש של הכותרת המופיעה בדירה למכירה - "לקונים רציניים בלבד"? האם המוכר שמדבר איתי בטלפון מזהה אם אני רציני או לא?    מישהו פעם אמר "תשמע, אני רוצה למכור לך, ואתה אומנם מוכן לשלם, אבל אתה לא נראה לי מספיק רציני, אז אני נאלץ לבטל את העסקה"?
צבי גלברד
מחדל המסתננים נמשך שנים, והח"כים לא יוצאים מהפלונטר המשפטי. הצעת התיקון/קלקול לחוק ההסתננות - מתוכננת לעלות בכנסת ביום ג' הקרוב. האם המחוקקים יצליחו לתקן את הקלקול בהצעת התיקון?
דב גולדפלם
לא כל כתב בעל עט מהירה ולשון חלקה הוא גם פרשן ובעל דעה שצריך להשמיע את הגיגיו לכל בית ישראל
בועז ארד
ד"ר ג'ון לואיס, בחייו ובמותו מצטרף אל הגיבורים שאותם כה אהב ולאורם הלך, אלה שעמדו בשער ונאבקו בגבורה למען רעיונות החירות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il