X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפגן הכוח מתאים למדינות דיקטטוריות, לא לדמוקרטיה מימדים מפלצתיים באווירה הציבורית הרמוניה עדינה שמנסים לנפצה מדינת תל אביב גאה תלוי לאן רוצים להגיע
▪  ▪  ▪
מיכאלי. תגובה גסה [צילום: יח"צ]

קיבוץ גלויות אומר בשבילי שחורים ולבנים, אשכנזים וספרדים, רוסים, אתיופים, מרוקאים, תימנים, ייקים - לאלה ולכולנו יש צבעים שונים, העדפות שונות, מנהגים שונים ועל כל אלה יש רק לברך ולהתהדר. המגוון, השפע, היופי, השוני - הם ממרכיביה של חברה. ניסיונות הבדלנות וההסתגרות היו בעבר, נמצאים בינינו בהווה, ויהיו בעתיד. אולם השאלה המרכזית היא עד כמה יהיו אלה במרכז השיח הציבורי, בלב לבה של ההוויה הישראלית.
ככל שמחפשים את הרע, יש נטייה להעמיק עד מוצאו של האדם. שכחנו את מוצאנו? האם צבע העור, השפה, המנהגים הם הגורמים המבדלים? כאילו לא למדנו דבר מעברנו הנורא, ממדינות בהן שלט האפרטהייד. ביטויי גנאי כמו: ווזווז, שחור, פרענק, ייקה, פוץ ועוד מגוון "מכובד" דוגמתם, מקבלים חיים חדשים בדמות שחור ולבן, רוסים ואתיופים, דתיים וחילוניים, חצר חסידית כזו או אחרת.
כשנשיא המדינה שמעון פרס הודה לאתיופים שעלו ארצה, הייתה באמירתו זריקת עידוד ויותר מכך - תזכורת לקיבוץ הגלויות שמאפיין את החברה שלנו, את מהות המדינה. את הייצוג הפרלמנטרי של עולי רוסיה אנו זוכים לקבל בתדירות גבוהה בתקשורת. תזכורת שתיחקק היטב בדפי ההיסטוריה הפרלמנטרית היא תגובתה הברוטלית של חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, נאומיהם של חברי הכנסת מישראל ביתנו והתנהגותם המתנשאת כלפי עמיתיהם. תשוו אותם לחברי הכנסת נציגי העדה האתיופית. מפגן הכוח מתאים למדינות דיקטטוריות לא לדמוקרטיה.

רומאו ויוליה בגירסה מקומית
מעוז. דעה אישית [צילום: מן הטלוויזיה]

המקום והממלכתיות
שלמה מעוז הביע את דעתו, וזו זכותו. הבעיה אינה אמירתו, אלא המקום בו הוזמן להרצות, ללא קשר מטעם מי הוא מרצה, עדיין בעיני הקהל הוא מוצג כגורם ממלכתי. ממלכתי מטעמה של החברה בה הוא עובד. אותה חברה שהתפתלה למשמע דעותיו הפרטיות

שלמה מעוז משלם את מחיר הממלכתיות, יישום מקומי ומהיר של חוק ההשתקה המחלחל אט-אט בקירבנו. השאלה היא תמיד היכן עובר הגבול בין אמירה פרטית לאמירה מטעם - שלמה מעוז הביע את דעתו, וזו זכותו. הבעיה אינה אמירתו, אלא המקום בו הוזמן להרצות, ללא קשר מטעם מי הוא מרצה, עדיין בעיני הקהל הוא מוצג כגורם ממלכתי. ממלכתי מטעמה של החברה בה הוא עובד. אותה חברה שהתפתלה למשמע דעותיו הפרטיות.
לא הייתי בהרצאתו, ולכן בהסתייגות רבה אומר שכנושא משרה בכירה אני מאמין שטרם הבעת דעותיו האישיות הדגיש מר מעוז כי אלה דעותיו האישיות. המעדן שהופץ בתקשורת, בין אם הוצא מהקשרו ובין אם לאו, קיבל את המימדים המפלצתיים הראויים באווירה הציבורית השוררת כיום. כאילו לא ידענו, כאילו חידש לנו שלמה מעוז משהו בדבריו. זה קיים בסתר וראוי שייצא לאור.
שלמה מעוז שילם את מחיר דעותיו ולא רק את מחיר הממלכתיות, ובעצם סימן לכולנו שמוטב לשמור את דעותינו לעצמנו. ממש לא! כי במקום לטפל בבעיה, אנו עוטפים אותה בשכבות עבות של תכריכים, משתיקים וממשיכים הלאה.
הלו, פרלמנטרים נכבדים, תזכרו: אנחנו העלינו ארצה את יהודי בריה"מ לשעבר, את יהודי אתיופיה. אתם וקודמיכם אישרתם, יזמתם ופעלתם להעלאתם ארצה, להגדלת הרוב היהודי בארץ ישראל. אלא שלא נערכנו לקליטתם. תודו, וזה יהיה יותר הוגן וראוי - אף אחד לא חשב על היום שאחרי עלייתם, על פרנסתם, על מדורם, על חינוכם, על הכשרתם, על שילובם בחברה הישראלית שעוד טרם כניסתם לא ידעה ערבות הדדית מהי.

הרמוניה עדינה
תל אביב. עיר גאה

עיר ללא הפסקה
מהקומה ה-25 של מגדל משרדים מפואר אפשר ביום בהיר לראות את תל אביב שהפכה למטרופולין דוגמת ניו-יורק, לונדון ודומותיהן. תל אביב אינה עוצרת ולא תעצור

מדינת תל אביב זכתה בתואר שיש בו גאווה. כן, כן - בים הידיעות השחורות זכתה העיר העברית הראשונה להיות העיר הטובה היותר בעולם לקהילה הגאה. החגיגות לא סוקרו בהרחבה, כי זה ממש לא ראוי. מה יגידו רבני העיר ותושביה החרדים של העיר? הנה מובלעת שזוכה כבר מספר שנים לכינוי "מדינת תל אביב". כי בתל אביב יש קיבוץ גלויות. יש שחורים ולבנים, אשכנזים וספרדים, סטרייטים וגאים, עובדים זרים, מוסלמים, נוצרים, יהודים. תג מחיר מופיע בעיר רק בחנויות. ויש ערים נוספות שהחיים ביחד גוברים על ההבדלים. הרמוניה עדינה שמנסים לנפצה.
מהקומה ה-25 של מגדל משרדים מפואר אפשר ביום בהיר לראות את תל אביב שהפכה למטרופולין דוגמת ניו-יורק, לונדון ודומותיהן. תל אביב אינה עוצרת ולא תעצור. הבתים הקטנים והחצרות הפרטיות הופכים למגדלי יוקרה למגורים ולמשרדים, ועדיין יש בה מקום לכולם. הצפון והדרום בתל אביב של ילדותי נותרו, כי זו דרכו של עולם.
הצעירים בקומה ה-25: שחורים ולבנים, אשכנזים וספרדים, עובדים יחד. יוצרים יחד באווירה שמעלימה את הפערים החברתיים. יש חדרים אישיים, יש מרחבים פתוחים, אבל כולם עובדים ביחד. גם החדרים האישיים שקופים כי היחד עובד טוב יותר. ביחד יוצרים, ביחד מניבים פירות ומשיגים תוצאות. ומותר לצחוק, ומותר להרעיש, ומותר לדבר ולהביע דעה. זה הכוח של עבודת צוות.
סיון לקחה אותי לסיור במרחב החברתי שבו היא עובדת, ונכון יהיה לומר שלא לכל מקום עבודה זה מתאים. אבל, חשיבה משותפת שיש בה פתיחות, שקיפות ואמון מביאה ליצירת סביבת עבודה נעימה יותר, סביבת חיים שיש בה תרומה ליצירתיות של כולנו.

כולנו מיוחדים

כל אחד הוא מיוחד בעיני משפחתו, ובעיני עצמו. הכל יכול. אלא שבמקום העבודה ראוי לזכור שהמיוחדות שלנו הופכת מצומצמת בעיני האחר - "מי אתה שתגיד לי", "אני בוגר מסלול אקדמי, בעל תואר במדעי החיים" - צא ולמד שכולנו מנסים להיות סופרמנים. רוצים הכל ולא מסוגלים להכיל.
מה לעשות, כל כוס מתמלאת ואז המים נשפכים החוצה. בחברה בריאה לא מטילים הרבה תפקידים על אדם אחד, עובד בטוח בעצמו לא ייקח יותר מתפקיד אחד על עצמו. כי לכל ספינה צריך רב חובל אחד שינווט והמלחים הם שישיטו את הספינה. כמה מלחים? תלוי לאן רוצים להגיע.

תאריך:  13/01/2012   |   עודכן:  13/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעוז גלויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוזמנים לקרוא גם...
גיל נתן  |  13/01/12 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלירם אלגרבלי
אישים שמתמודדים לכנסת בשלב השני של חייהם המקצועיים, מצילים את הפוליטיקה הישראלית מעצמה. השיח הפוליטי חוזר למרכז הבמה, והפעם לטובה
ראובן לייב
כך מחללת המדינה שלנו את זכרו של ד"ר יעקב פייטלוביץ', האיש שגילה את יהדות אתיופיה, שסלל את עלייתה לארץ, ושבוודאי לא העלה על דעתו לרגע שכזה יהיה מר גורלה
דניאל גיגי
ממשלת נתניהו היא ממשלה רעה שמקדמת מדיניות כלכלית קיצונית ומדיניות ביטחונית שמסכנת את החלום הציוני של מדינה היהודית דמוקרטית. ליאיר לפיד יש הזדמנות להוביל את ישראל למציאות אחרת, אבל כדי לעשות זאת הוא צריך לוותר על האשליה של הקמת מפלגת מרכז חדשה, ולהצטרף למפלגת העבודה שהיא היום האלטרנטיבה האידיאולוגית היחידה לנתניהו.
אהוד פרלסמן
בסקרים שונים לגבי מספר המנדטים שיקבל יאיר לפיד התקבלו תוצאות שונות באופן משמעותי. מסתבר שההבדלים בין התוצאות נובעים בעיקר מההבדלים בין הסוקרים, והם אינם תוצאה של טעויות דגימה
נרי אבנרי
חטיפת בנו אפשרה לנועם שליט הופעה אינטנסיבית בטלוויזיה. כשמדובר בהתמודדות פוליטית, החשיפה האינטנסיבית בטלוויזיה נותנת לנחשף "יתרון לא לגיטימי". מי אמר את זה? - שלי יחימוביץ'. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il