X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על אנסטסיה מיכאלי כבר שפכו הרבה מילים. במקביל שרת הקליטה, לא פחות, מתבררת כגזענית. אמירתה המחפירה לעולי אתיופיה, על התודה שהיא דורשת שיאמרו למדינה שקלטה אותם מעידה על חוסר הבנה של מהות תפקידה ועל בורות חשוכה
▪  ▪  ▪
סופה לנדבר. לשנות את היחס כלפי העולים מאתיופיה [צילום: פלאש 90]

במדינה ברוכת כישרונות, הצליח ליברמן לעמוד בהישג הנדיר של איסוף כמה וכמה לא ראויים ולא ראויות למפלגה אחת. לא שבישראל ביתנו אין אף ח"כ ראוי, אבל שוב ושוב האנשים שאביגדור ליברמן בחר באופן אישי, מיקם ברשימה באופן אישי והם משרתים במפלגה שמטרתה היחידה היא לשרת אותו באופן אישי, שוב ושוב הם מתבררים כבלתי ראויים.
על אנסטסיה מיכאלי כבר שפכו הרבה מילים, על המבוכה המתמידה שהנ"ל גורמת, כשעבודה פרלמנטרית משמעותית היא לא יכולה להציג. ובמקביל שרת הקליטה, לא פחות, מתבררת כגזענית. אמירתה המחפירה לעולי אתיופיה, על התודה שהיא דורשת שיאמרו למדינה שקלטה אותם מעידה על חוסר הבנה של מהות תפקידה ועל בורות חשוכה.
ישראל היא מדינה קולטת עליה, העולים לארץ לא צריכים "להגיד תודה", ישראל היא ביתו של כל יהודי, היא מקלטו של כל יהודי ולכל יהודי בעולם הזכות להגיע אליה. תמיד קל יותר לקלוט את העולים מארה"ב, קנדה, אוסטרליה או אירופה, שם למדו אנגלית, אולי גם עברית ואפילו הגיעו לכאן כאקדמאים. העלייה מאתיופיה היא עלייה שדרשה מישראל מאמצים גדולים יותר, בגלל המצב הקשה של עולי אתיופיה עוד בארצם ובגלל המאסות הגדולות של עולים שהגיעו לישראל.
החברה לא מצליחה לקלוט את עולי אתיופיה
גילויי הגזענות שסופגים שוב ושוב העולים מאתיופיה, שנמצאים בארץ, רובם, כבר שניים ושלושה עשורים, הם חמורים. רוב החברה הישראלית לא גזענית כמו מונעי מכירת הדירות בקריית מלאכי, או מדירי התלמידים בפתח-תקווה, כמו רבנים חשוכים המטילים ספק ביהדות כל מי שצבע עורו כהה או שרת הקליטה שבטוחה שעולים לישראל צריכים להגיד תודה רבה ולשתוק. אבל עדיין רוב החברה הישראלית לא מצליחה לקלוט את עולי אתיופיה כפי שראוי היה.
עוד ועוד סיפורי הצלחה נרשמים לבני הקהילה - בשירות צבאי משמעותי, בהישגים אקדמאיים, בהישגים מקצועיים ובמילוי משרות ותפקידים בכירים. שלמה מולה, אדיסו מסאלה, צגה מלקו, דוד מהרט ורבים אחרים הם סיפורי ההצלחה של העלייה האתיופית בישראל. אך במקביל אליהם עדיין מצבם הכלכלי והחברתי של מרבית העולים מאתיופיה לא קל.
זו מדינת ישראל ששיכנה את העולים מאתיופיה דווקא בעיירות פיתוח שמצבן מלכתחילה קשה, זו מדינת ישראל שרק עכשיו משכילה להבין את הפערים התרבותיים שנושאים אתם אלו שעדיין לא הצליחו להתקבל כראוי במדינה.
ישראל ביתנו היא מפלגה מביכה. זו מפלגה שעד היום לא עמדה באף אחת מהבטחותיה לבוחרים - לא בקידום ברית הזוגיות, לא בסדר יום אזרחי, לא בסיוע לקליטת עליה, אפילו לא בחקיקת חוק הנאמנות, וליברמן עצמו הוא שר חוץ כושל למדי. המפלגה הזו, ששמה את החברה האזרחית כנס, מתוכה יצא שר התשתיות שרוצה לתת לנו "חשמל כשר", המפלגה הזו שמעל מחצית מצביעיה עלו לישראל הביאה לנו שרת קליטה גזענית.
בממשלה אחרת, במדינה אחרת אולי, אפשר היה לצפות שצבירת כישלונות ומבוכות כזו תעלה למפלגה בשותפות בשלטון. אפשר היה לצפות שליברמן לא יכהן כשר חוץ ולנדבר לא תכהן כשרת קליטה. אפשר. לא בישראל ולא בממשלת נתניהו. ועדיין, מליברמן אין לי ציפיות גדולות, אבל ראוי יהיה שנתניהו עצמו יתנער מאמירותיה של שרת הקליטה שלו. ראוי יהיה שממשלת ישראל תתנער מאמירות אלו, אבל חשוב מכך, שתציג תוכנית ראויה לשנות את היחס אל העולים מאתיופיה, כך שבעוד כמה שפחות שנים לא נמשיך לדבר על הדרתם ועל הגזענות כלפיהם.

תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרת קליטה גזענית
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בשם הטפשות והבורות
שאול א.  |  15/01/12 15:16
 
- לא הבנת! בעוד שהעולים מרוסיה נ
numheu  |  15/01/12 19:12
 
- קשה לקלוט אוכלוסיה פרימיטיבית
קלה הקליטה מרוסיה  |  15/01/12 21:07
 
- אין לך מושג על מה שאתה כותב
התקציב פר עולה  |  16/01/12 10:44
2
גם אתה צריך להגיד תודה!!
אייל.ב  |  16/01/12 10:51
3
אתה לא אוהב את ישראל ביתנו?
עין צופיה  |  16/01/12 13:16
4
תוספת-תיקון
עין צופיה  |  16/01/12 13:27
5
כותב הבור מכל דעה ראויה
אנטי קוסמופוליטין  |  16/01/12 15:32
6
שרת הקליטה היא לא גזענית. היא
זקן  |  16/01/12 15:37
7
ההיסטריה למדה אותי שכדי להתאקל
קורןנאוה טבריה  |  14/02/12 06:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנן וייס
לפיד, "חבריך" המושחתים בפוליטיקה, לא לוקחים שבויים. גדלת ב"חממה", אינך מכיר כיצד לשחות עם הכרישים ולהשאר בחיים. אימוני הקרב מגע לא יעזרו לך כאן, כי הסכינים כאן מפלדת אלחלד
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
תערוכה אינטראקטיבית בבית התפוצות, בשיתוף ערוץ לוגי ובנק הפועלים. התערוכה משתרעת על פני שטח של 500 מ' ומזמינה ילדים והורים, סבים ודודים לחקור, לגלות, לשאול שאלות ולהשתעשע. התערוכה צבעונית, עשירה, מלאת המצאות, בעלת איורים משעשעים ו"טריקים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הכל בגלל חזיר אחד, מחסלים, אויב הטוב, חצי משרה, נפעם ופה גדול
ירון כהן
עסקים חדשים ועסקים ותיקים נתקלים בקשיים בבואם לקבל אשראי לפרויקטים או קווי אשראי לצרכים תזרימיים    מה הן האפשרויות כיום?
שרון נריה בר-און
נועם שליט ויאיר לפיד הכריזו השבוע על כניסתם למערכת הסוערת של הפוליטיקה הישראלית. בעוד שהכרזתו של לפיד הייתה צפויה, זו של שליט היא בגדר הפתעה גמורה. לפניכם אבחון טארונומרולוגי של אישיותם שנועד לבדוק את סיכויי ההצלחה של השניים. ולקינוח: השוואה הקובעת מי יצליח יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il