X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבר אחד הוא להתנגד פוליטית להתיישבות היהודית ודבר אחר - להאשים מדינה בהפרת החוק הבינלאומי. אבחנה זאת עשה הנשיא רייגן, שכינה את ההתנחלויות "בלתי חוקיות". ממשלה, שמייחסים לה עבריינות בינ"ל והיא אינה מגיבה, שתיקתה כהודאה
▪  ▪  ▪
התנחלות. מדוע מפקירה הממשלה עמדות שולטות בשטח? [צילום: פלאש 90]

הצרפתים גינו את ישראל על בניית 312 יחידות דיור בירושלים ונימקו שזו התנחלות בלתי חוקית. גם השגריר הבריטי מחא. הם אינם מכירים באיחוד ירושלים, ואדרבא - "התנחלות ירושלים" מקוממת אותם יותר מעופרה או יצהר.
אין צורך לקחת את המחאות האלה ללב. הן מלוות אותנו מראשית ההתנחלות, ולמרותם כבר חצו את הקו הירוק כשש מאות אלף מבני עמנו. רק פן מדאיג אחד יש בפרשה הזאת - שתיקתה של ממשלת ישראל. מפני שדבר אחד הוא להתנגד פוליטית להתיישבות היהודית ודבר אחר - להאשים מדינה בהפרת החוק הבינלאומי. אבחנה זאת עשה הנשיא רייגן, שכינה את ההתנחלויות "מכשול לשלום", אך הודה שאינן "בלתי חוקיות". ממשלה, שמייחסים לה עבריינות בינלאומית והיא אינה מגיבה, שתיקתה כהודאה.
ואולי באמת אין לישראל תשובה טובה על ההאשמה הזאת? זהו, שדווקא יש וחשוב להשמיע אותה, כי מחדל של מדינת ישראל עדיין אין בכוחו לשלול מעם ישראל את זכותו למולדתו.
לאוזניים צרפתיות היינו משמיעים את הכרזת נפוליאון מן ה-20.4.1799 "אל האומה היהודית", שבה "בני ישראל" מכונים "היורשים החוקיים של פלשתינה". ולבריטים היינו שולחים עותק של כתב המנדט משנת 1922, הלא הוא ייפוי הכוח שעל פיו נתן להם חבר הלאומים את הארץ, ביחד עם ההוראה "לעודד הגירה יהודית והתנחלות צפופה של היהודים על הקרקע, כולל אדמות מדינה, ובשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית." וכל זאת - "מתוך הכרה בקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל ובעיקרון ההקמה מחדש של ביתו הלאומי בארץ זו..."
היינו מזכירים להם, שב"קרקע" הזאת כלולים ירושלים ויהודה ושומרון, שם - לראשונה אחרי 45 שנים - הוגשם המנדט ע"י מתנחלים יהודים. והיינו מפנים אותם אל חכמי המשפט הבינלאומי שהוכיחו, שההוראות האלה של המנדט תקפות גם היום ומחייבות את ממשלת ישראל.
יוג'ין רוסטוב, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ייל, תת-שר חוץ בממשלה הנשיא ג'ונסון וממנסחי החלטת מוע'הב 242, כתב: "זכות היהודים להתנחל בגדה המערבית נובעת מאותן ההוראות של המנדט, לפיהן התנחלו יהודים בחיפה, תל אביב וירושלים לפני קום מדינת ישראל". תמכו בעמדה זו הפרופ' סטיפן שוובל, יועץ משפטי של מחלקת המדינה האמריקנית ונשיא בית הדין הבינלאומי בהאג וכן המשפטן הדגול יוליוס סטון.
ובחוות דעת של בית הדין הבינלאומי בהאג מ-21.6.71 נאמר: "כאשר חבר הלאומים פוזר...ההתחייבויות האלה נותרו בעינן. הן אינן תלויות בקיום חבר הלאומים."
גם במגילת האו"ם, יורשו של חבר הלאומים, בסעיף 80, נשמרו לעמים הזכויות שהובטחו להם במנדטים. יוג'ין רוסטוב: "הזכות היהודית להתנחלות בכל א"י המערבית נותרה בעינה אחרי נסיגת הבריטים ב-1948..."
טענת אי-החוקיות מסתמכת על הסעיף 49(6) לאמנת ג'נבה הרביעית משנת 1949, האומר: "הכוח הכובש לא יגרש או יעביר חלקים מן האוכלוסיה האזרחית שלו אל תוך השטח הכבוש". על כך מצטט דורי גולד, במאמר מ-2009, את פרשנות הצלב האדום, הגוף שיזם את האמנה, לפיה ההוראה מיועדת למנוע מעין מעשי הנאצים במלחמת העולם, שהעבירו אוכלוסיות גרמניות לשטחים כבושים בכפייה.
שגריר ארה"ב לאו"ם בג'נבה, מוריס אברם, בקי בכוונת מנסחי אמנת ג'נבה, ציין שדובר בהעברה בכפייה בלבד. אין צריך לומר, שתנועת ההתנחלות לא נכפתה ע"י ממשלת ישראל. להפך, יישובים רבים נכפו על הממשלה ע"י לחץ מלמטה.
שני יסודות בסעיף 49(6) : העברה בכפייה ושטח כבוש: האמנם השטח "כבוש"? ואם כן, ממי - מירדן שפלשה? מן הבריטים שעזבו? מן הטורקים ש-(בהסכם לוזאן) וויתרו? מן הממלוכים שבמוזיאון??
ואם לא כיבוש ולא העברה בכפייה, מדוע, ולמי, מפקירה ממשלתנו עמדות שולטות - בשטח, בהיסטוריה, במוסר, במשפט?

תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  19/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ההתנחלויות בלתי חוקיות?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אליקים אתה עוד מרכך את התמונה
משה מיכאל  |  15/01/12 20:52
2
אתה הולך לגלות את התשובה
אלטע קאקער  |  16/01/12 00:42
3
ה"כיבוש" שלא היה ולא נברא
מב"י  |  16/01/12 01:08
4
לא מדובר בכיבוש אבל
דודי30  |  16/01/12 03:00
5
אני רק שאלה: איך זה שהימין
תם  |  16/01/12 08:28
 
- ביבי זה לא ימין. גם מרידור לא. ל"ת
אתה סתם מתמם  |  17/01/12 10:35
6
והתנ"ך, אינו משמש אסמכתא?
הניה  |  16/01/12 20:43
 
- אכן, והתנך מכונה העדות הראשונה
ירון זכאי 1  |  16/01/12 23:12
 
- התנ"ך?
ע.ג.  |  17/01/12 08:06
 
- רק בועלי עיזים ונושכי כריות..
ע.ז  |  23/01/12 08:52
7
הדברים ברורים רק דרוש מנהיג לע ל"ת
דניאל סבלדי  |  16/01/12 22:48
8
הבעיה פתורה
משה1966  |  17/01/12 18:57
 
- שיקבלו אוטונומיה כמו באירלנד
נחום שחף  |  19/01/12 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
שוב, תופעת עדר התקשורת נחשפת במלוא ערוותה: העדר נרתם לקדם את יאיר לפיד, בלי לברר מה דעותיו ובלי לשאול מה כישוריו. הציפיתונים של הבחירות הקודמות כבר מושכים את השטיח מתחת לרגליה של ציפי לבני והופכים לנושאי הלפיד של המשיח הלבן החדש, הרוכב על הסוס הלבן של עדר התקשורת
עו"ד משה גולדבלט
אני מבקש, בכל הכבוד, להציג לך מספר שאלות שכולן נוגעות להשקפתך המשפטית    מדוע השאלות מופנות דווקא אלייך? זה פשוט: שלושת שופטי העליון הנבחרים האחרים הם שופטים מקצועיים מכהנים שעסקו בתחומי המשפט האזרחי והפלילי ה"רגילים" והרקורד המקצועי-שיפוטי שלהם ידוע; הרקורד המקצועי-שיפוטי שלך לא קיים ובניגוד אליהם את באה מתחום המשפט הציבורי
דרור אידר
העיתונאים הישראלים הם פוליטיקאים בפוטנציה    וכך, יותר משהציבור היה כמרקחה עם הודעתו של יאיר לפיד על כניסתו לזירה הפוליטית, הייתה זאת התקשורת שהוציאה את העניין ממימדיו האמיתיים
עמיר סגל
על אנסטסיה מיכאלי כבר שפכו הרבה מילים. במקביל שרת הקליטה, לא פחות, מתבררת כגזענית. אמירתה המחפירה לעולי אתיופיה, על התודה שהיא דורשת שיאמרו למדינה שקלטה אותם מעידה על חוסר הבנה של מהות תפקידה ועל בורות חשוכה
חנן וייס
לפיד, "חבריך" המושחתים בפוליטיקה, לא לוקחים שבויים. גדלת ב"חממה", אינך מכיר כיצד לשחות עם הכרישים ולהשאר בחיים. אימוני הקרב מגע לא יעזרו לך כאן, כי הסכינים כאן מפלדת אלחלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il