X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבות שנעלבו מהתיוג המגדרי הסטריאוטיפי שבשיר הערש "אבא הלך לעבודה, ישוב עם צאת הלבנה, יביא לך מתנה" ראו את נועם שליט ומחלו על עלבונם. וכן, גם קהל האבות הגרושים שנאבקים יום-יום ושעה-שעה כדי לשמר את הקשר עם ילדיהם נשאו את עיניהם אל נועם שליט ושאבו ממנו תקווה, השראה ועידוד
▪  ▪  ▪
שליט. נלחם על אבהותו בעוז ובחירוף נפש [צילום: AP]

יש מי שהרימו גבה על כך שנועם שליט נכנס כעת לפוליטיקה. פוליטיקאים מהליכוד רטנו על כך שדווקא אחרי שראש הממשלה הצליח להחזיר את גלעד הביתה, שליט חובר ליריבה הרצינית היחידה שיש לביבי. והורים שכולים גם הם ראו לנכון להשמיע את קולם.
כל אלו לא יכולים לשנות את העובדה שנועם שליט במאבקו הסבלני, בקולו השקט ובהתמדתו האינסופית, הצליח להשיב את גלעד הביתה. בלעדי נועם שליט והתנועה להחזרת גלעד, ביבי היה ממשיך להסס ולפסוח בין הסעיפים עוד שנים רבות. בלעדי נועם שליט, גורלו של גלעד היה אולי כגורלו של רון ארד.
הדמות של האיש השקט והנעים הזה מהווה השראה לכולנו. רק בכוח אהבתו, אהבת אב עמוקה וצלולה כבאר, הוא ניצח. בבקשה שלו מכולנו לעצום את העיניים לשלוש דקות כדי לחוש כיצד מרגיש גלעד בשבי, הוא שיתף אותנו בקשר הדם הזה שאי-אפשר לנתק. באהבה הזו שגרפה את כולנו, הפך כל אחד מאיתנו לאביו של גלעד לכמה רגעים.
אבות גרושים שואבים תקווה מנועם שליט
טוב לזכור ולהרהר בהורותם של נועם ואביבה שליט דווקא כאן ועכשיו. בישראל של שנות האלפיים ערכי המשפחה נדרסים ומושמצים. חד-הוריות מבחירה היא רק דוגמה אחת, ולא החשובה שבהן. מספר מקרי הגירושין עולה בהתמדה, ויותר ויותר ילדים גדלים להורים שאינם גרים יחד (ומכונים בטעות משפחות חד-הוריות). מחקרים מכל העולם המוכיחים שילדים שגדלים ללא אב חשופים יותר לפשיעה ולהידרדרות למסלול אנטי-חברתי, מטואטאים ברגל גסה. ואף באקדמיה אנו מוצאים מי שמטיף לתורה הרעה שלפיה עדיף לילדים ללא אביהם. שופטת בדימוס מביעה תהייה אם האבות בשלים להיות הורים ותובעת מהם להוכיח שהם ראויים לכך.
והדוברים (בעיקר דוברות) נגד האבהות, לא מדברים סתם. הם מגיעים להישגים מפחידים. ישנם בישראל אלפי אבות המנותקים מילדיהם, ולא מבחירה. נתונים ממשרד הרווחה מלמדים שישראל מגיעה לשיאים עולמיים בתעשיית מרכזי הקשר - מקומות שבהם אבות נאלצים לפגוש בילדיהם תחת פיקוח. אין חולק כי במקצת מהמקרים אכן נדרש פיקוח. אבל, קשה להאמין שדווקא בישראל, מכל הארצות, יש כל-כך הרבה אבות מסוכנים.
המלחמה באבהות אינה מצטמצמת רק באבות הגרושים. אף אבות נשואים המבקשים לנצל זכויות המגיעות להם כהורים, מגלים שהם הורים סוג ב'. רק לאחרונה, נפסק בבית הדין לעבודה כי יש להפלות לרעה אבות לעומת אימהות.
אבות שחורקים שן כי לא ניתן להם לצאת מהעבודה שעה קודם כדי להביא את הילד מבית הספר, יכלו להתנחם באיש המופלא הזה. אבות שליבם נחמץ על הגננת שהכינה דף קשר ובו לא כללה אף אבא אחד - ראו את נועם שליט וידעו שמדינה שלמה מוקירה את אבהותו. אבות שנעלבו מהתיוג המגדרי הסטריאוטיפי שבשיר הערש "אבא הלך לעבודה, ישוב עם צאת הלבנה, יביא לך מתנה" ראו את נועם שליט ומחלו על עלבונם. וכן, גם קהל האבות הגרושים שנאבקים יום-יום ושעה-שעה כדי לשמר את הקשר עם ילדיהם נשאו את עיניהם אל נועם שליט ושאבו ממנו תקווה, השראה ועידוד.
נועם שליט הוא לא סמל ריק של אבהות. הוא מופת ודוגמה חיה ואמיתית של אבהות מסורה. ומופתים כאלו חסרים בבית הנבחרים שנדמה שמספר העסקנים שבו הולך וגדל מבחירות לבחירות. ודווקא בימים אלו, כאשר יש התקפה עזה מימין ומשמאל על מושג האבהות, אנו נדרשים למופת שכמותו.

הכותב הוא עורך דין ואב גרוש, פובליציסט, איש מפלגת העבודה וחבר ועד בעמותת הורות שווה.
תאריך:  17/01/2012   |   עודכן:  17/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנחנו צריכים אבות כמו נועם שליט בפוליטיקה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
נו מילא ....
אורה הכפולה  |  17/01/12 15:21
2
לא ברור מה מייחד את שליט כאב
אלישמע  |  17/01/12 15:23
3
גם הערבים חושבים אותו הדבר! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  17/01/12 15:39
4
חנן וייס-די לנו בקיבוצניקים
ועדים וגנרלים  |  17/01/12 16:39
5
מה הקשר בין אבות גרושים ל...
כבשת הרש  |  17/01/12 17:05
6
אבות לנצל את הסבל והכאב ?
ישמעאל  |  17/01/12 18:37
7
צריכים אבות כמו נועם שליט.
מנדלה משינקין  |  17/01/12 18:39
8
אפליה גסה של האבות בביהמיש
יאיר תיבון  |  17/01/12 20:00
9
במילה אחת: פחחחחח....
גרגמל בוקובזה  |  17/01/12 20:12
10
בנים אכלו בוסר...
אמדון  |  17/01/12 23:41
11
מחשבה מעוותת
דרור5  |  18/01/12 08:00
12
האבות הגרושים מריעים לשליט!
ראובן ניסן  |  23/01/12 20:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
"לכל אדם יש שם" כתבה המשוררת, ועל אותו משקל "לכל אדם יש שד". השד העדתי שהוציא שלמה מעוז אל המרחב הציבורי הוא שד פרטי, החי בעולם ההכרתי הכללי אך הוא דייר-משנה בארון השלדים הפרטי. זהו שד המעגן בתודעה הכללית שוק שחור של הבל לבן, והוא רק זווית אחת של האפליה האנושית. הוא עוד היבט אחד של היכולת האישית לסייע לאחרים בגירוש השדים שלהם. לו אני שלמה מעוז היום, אני חוזר אל הסטודנטים ו...
חובב לויטס
כחלק מהפעולות לצמצום הריכוזיות במשק עלתה הצעת חוק של מאיר שטרית, אשר מונעת כהונה כפולה של דירקטורים במוסדות פיננסיים ובתאגידים ריאליים. שטרית מבהיר: במידה שלא תיושם הנחיה שתמנע זאת, אעלה אותה להצבעה חוזרת בעוד חצי שנה
עו"ד אבי זילברפלד
האחריות ההדדית היא תוצאה טבעית של השותפות ברכוש, והיא חלה על כל החובות שנעשו במסגרת קיום חיי המשפחה ולקידום האינטרסים שלה, בלא קשר לשאלה ע"ש מי רשומים הנכסים
אלכס טנצר
כוחו האלקטוראלי של המגזר הרוסי רב הוא, מה שייצור בבחירות הבאות מאבק על הקול הרוסי, בין מפלגת הליכוד למפלגת ישראל ביתנו    האם המפה הפוליטית בישראל תשתנה?
רועי אורן
מיכאל פרוחרוב הוא אנטיתזה לאדם שאמור להזדהות עם מעמד הביניים עקב היותו מתהולל ואליגרך. למרות זאת הוא צפוי לעורר עניין בבחירות ברוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il