X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשטרה חקרה את עומר דנקנר, בנו של נוחי דנקנר "פשעו": בעת היותו סטודנט הוא שיחק קלפים, כמו עשרות ואולי מאות אלפי לקוחות, באמצעות אתר ההימורים שהקימו אנשי אורי לוזן מיותר כמעט לציין: כל אותם לקוחות שהשתתפו והימרו כמו עומר דנקנר לא נחקרו חובת ההוכחה עתה על המשטרה: האם תחקור את כל מי שהימר באמצעות האתר?
▪  ▪  ▪
עומר דנקנר. בגלל הייחוס [צילום: סיון פרג´]

סוד גלוי הוא כי גופים רבים בישראל פועלים לעיתים באופן נמהר כדי להשיג כותרות. כך הם פני הדברים בהחלטות פופוליסטיות היוצאות מלשכת ראש הממשלה ומשרד האוצר, כך בגופים ציבוריים המבקשים כביכול להיטיב עם הציבור, וכך הם פני הדברים, למרבה הצער, גם בקרב גורמי אכיפת החוק.
אלה נוקטים, לעיתים קרובות למדי, במהלכי חקירה נגד ידוענים ובעלי ייחוס - גם כאשר אין חובה לעשות זאת וניתן להימנע מהכתמתם. אותה ידיעה מוצאת את דרכה, כמובן, לתקשורת, ומתפרסמת בעיקר, ולא במקרה, בכלי תקשורת הנמנים עם יריבי-האב. חוקרי המשטרה זוכים בתהילה, כמי שלא נרתעו מחקירת בנו-של. את המחיר משלם הפעם עומר דנקנר, בנו של נוחי דנקנר.
עומר דנקנר (27) נחקר על-ידי המשטרה (יום ג', 17.01.12) במסגרת החקירה המתקיימת נגד ארגון פשיעה מוכר בראשות עמיר מולנר, ויד ימינו אורי לוזון. על-פי החשד, ארגון זה הפעיל ברשת האינטרנט אתר הימורים בלתי חוקי (טקסס הולדם), במסגרתו גרף רווחים בסכום כולל של 57 מיליוני ש"ח. כ-30 חשודים, רובם מאנשיו של מולנר, נעצרו לחקירה. רובם ככולם חשודים כמנהלים ומפעילי האתר.
"פשעו הגדול" של עומר
עומר דנקנר זומן למסירת עדות, בשל זאת שהימר לפני כשלוש שנים - בעת היותו סטודנט - באמצעות האתר. הוא עשה זאת בסכומים פעוטים יחסית, יחד עם חבריו מהאוניברסיטה, וכמו עשרות אלפי ישראלים וגורמים אחרים מחו"ל, שנהגו להשתעשע במשחק קלפים. עשרות אלפי ישראלים, אגב, מהמרים גם בימים אלה באמצעות אתרים המופעלים בחו"ל, במדינות בהן עסקי הימורים חוקיים לכל דבר ועניין.
ניסיונות גורמי האכיפה למנוע מישראלים השתתפות במשחקי מזל ברשת האינטרנט, כשלו. שכן, עסקי ההימורים בעולם הם אחד ממנועי הצמיחה הגדולים ברשת האינטרנט. ניתן להשתתף במשחקי הימורים באמצעות פתיחת חשבון באתר ושימוש פשוט בכרטיס אשראי.
"פשעו הגדול" של עומר דנקנר הוא בשל זאת שהשתמש, כלקוח, באתר ההימורים המופעל על-ידי אורי לוזון. מבלי שידע זאת, כמובן. אחרת, נראה, לגורמי החקירה לא היה עניין בו. בידי המשטרה אין בדל של ראיה לכך שאותם לקוחות האתר ידעו מי עומד מאחורי האתר, קל וחומר שמדובר באתר הנשלט על-ידי ארגון פשיעה. אך זה לא מנע מהמשטרה, כאמור, לחקור דווקא את עומר דנקנר, ולא אחרים מתוך לקוחות רבים שהימרו, משל מדובר באחד החיילים בארגון.
אחד מתוך עשרות אלפי לקוחות
ניתנת האמת להאמר: על-פני הדברים נראה, כי עומר דנקנר נחקר בגלל ייחוסו המשפחתי. בגלל מעמדו של אביו. לראיה: הוא נמנה עם הבודדים - מעבר לאנשיו של מולנר וגורמים נוספים שתפעלו את האתר - שנחקרו בימים אלה, וזאת על-אף שהוא רק אחד מתוך עשרות אלפי לקוחות שהימרו והשתמשו באתר לשעשועי הימורים. במשטרה טוענים כי כתובתו האלקטרונית (IP) התגלתה בעקבות מעקב ממושך שנעשה אחרי פעילות האתר. נטען עוד, כי בידי המשטרה אלפי כתובות לפחות של מהמרים ברמת הפעילות שביצע עומר דנקנר. חובת ההוכחה היא אפוא על המשטרה: האם תעמוד על מיצוי הדין ותחקור את כולם?
שמו של עומר דנקנר יצא לתקשורת ופורסם בגלל ייחוסו, על-אף שאין מיוחסת לו מעורבות בהפעלת האתר. עובדה היא כי שמם של מאות ואף אלפי נחקרים אחרים, המוזמנים למסור עדויות בחקירות שונות, אינו מגיע לידיעת הציבור. כלי התקשורת עצמם אינם מגלים עניין בכך. ובצדק. כך הדבר גם ביחס לחשודים האחרים בפרשה זו, שאינם נמנים עם אותם מנהלים ומפעילי האתר נשוא החקירה המתקיימת.
המשטרה אינה צריכה ליטול חלק בהדרת אישים ו/או חשודים - בשל ייחוסם. יהא אשר יהא. גם אם הגיעה לידיהם כתובת IP המזוהה עימו. די לנו בכלי התקשורת שפועלים מתוך שיקולים זרים, מפרסמים לעיתים קרובות דברי זדון ו/או פועלים נגד בנים כדי לבוא-חשבון עם אבות.

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נוחי דנקנר / Nohi Dankner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נחקר בגלל ייחוסו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כן, אבל דנקנר חיטט באף
כה אמר  |  18/01/12 11:28
2
עיתון הארץ אכזב בגדול !
עיתונאי  |  18/01/12 11:59
3
חובת ההוכחה
דרור5  |  18/01/12 12:56
4
נחקר וקיבל שער בגלל הייחוס. ל"ת
בילבונג  |  18/01/12 13:54
5
אכן חקירה חצופה. הרייטינג מלך ל"ת
aviku  |  18/01/12 16:48
6
אולי כן ואולי לא
נו, באמת!  |  18/01/12 19:32
7
בעל המאה = בעל הדעה ל"ת
שמיל44  |  18/01/12 19:37
8
כל מילה בסלע - מבזבזים משאבים
יאיר תיבון  |  19/01/12 01:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גביש
החלטות הממשלה ושריה מאשרות את תורתו של איינשטיין, אך משאירות את הציבור במצב של תמיהה מתמדת: האם ומתי מתכוונים הממשלה, שריה ובכיריה למלא את התחייבויותיהם, עליהן הודיעו לציבור או לבג"צ
עו"ד שי רודה
גם ללא קרבה פיזית, עבירות מיניות ברשת הופכות לתופעה מוכרת המגיעה לבתי המשפט. הקורבנות הפוטנציאליים - 50% מבני הנוער    ברשימה זו ילמדו ההורים את ההיבטים הפליליים של השימוש באינטרנט וכיצד להתגונן מפני עברייני מין
מנחם רהט
השמחה במחנה המיינסטרים הציוני על החלטת הבג"ץ שלא לבטל את חוק האזרחות, היא שמחת שווא, כל עוד רשאי הבג"ץ להחליט על חודו של קול על ביטול חקיקה לאומית
איתמר לוין
כיצד מטפלות כל המערכות בשוטר שהיכה אזרח תמים? המשטרה אינה משעה אותו, שירות המבחן מציע לא להרשיע אותו כדי שלא יפוטר, ובית המשפט גוזר עליו מאסר על תנאי בעבירה שעונשה המירבי הוא חמש שנות מאסר
עקיבה לם
המלך הירדני לא מרבה לדבר על ישראל, אבל כשהוא כן מתייחס אלינו - יוצאות מפיו פנינים ששווה להתייחס אליהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il