X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתונאי אמריקני בכיר שהגיע לארץ מטעם התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר "זכה" להתעמרות בנתב"ג, שכללה עיכוב בן שלוש שעות בביקורת דרכונים שילוב של טמטום, מרובעות וכיסוי תחת תקע את האורח בנמל התעופה עד כמה מטומטמים יכולים הגופים המעורבים בנתב"ג להיות?
▪  ▪  ▪
נתב"ג. מי יתקן את המחדל המתמשך? [צילום: פלאש 90]

אנשי עסקים ממדינות רבות נמנעים מלהגיע לישראל לפגישות עסקים בגלל שמטרטרים אותם בנתב"ג. המצב החמיר בתקופה האחרונה ויצר מציאות המתוארת על-ידי חברות ישראליות כ"בלתי הגיונית ופוגעת באינטרסים של המדינה". הכל היה נשמע לי כעוד תקלה שהיא חלק מהברדק ומהטמטום שמאפיינים גופים גדולים, אבל השבוע נחשפתי למצב הזה אישית, וזה שינה אצלי את זווית ההסתכלות.

עיכוב בן שלוש שעות בעמדת ביקורת הדרכונים

לא לדאוג?!
התקשרה אלי בחורה נחמדה שהציגה את עצמה כ"ביטחון נתב"ג". היא שאלה אותי אם אני מצפה לאורח. עניתי בחיוב ונתתי לה את פרטיי, כולל תעודת זהות. אמרתי לה גם כי אני ממתין לאורח יחד עם כמה בכירים מהתעשיות הביטחוניות לארוחת ערב. "אל תדאג", השיבה הבחורה

התעשיות הביטחוניות וחיל האוויר ארגנו ביקור בישראל לעיתונאי אמריקני בכיר. אני קיבלתי על עצמי לסייע לו בביקורו ולכן שאלתי אותו אם יש בדרכונו חותמות של מדינות ערב, מה שמיד מקפיץ את אנשי הביטחון בנתב"ג. האיש ענה שלא, ולכן הייתי שקט.
העיתונאי, אגב יהודי, נחת בישראל ביום שישי. אחרי שעה הוא לא יצר קשר. הבנתי שמשהו קורה. התקשרתי אליו והוא הספיק לומר לי שהוא מעוכב ליד עמדות ביקורת הדרכונים בנתב"ג. כמה דקות לאחר מכן התקשרה אלי בחורה נחמדה שהציגה את עצמה כ"ביטחון נתב"ג". היא שאלה אותי אם אני מצפה לאורח. עניתי בחיוב ונתתי לה את פרטיי, כולל תעודת זהות. אמרתי לה גם כי אני ממתין לאורח יחד עם כמה בכירים מהתעשיות הביטחוניות לארוחת ערב. "אל תדאג", השיבה הבחורה.
אחרי שעתיים הודיע לי העיתונאי כי הוא עדיין בנתב"ג. בשלב זה הבנתי ששילוב של טמטום, מרובעות וכיסוי תחת, תקעו את האורח ליד ביקורת הדרכונים בנתב"ג והתחלתי להתקשר לכל מי שיש לו שכל והבנה. למרות הטלפונים הבהולים לבכירים ביותר במערכת, העיתונאי שוחרר מנתב"ג רק אחרי יותר משלוש שעות.
התברר כי לו הוא היה משקר, הכל היה נמנע. כאשר נשאל למה בא לישראל, השיב: "באתי לכתוב על חיל האוויר שלכם ועל התעשיות הביטחוניות". זה עשה אותו מיד לחשוד מרכזי. לו היה אומר שבא לראות את תל אביב או את ירושלים, הוא היה במונית למלונו אחרי כמה דקות. בנתב"ג צריך לשקר.

אנשי עסקים נחשדים כסגניו של אוסמה בן-לאדן

אח"מים חשודים
אנשי התעשיות הביטחוניות סיפרו לי על עשרות מקרים כאלה. אנשי עסקים, נציגי צבאות ואחרים שבאו לישראל במסגרת המגעים עם התעשיות הביטחוניות, נעצרו בנתב"ג כאילו היו סגניו של בן-לאדן

כאשר התלוננתי על התקרית, התברר לי כי מרוב גורמים לא ברור את מי צריך להאשים. הביטחון אמר שהוא נעצר על-ידי אנשי משרד הפנים שאחראים על ביקורת הדרכונים. שם אמרו לי שהוא נעצר על-ידי הביטחון. הבחורה שהתקשרה הציגה עצמה כביטחון, אבל אני כבר לא בטוח. בקיצור, הרבה גורמים, הרבה טיפשות, הרבה כיסוי תחת וראש קטן, והרבה ביזיון למדינה.
כאשר סיפרתי על התקרית לאנשי התעשיות הביטחוניות, הם הביטו בי כאילו נפלתי מהירח. הם סיפרו לי על עשרות מקרים כאלה. אנשי עסקים, נציגי צבאות ואחרים שבאו לישראל במסגרת המגעים עם התעשיות הביטחוניות, נעצרו בנתב"ג כאילו היו סגניו של בן-לאדן. אחרי שכל הניסיונות לשפר את המצב נכשלו, הוחלט שפגישות עסקיות יתקיימו בחו"ל. לעתים נקבעות כאלה בקפריסין כדי להימנע מהבושה.
אז מה קורה כאן? זה ברור לגמרי. בנתב"ג יש כמה גורמים שכל אחד נכנס לתחומו של השני. כל אחד רוצה להפגין יעילות. אבל מה שיוצא בפועל זה בושה למדינה, מחדל מתמשך שאיש באמת לא מנסה למנוע. עד כמה מטומטמים יכולים הגופים האלה להיות? עד כמה חוסר אכפתיות יש כאן מול תופעות כאלה?
זה שבכל יום נכנסים לישראל מסיני מאות אנשים שאין כל ביטחון שהם לא קשורים לפעילות עוינת, זה בסדר. זה שאנשים מעוכבים בנתב"ג רק מפני שהם מצהירים על מטרת הביקור, זה הישג גדול של המופקדים על ביטחון ישראל.
רשות שדות התעופה מסרה בתגובה:
הנוסע עליו מדבר מר אגוזי עוכב בביקורת הדרכונים שאינו באחריות רשות שדות התעופה. צר לנו כי מר אגוזי לא פנה לגורמים הרלוונטיים התמאימים שאינם רשות שדות התעופה לבקש את תגובתם.
  • לאחר בדיקה נוספת שערך ביטחון נתב"ג נמסר:
"ביטחון נתב"ג לא טיפל בנוסע ולא עיכב את הנוסע בשום שלב במהלך הגעתו לארץ!"

תאריך:  19/01/2012   |   עודכן:  19/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביזיון בנמל התעופה בן-גוריון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אבל גם בארה"ב נוהגים כך ל"ת
מדינה פרנואידית  |  19/01/12 18:04
2
כמה שכתבתי על זה
לוין אלכס  |  19/01/12 19:58
3
תתחננו בפני החברים שלכם .....
לוין אלכס  |  19/01/12 20:00
4
איש עסקים נשאל: האם נימול?
תל אביבי  |  19/01/12 20:15
5
הדג מסריח מהראש. ל"ת
דודג  |  20/01/12 10:52
6
זה לא חדש שצריך לשקר לבטחון
שביט10007  |  20/01/12 18:39
7
אכן נושא כאוב.
jwin  |  21/01/12 09:05
8
סיפור מבקורת הגבולות בניו יורק
מילואימניק ותיק  |  22/01/12 07:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
שירות בצה"ל חייב להיות מקצוע, עם כל המשתמע מכך. לא עוד הכשרה של כמה שבועות או כמה חודשים, אלא הכשרה אינטנסיבית, עיונית ומעשית, כמיטב המסורת של צבאות בעולם המודרני. בעידן הטכנולוגי הכה מפותח, אין צורך בכוח אדם רב מאוד. הטובים ביותר, המוכשרים ביותר והמתאימים ביותר, יבואו אל שורות צה"ל
אליקים העצני
עוד לא נשמע כדבר הזה, שאחרי שדחו את הצעת החלוקה, פתחו במלחמה והובסו, הם ירשו לעצמם כמו ילדים קטנים לומר "פוס", כלום לא קרה, ועכשיו - אחרי 65 שנים - אנחנו מוכנים לקבל את הצעת האו"ם משנת 1947! דומה הדבר, כאלו הגרמנים היו דורשים היום לקבל בחזרה את השטחים שנלקחו מהם אחרי תבוסת מלחמת העולם השנייה
עו"ד נפתלי שמולביץ
היכן הימים הרחוקים, בהם נמצאו מנהיגים שהנהיגו, חברי כנסת שהיו מכובדים ושכובדו, ואנשי חינוך מחונכים שחינכו? לאן נעלמו כל אלה כלא היו? דומה כי חסרות לנו דמויות מפתח, אותן ניתן לראות כזרקור המאיר לנו את הדרך. מדינת ישראל שופעת במנהלים, קטנים כגדולים, אולם מנהיגים חסרים לה. מאוד
חזי מורד
א. סקירה תמציתית.

1.העיר רמלה מוקפת ב-4 מפגשי כביש מסילת ברזל בכל מפגש כזה ממוקם מחסום.: ("המפגש").
2.להלן פרוט מיקומם של המפגשים:
א.בכניסה הצפונית לעיר, בואכה מת"א לרמלה-רח' הרצל.
ב.ברח' חשמונאים. רחוב המקשר בין רמלה ולוד.
ג.מפגש בצומת התעבורה- השופטים. נמצא בסמוך לתחנה המרכזית בעיר.
ד.מחלף יציאה מהעיר רמלה לכביש 431 ולירושלים. (רמלה דרום מזרח).
אליהו התשבי
עיתון ידיעות אחרונות החליט להוציא ב"הוצאת הספרים שלו" את הסיפור "מעשה בחמישה בלונים" בגרסה עדכנית. הפעם שמו של הבלון הוא יאיר לפיד, אולם למרבה הצער לא מדובר ב"בלון ניסוי" אלא הציבור הישראלי הוא שעומד להיות "שפן ניסיונות". ובכן, בהתאם לסיפור הידוע, יש לומר לנוני מוזס: "אל תבכה נוני נון, זה סופו של כל בלון..."
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il