X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אנשים מפורסמים מקבלים הנחות כל-כך משמעותיות בדרישות-קדם ללימודים אקדמיים מתקדמים, אנו שומטים לחלוטין את הבסיס מתחת טוהר החיים האקדמיים, אנו מבינים שהחופש האקדמי הלך צעד אחד ענק רחוק מדי
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בר-אילן. מדיניות תמוהה
איציק וולף
לפיד התקבל לדוקטורט בניגוד לכללים

לפיד: התקבלתי לדוקטורט על-פי הכללים
איציק וולף
הפוליטיקאי המתהווה הגיב בדף הפייסבוק שלו לפרסומים על אודות הרשמתו ללימודים אקדמיים לתואר שלישי למרות שלא סיים תואר ראשון * "מישהו מוטרד מכניסתי לזירה הפוליטית, מעניין רק למה"
לרשימה המלאה

האקדמיה היא בועה, וטוב שכך. אנו מצפים מהאקדמיה להיות יצירתית, חדשנית, נון-קונפורמיסטית, ולכן נכון לבודד אותה במידה רבה מהמולת החיים שמסביב. אך יש עתים, כמו העת הזו, בה נראה שהאקדמיה לקחה את ה"חופש האקדמי" צעד אחד רחוק מדי.
מסתבר שאוניברסיטת בר-אילן מאפשרת להתקבל ללימודי תואר שני, וזאת בניגוד להנחיות המועצה להשכלה גבוהה; ואם לא די בכך, הם מאפשרים גם לאותם אנשים להמשיך לדוקטורט טרם השלימו את התואר השני.
האם גם בלימודי הרפואה מקובל לנהוג כך? האם ייתכן שהרופא שאנו פוגשים בבית החולים הוא כתב לענייני רפואה, מוכשר מאוד, שאפילו כתב על כך ספרים, ולכן קיצרו לו את תקופת הלימודים לתואר, ובמקום חמש שנות לימוד ושנתיים סטאז' הוא עשה תהליך מקוצר של שנה במרפאה של מנהל המחלקה, ו'הופה' למיון או למחלקת טיפול נמרץ? וכל המהנדסים שלנו, המומחים, האם יש בתוכם כאלה שהחלו כ"כתבנו בשטחים" עם המון ניסיון בבנייה בלתי חוקית ובהרס של מאחזים, ועם השלמת תואר בקורס מזורז של לימודי ערב בטכניון?
היעלה על הדעת שכך מתנהלים הדברים? אולי כל הסיפור התמוה והמוזר הזה הוא נחלת פקולטות למדעי הרוח? ואולי יש טיפה עודף של רוח במדעי הרוח? ואולי המדיניות המתירנית הזו במתן תארים לידוענים הנמצאים מרחק רב כל-כך מדרישות-הקדם מעידה על רמת הזלזול של המדעים האלה עצמם במתודה של הכשרת אקדמאים ומדענים בתחומם? ואולי אף נרחיק לכת ונשאל אם גישה זו לא מעידה על זילות של המקצועות הנ"ל וההכשרה המקצועית במקצועות הנ"ל בעיני מורי הדור שלהם?
ממה שפורסם עד כה בפרשה, אשר נחשפה בעיתון הארץ, תהיה ראויה אוניברסיטת בר-אילן אף היא לתואר, תואר דוקטור של כבוד שהיא תעניק לעצמה, אך רק לאחר שתתקן בפועל את הטעויות שלה ותתנצל בפני הציבור עליהן.

תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תואר ללא טוהר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
דר" לעבודה בעינים דור שני ל"ת
ישע  |  25/01/12 12:09
2
רוצה לדבר ישראלית?
נסים גבאי  |  25/01/12 14:26
3
לבו גס וחוצפתו רבה
אנה מירושלים  |  25/01/12 14:48
4
תואר אקדמי
אחד שמבין  |  25/01/12 15:35
 
- אנשי אשכולות-אקדמאים של כבוד
ה.א  |  25/01/12 22:54
5
ליפיי הבלורית והתואר בניגוד לע
קורןנאוה טבריה  |  26/01/12 05:42
6
ושלא נתבלבל,לפיד מייצג את הישר
קורןנאוה טבריה  |  26/01/12 05:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס טנצר
הדברים של אלי ישי בנוגע לצה"ל מתחברים יפה להחלטת ראש הממשלה בדבר חוק טל. ובסך הכול, השר ישי צודק. ב-1967 כמעט כולם שירתו בצה"ל, כולל הרבה חיילים חרדים. במלחמת לבנון השנייה כמעט לא היו חרדים. ואם המגמה תימשך - מספר המתפללים בצה"ל ילך ויקטן ולפי אלי ישי זה יגרום לנזק בלתי הפיך ולסכנה קיומית למדינת ישראל
אורנה רב-הון
תופעה מסוכנת: ח"כ אחמד טיבי, המקבל ממדינת ישראל משכורת יפה, נהנה ממעמד-על ונחשב לחביב התקשורת הישראלית, מרשה לעצמו לשבח קבל עם ועדה את המושג "מוות בשם אלוקים"
טל שפירא
מסכת חייהם של יוסף ורבי נחמן מברסלב רצופה ניסיונות ומכשולים, ונדמה שכאילו נשמתו של האחד התגלגלה בזו של השני. סיפור יוסף ואחיו, ודמותו של יוסף בכלל, מזכירים לרבי נחמן וחסידיו את עצמם
הרב רפי פוירשטיין
מדוע בני ישראל לא חגגו את ליל גאולתם? מדוע יצאו ממצרים בחופזה? מה קרה כאשר עם ישראל שכח את לקחי תולדותיו? ואיך כל זה קשור למלצרית המקבלת שכר מביש?
מתי דוד
האידיאולוגים הנאיבים של השמאל, משלים שיש להם פתרון לחלום השלום. זו קבוצה המאמינה בחזון אוטופי, וירטואלי ונאיבי שלפיו ניתן להפוך את ישראל לגן עדן של ביטחון, שלום ושוויון, אם רק ניסוג לקווי 67', נפנה את ההתנחלויות, נסכים לפתרון הומני של "זכות השיבה", נמגר את הלאומנות, הקפיטליזם והימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il