X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עוד צריך על-מנת לחשוש חשש סביר שהמשטרה עושה כאן הנחות למישהו? ומה עוד צריך על-מנת להסיק, שעל מבקר המדינה לחקור מהשורש את התנהגות המשטרה בכלל וראש אח"ק בפרט בפרשה?
▪  ▪  ▪
יואב סגלוביץ'. למתוח ביקורת על הגוף המבוקר בפרשה [צילום: פלאש 90]
התגלו ממצאים המצדיקים חידוש החקירה
יואב יצחק
ניצב יואב סגלוביץ' נפגש ביום חמישי עם מבקר המדינה ובפגישה התברר: מחמת הממצאים החמורים אין מנוס מחידוש החקירה לאחר שיוגש דוח המבקר * היועמ"ש וינשטיין שהגביל החקירה שנערכה ייאלץ להתיר פתיחתה מחדש בחשדות שונים, לרבות:: מי חתר תחת שר הביטחון בניסיון לסכל מינוי גלנט לרמטכ"ל * מבקר המדינה: דוח הבדיקה יפורסם בתוך זמן קצר; מכחיש תיאומים לחידוש החקירה
לרשימה המלאה

אנו שומעים ורואים שמבקר המדינה פגש את ראש אגף החקירות במשטרה, אנו שומעים אפילו שתוכן הפגישה, או אולי רק חלקה, עסק במסמך המזויף אשר בועז הרפז חשוד בזיופו, ואז אנו שומעים שתי דעות לגבי מה שנאמר בפגישה, דעות נוגדות או משלימות. האחת אומרת שתידרש חקירה נוספת (כאן באתר), והשנייה (זו על-פי הדובר של משרד מבקר המדינה, אשר אף היא מצוטטת באתר) שאין צורך בחקירה נוספת על-מנת להגיש את טיוטת הדוח לתגובת המבוקרים.
במקביל אנו שומעים אצל איילה חסון בערוץ אחד, אצל ד"ר אילנה דיין ב"עובדה" ואצל כלל כלי התקשורת, על קשר טלפוני בין הרמטכ"ל ולבין בועז הרפז (שהתקיים מדירת מכרים של הזוג אשכנזי), לאחר שהחלה חקירת המשטרה. אנו שומעים על הקשרים הענפים בין בועז הרפז, החשוד בזיוף, ובין רעייתו של אשכנזי, אנו שומעים גם על הערתו של אשכנזי, כאשר יצא מפגישת ה"זובור" אצל ברק עם משהו כמו "תהיה מלחמה". אנו שומעים גם את עדותו של תמיר פרדו, כיום ראש המוסד, כי כאשר העביר את המסמך למי שהעביר, על-מנת שיפורסם, היה משוכנע שהוא עושה את מבוקשו של אשכנזי.
ומה עוד צריך על-מנת לחשוש חשש סביר שהמשטרה עושה כאן הנחות למישהו?, ומה עוד צריך על-מנת להסיק, שעל מבקר המדינה לחקור מהשורש את התנהגות המשטרה בכלל וראש אח"ק בפרט בפרשה?
מתעלמים מסעיף 420 לחוק העונשין
מערכת אכיפת החוק שלנו, מתעלמת, ככל הנראה במתכוון, מסעיף 420 לחוק העונשין ובייחוד מהפרשנות שניתנה לו בפסיקות שונות, כולל אלה של בית המשפט העליון, סעיף האומר כי דינו של מי שהשתמש במסמך מזויף, ביודעין, דינו כדין המזייף.
בית המשפט נותן פרשנות לעניין המודעות וקובע בפירוש כי די בעצימת עיניים מאפשרות שהמסמך מזויף על-מנת לבסס את היסוד הנפשי ולהפוך את השימוש במסמך לפלילי. עצימת העיניים כוללת ודאי את כתבי האולפן להם הודע מראש שהמסמך מזויף, טרם השתמשו בו שימוש המוני, אבל ודאי שקיים חשש אותו חייבת על המשטרה למצות באמצעות חקירה, שגם אחרים אשר נחשפו למסמך, היו חייבים לחשוש ממידת האותנטיות שלו, ומשלא בדקו בדיקה מינימלית, לא דיווחו לממונים, לא התלוננו בקרב רשויות החוק הצבאיות או האזרחיות.
המסמך המזויף הגיע מלשכתם אל אולפן ערוץ 2, במועד המדויק לצורך סיכול המינוי של גלנט, ובייחוד כאשר יש עדויות מהימנות על כך שהמסמך הוחזק במגירה עד הרגע המכריע (כך סיפר הרמטכ"ל אשכנזי לציבור) ויצא ממנה לערוץ 2 ככל הנראה בידיעתו של אשכנזי (על-פי עדותו של תמיר פרדו, ועל סמך העובדה שמי שהוציאו, לא נענש כלל על-ידי אשכנזי, על-אף הנזק הענק שנגרם).
המשטרה היא גוף מבוקר, אגף החקירות והמודיעין של המשטרה הוא גוף מבוקר, וממתי מקיים המבקר פגישות תקופתיות עם גופים ואנשים מבוקרים? - מתי הוא עושה זאת כאשר ציבורית נראה שיש למתוח ביקורת קשה על התנהגות הגוף המבוקר בפרשה.

תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לינדנשטראוס-סגלוביץ'
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ראש אח"ם לא ראש אח"ק
תקן  |  25/01/12 14:18
2
שמישהו יקח את זה לבגצ ל"ת
m.d  |  25/01/12 18:27
 
- לא לפנות לבג"ץ צריך לייבש אותם
חוק לפיזור בג"ץ  |  26/01/12 00:43
3
ראש אח"מ אגף חקירות מודיעין
ה,א  |  25/01/12 23:16
 
- אח"ם לא אח"מ
תקן  |  26/01/12 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יונתן מחכה לנועם    הכל פוליטי - מהטור של לפיד ועד הדרת נשים    כשאבו מאזן פוגש את חוסיין    אמת בפרסום    ולקינוח רואים ירוק
איתמר לוין
מינוי שופטים עמיתים צפוי להביא לכך, שדווקא השופטים הפחות טובים הם אלו שיישארו במערכת עוד כמה שנים. גם כיום תקופת הכהונה של שופטי ישראל ארוכה מדי, אז להוסיף עליה עוד כמה שנים?
מנחם רהט
מתפקדי הליכוד יתמכו שוב בנתניהו, בפריימריז לראשות המפלגה, בשבוע הבא, על-אף הידיעה שכל קול לנתניהו הוא קול בעד אהוד ברק, בעד שלום עכשיו
ד"ר עליזה לביא
הבטחות כמו "הגיוס יאפשר לכם להשתלב בעבודה", לא ישפיעו על רבנים ועסקנים. ליתר דיוק: הן ישפיעו – בדיוק בכיוון ההפוך. מי שבאמת רוצה לפתור את הבעיה, חייב להחליף דיסקט. הדרך הנכונה היא קודם כל להוריד את הנושא מסדר היום הציבורי-פוליטי-תקשורתי
בעז מלט
שייח' מוחמד חוסיין המופתי של ירושלים לא התכוון למה שאנו חושבים, הוא לא קרא להרוג את היהודים, הוא רק ציטט את מוחמד הראשון שקרא להרוג את היהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il