X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין זה סוד שידו של הנהג הישראלי "קלה" על צופר הרכב. הוא מרבה לצפור בכל הזדמנות, גם אם לא צריך. הגיע הזמן לבער, או לפחות לצמצם את התופעה המעצבנת, המזיקה והלא חוקית הזו. אסור להשלים עם המצב ויש להתייחס אליו כמפגע רעש לכל דבר
▪  ▪  ▪
מצפצפים. מנטליות ישראלית [צילום: פלאש 90]

אין זה סוד שידו של הנהג הישראלי "קלה" על צופר הרכב. הוא מרבה לצפור בכל הזדמנות, גם אם לא צריך. השתהות, ולו לשנייה מצד הנהג שמלפניו, גוררת מצדו, לעיתים קרובות אף באופן אוטומטי, לחיצה עצבנית וממושכת על הצופר. רוב רובם של הצפירות הן ללא צורך ובניגוד לחוק, מדובר ללא ספק בתופעה קיצונית שלא מוכרת בארצות המערב. הגיע הזמן לבער, או לפחות לצמצם את התופעה המעצבנת, המזיקה והלא חוקית הזו. אסור להשלים עם המצב ויש להתייחס אליו כמפגע רעש לכל דבר.
כל מי שעובר ליד צמתים ובכבישי ישראל, בעיקר העירוניים, מכיר היטב את התופעה וחש בה היטב על בשרו, ליתר דיוק על אוזנו. אני מזמין את הקוראים לבדוק את הנושא אישית: עימדו ליד צומת בכביש עירוני למשך 5 דקות- מבטיח אני לכם שתשמעו במשך זמן זה לפחות מספר צפירות. התערבנו.
דומה כי הרשויות והציבור הישראלי משלימים עם המצב בבחינת "אין מה לעשות" ויש אף שלא מייחסים לעניין חומרה יתרה בבחינת לא נורא, לא מתים מזה.
השפעה שלילית על מערכת העצבים
מחקרים שנערכו קובעים כי לצפירות העצבניות ולתדירותן הקיצונית יש השפעה שלילית על מערכת העצבים של הגוף ונזק ברור למערכות השמע של האוזניים. ידוע כי חשיפה לרעש חזק ופתאומי ולו לזמן קצר, יכולה לפגוע בשמיעה. נתברר כי רעש פתאומי, למשל של צופר משאית, יכול להביא, בבת אחת, לירידת שמיעה זמנית ואף קבועה.
חשוב לציין, כי לא רק נהגים והולכי רגל סובלים מרעש צופרי נהגי ישראל ,אלא, גם הגרים או עובדים בבתים הסמוכים או צמודים לרחובות בעיקר ראשיים למשל,רחובות אבן גבירול או דיזנגוף בתל אביב .
אגב רעש, איפה המשרד להגנת הסביבה וארגוני הסביבה האחרים? מדוע בעניין זה לא נשמע קולם ברמה? הרי מדובר בתופעת רעש מתמשכת ומזיקה, והרי זה הוא מפגע סביבתי לכל דבר. מדוע לא נאבקים בתופעה, כשם שהם נלחמים במפגעי רעש אחרים, כמו מפוח עלים למשל?. פה ושם עולה הנושא לדיון, אולם דבר ממשי לא נעשה בעניין והתופעה נמשכת.
היעדר הרתעה ואכיפה
כדי לנסות להילחם בתופעת הנהג הישראלי הצופר, צריך תחילה להבין את הסיבות לתופעה, ולדעתי הן בעיקר שתיים: הנהג הישראלי הממוצע הוא מטבעו ומאופיו עצבני וחסר סבלנות. זו למעשה מנטאליות ישראלית אופיינית. הסיבה השנייה היא היעדר הרתעה: למרות שרוב הצופרים עוברים על החוק, שכן החוק מתיר לצפור רק במצב חירום - אין אכיפה חזקה של המשטרה בעניין והנהג הישראלי מרשה לעצמו לצפצף, תרתי משמע, על הצופר ועל החוק.
בינינו, מתי בפעם האחרונה הגישה המשטרה תלונה על שימוש לא חוקי בצופר? מעניין לדעת כמה תלונות מצד המשטרה מוגשות בשנה כנגד הצופרים בניגוד לחוק.
נגד המנטאליות והאופי חסר הסבלנות של הנהג הישראלי כנראה אין הרבה מה לעשות, אבל יד תקיפה של המשטרה, אכיפה מוגברת, הענשה ללא רחמים והעלאת הקנסות, יכולה גם יכולה, אם לא להביא לביעור התופעה, לפחות יכולה להביא לצמצומה בצורה משמעותית.

תאריך:  25/01/2012   |   עודכן:  25/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
ההסתה הפלשתינית הגזענית והכחשת השואה, יחד עם הקריאה להשמדת היהודים, תוך הפעלת הטעיה ועורמה בצורת "תהליך שלום" כדי לרמות ולפתות את המערב ואת ישראל לתמוך בהקמת מדינה פלשתינית, הן מוסכמות מובנות מאליהן בתרבות האיסלאמית בכלל והפלשתינית בפרט
יוסף מישל דוד
גורמים מקורבים לראש הממשלה טענו שמקור הקמפיין "הדרת נשים" שבו השתתפו בתיאום רב כל כלי התקשורת הישראלית, מקורו בחו"ל. גם מזכירת המדינה בארה"ב "מזועזעת מהדרת הנשים בארץ", לא בסעודיה, לא בלבנון, דווקא בארץ
אפרים הלפרין
מה עוד צריך על-מנת לחשוש חשש סביר שהמשטרה עושה כאן הנחות למישהו? ומה עוד צריך על-מנת להסיק, שעל מבקר המדינה לחקור מהשורש את התנהגות המשטרה בכלל וראש אח"ק בפרט בפרשה?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יונתן מחכה לנועם    הכל פוליטי - מהטור של לפיד ועד הדרת נשים    כשאבו מאזן פוגש את חוסיין    אמת בפרסום    ולקינוח רואים ירוק
איתמר לוין
מינוי שופטים עמיתים צפוי להביא לכך, שדווקא השופטים הפחות טובים הם אלו שיישארו במערכת עוד כמה שנים. גם כיום תקופת הכהונה של שופטי ישראל ארוכה מדי, אז להוסיף עליה עוד כמה שנים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il