הצלחת הטיפול בילדים, שנפלטו ממערכת החינוך, מותנה בקיומו של צוות חינוכי יציב, שיוכל לסייע להחזיר לחיקה של המערכת את אלו שנפלו בדרך.
למרבה הצער, דווקא המגזר הרגיש ביותר, שבהעדר יציבות של צוות חינוכי, לא יוכל להשיג את יעדיו, מאופיין בחילוף של בין שליש לבין מחצית מהעובדים בסיומה של כל שנת לימודים. את המערכת נוטשים רבים וטובים כל שנה, כי נקעה נפשם לעבוד במציאות של העדר ביטחון תעסוקתי.
הם אינם מוכנים להשלים עם מציאות, שמערכת החינוך בישראל מזלזלת בהם, דווקא באלו שמקדישים ימים ולילות לאתר תלמיד, שלא בא ללימודים, ובנוסף לכך גם לקבל שכר רק עבור שמונה חודשים בשנה.
לאלכס מילר סדר יום משלו
אלכס מילר, יושב-ראש וועדת החינוך של הכנסת אינו רואה כדחוף לדון בוועדה שבראשותו בתנאי העסקה של המורים, המלמדים בתוכנית היל"ה לנוער שנשר מבתי הספר.
התנהגות פרחחית של יושב-ראש וועדת החינוך, מר אלכס מילר, שלא מצא לנכון לגנות בישיבת וועדת החינוך התנהגות אלימה של עמיתה למפלגה, יש לו סדר יום משלו. והוא הקובע מה דחוף ובמה אין לו עניין לעסוק בו בשיטתיות וביעילות.
אני כותב שורות אלו מתוך כאב. למרבה הצער, אחוז גבוה של בני נוער, שנפלט ממערכת החינוך ומטופל על-ידי מורי היל"ה,
הם יוצאי ארצות חבר העמים, שמר אלכס מילר וגברת אנסטסיה מיכאלי מתיימרים להיות פה למצוקותיהם.
כשהתנהגות פרחחית מנווטת את דיוני הוועדה, הרי בדחיפות רבה מעלים לדיון יציאה של שלושים תלמידי כתה י"ב בבית ספר ערבי
ביום חופשי מלימודים להפגנה, שאורגנה ביוזמת האגודה לזכויות האזרח. ואותה וועדה לא ראתה בדחיפות עליונה להיכנס לעובי הקורה של מפגע חינוכי ממנו סובלים אלפי תלמידים, שנפלטו ממערכת החינוך ומאופן העסקה הפוגעני של מוריהם.
רק יושב-ראש וועדת חינוך, הנוהג בפרחחות כלפי יוזמה של מועצת תלמידים בכפר ערבי לפעולה אזרחית ביום פנוי מלימודים, יכול להישאר אדיש, שמורים המלמדים בתוכנית היל"ה לנוער שנשר מלימודים שובתים היום ב-15 מרכזי למידה.
להפסיק ההתעללות במורי היל"ה
יושב-ראש וועדת החינוך, מר אלכס מילר, לא ראה צורך לכנס את הוועדה לשמוע את מצוקת המורים בתוכנית היל"ה שהחליטו לשבות, ובעטיה של אותה שביתה אלפי תלמידים אינם לומדים היום. לדון בדחיפות באי קיום לימודים לנוער נושר אינו יכול לספק במה להתלהמות נגד חברי כנסת ערבי.
לדעתו, דיון במצוקת מורים, הדורשים ביטחון תעסוקתי זה באמת לא נושא חשוב. אז מה קרה, המורים שובתים, התלמידים מושבתים, וועדת החינוך בראשות אלכס מילר החליטה לקחת חופשה מדיוניה בנושא. נראה, שהסיבה לכך, כי אין מי שישפוך מים על חבר כנסת ערבי.
דרישת מורי היל"ה לקבל שכר כיתר המורים במערכת החינוך זה לא נראה כנושא שחשוב לדון בו ובמיוחד כשהמורים שובתים. זה לא מעניינה, שמורי היל"ה החליטו, שהם אינם מוכנים להיות מועסקים בעבודת הוראה מאומצת הדורשת כוחות נפשיים רבים
ובתמורה לכך גם לא לקבל משכורת ארבעה חודשים בשנה.
כמורה שזכה לעבוד בתוכנית היל"ה בקריית שמונה לפני שנים רבות כחבר בצוות יציב, שהיה לו ביטחון תעסוקתי מלא, ושכרו היה כשכרם של כל המורים, אני מאחל למורי היל"ה הצלחה במאבקם.
ציבור המורים בישראל חייב לדרוש מארגוני המורים לתת ידם להצלחת מאבקם של מורי היל"ה העושים עבודת קודש והפכו למורים חורגים במערכת החינוך.
אני מברך את "כוח לעובדים", שהפך להיות פה לציבור של 1,500 מורים, המתמודדים עם אתגר חינוכי נעלה של הצלת ילדים מביבי שופכין של מצוקה חברתית, וזאת בתנאי העסקה משפילים. זו תעודת עניות לארגוני המורים והסתדרות העובדים הכללית שאינם מעיפים מבט לעברם של מורי היל"ה.
רק סולידריות של כלל ציבור המורים בישראל יבטיח את הפסקת ההתעללות במורי היל"ה, שכפו עליהם לעבוד בתנאים של מורי קבלן.