X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצר הסקרנות האנושי חזק לפעמים מהמודעות לסכנה, במיוחד אצל צעירים. והגוזל יוצא למסע מסוכן ברחבי העולם הווירטואלי לבדו, נגיש ופגיע לכל גחמה של פלוני-אלמוני שנקרה בדרכו כפי שלא היינו מכניסים לבית כל אדם זר, כך גם עלינו להתנהג עם המידע האלקטרוני היוצא ונכנס לביתנו שומרים על ילדינו מסכנות האינטרנט!
▪  ▪  ▪
הילד גולש ברשת האינטרנט? להשגיח בעשרים עיניים [צילום: פלאש 90]
הצד האפל של ה"ידיד"
האינטרנט האפל גדול בכמה סדרי גודל מפני השטח של האינטרנט הרגיל. וכל אדם יכול לגלוש ולממש את תוכניותיו הזדוניות מבלי שניתן לזהותו - כרואה ואינו נראה. האינטרנט האפל שוכן הרחק מעיניהם המפקחות של המדינה או המשטרה

מסוכנים החיים בעולם האינטרנט, במיוחד לילדים שקל יותר לנצל את תמימותם ואת חוסר ניסיונם. סכנות רבות ויומיומיות עומדות במסע הצעירים ברחבי הרשת. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך גם מגוון האיומים על ביטחונם. למרות הניסיונות הקיימים להעלות את מודעות ההורים והילדים, עדיין לא נעשה מספיק. זה נמצא מתחת לאף שלנו ואנו מפספסים ובגדול.
מה לא נאמר על ידידו הטוב ביותר של האדם - האינטרנט? רשת מסועפת אינסופית של מידע, פנאי ושעשוע הגדולה בעולם. אנו פונים אליו כאשר זקוקים למידע, מתקשרים באמצעותו עם חברים, קונים דרכו, קובעים תור לרופא בעזרתו ואף מנשקים ומחבקים דרכו את אהובי ליבנו. גם בעת צרה ומצוקה, הוא שם תמיד כמזון לנפש, ידידנו משכבר הימים.
האינטרנט האפל שעוד לא הכרתם
האינטרנט, בעל אינסוף הידיים והרגליים כתמנון מידע חביב וידידותי, נגיש וזמין לכל אדם. אך ידידנו סובל מנכות קשה - הוא חולה ומבולבל. כולנו זהים מבחינתו, מנזיר טיבטי, דרך פרופסור באוניברסיטה ועד לרב עברייני המין. הוא אוהב ועוטף את כולנו ברכות תחת זרועות הענק שלו.
"כבר אחרי חצות, עוד לא כיבו את הירח"... ונראה שגם את האינטרנט מישהו שכח לכבות. גם כאשר המודעות קיימת, כשהילד בחדרו, כל שכבות ההגנה שקיבל כאילו אינן קיימות עוד. הרי יצר הסקרנות האנושי חזק לפעמים מהמודעות לסכנה, במיוחד אצל צעירים. והגוזל יוצא למסע מסוכן ברחבי העולם לבדו, נגיש ופגיע לכל גחמה של פלוני-אלמוני שנקרה בדרכו. יש תכנים כהסתה, מין ואלימות. אך גם סכנות בשיחות ומידע אישי שעובר לזרים, רשתות חברתיות שמסתבר כי אינן כה חברתיות כפי שחשבנו, חרם חברתי ועוד. הבורות בנושא רבה, הן אצל הורים, הן אצל ילדים שעוברים עבירות באמצעות האינטרנט והן אצל ילדים שנחשפים ונפגעים.
מה אם הייתי מספרת לכם שקיים אינטרנט מעבר למה שניתן "לראות", כמו חומר אפל החבוי לו מתחת לאינטרנט הגלוי? הוא קיים גם קיים! האינטרנט האפל (Dark Internet) גדול בכמה סדרי גודל מפני השטח של האינטרנט הרגיל. וכל אדם יכול לגלוש ולממש את תוכניותיו הזדוניות מבלי שניתן לזהותו - כרואה ואינו נראה. האינטרנט האפל שוכן הרחק מעיניהם המפקחות של המדינה או המשטרה.
המערב הפרוע הווירטואלי של העולם החדש
במציאות קיצונית ופרוצה שכזו, חינוך והסברה רחוקים מלהספיק. רגולציה ציבורית חלקית בלבד. יעילות טכנולוגיות סינון אתרים מוטלת בספק וילדים עשויים לעקוף את חלקן בקלות. המאמץ לשמור על הילדים חייב להגיע מבפנים, מהבית! בצורה של חינוך והסברה משפחתית ובהגנה טכנולוגית אמיתית. כפי שלא היינו מכניסים לבית כל אדם זר, כך גם עלינו להתנהג עם המידע האלקטרוני היוצא ונכנס לביתנו.
פעולות אמיתיות בתחום יכולות לעשות פלאים. ניתן לתת נקודות זכות במס הכנסה, הנחה בארנונה או כל הטבה אחרת להורים המשתתפים בסדנאות להעלאת מודעות ומתן פתרונות מעשיים. אני בטוחה כי בוגרי הסדנאות ישמחו לקבל מכשור שיידע לזהות שימוש מסוכן באינטרנט. במקום חסימת אתרים, לבצע ניטור מידע ודיווח על מצב המצריך הגברת ערנות.
במידה שלא יקודמו הסברה ופיתוח טכנולוגי, המתבטאים במדיניות ובפעולות ארגונים חברתיים, אנו במסלול הישיר למקום רע מאוד. מקום פרוץ ואפל בו האינטרנט יהיה המערב הפרוע הווירטואלי של העולם החדש. מי ייתן תמיכה מתאימה למשפחות חסרות האונים בישראל? אם ניזכר בעוד כמה שנים, אולי כבר יהיה מאוחר מדי. או שנרים את הכפפה ונפעל, או שנשכח מהעניין בעוד יומיים ונמצא את ילדינו האהובים נכנסים לסטטיסטיקה העצובה של תחילת השנה הבאה.

הכותבת היא סטודנטית בתוכנית לתואר שני בלימודי משפחה במסלול האקדמי המכללה למנהל.
תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחצות הלילה בצאת הכוכבים, היכן הילדים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה עושים עם זה??
לינדה  |  29/01/12 19:11
2
חינוך, חינוך, חינוך....
אדי צפוני  |  30/01/12 07:22
3
משטרה
ענבל  |  31/01/12 04:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי פולק, ישראל מידד
אפילו ב"ניו-יורק טיימס" האתיקה כבר אינה מחייבת אובייקטיביות    הוויכוח בניו-יורק טיימס צפוי לגלוש גם לישראל, וכמה עיתונאים מוטים "משלנו" יקפצו על ההזדמנות "להוכיח" כי התנהגותם כבר אינה נחשבת בלתי אתית או בלתי מקצועית
יובל ברנדשטטר
דווקא דעת הרוב בבג"ץ חוק האזרחות מייצגת עמדה אנטי-ציונית    אם ערבייה שחיה בסלפית היא תושבת של מקום שאינו בישראל, האין כך גם יהודי החי באריאל?
בן בוגוסלבסקי
מאז עידן אהרן ברק, בית המשפט העליון בישראל בשבתו כבית דין גבוה לצדק מתפקד כבית משפט לחוקה לכל דבר ועניין
ד"ר גבריאל אביטל
מותר ואף חובה על בן-סימון לקרב את הציבור הערבי להכרה שהם מיעוט הזכאי לכל הזכויות כבני אדם, אולם בהתקפתו על היהודים הבאים מארצות ניכר, הוא רומז בהכרח אל החמשיר של הח"כ הערבי אחמד טיבי מעל בימת הכנסת - היהודים הרוסים אינם רצויים
מרדכי קידר
הסיכויים לאיחוד החברה המצרית המזרחית המשוסעת בעזרת כלים מערביים    עתה תעמוד בפני המערכת המצרית השאלה הקשורה לשם המדינה, והעובדה שהאיסלאם נעדר ממנו. ייתכן כי שם המדינה יוחלף שוב, והפעם הוא יהיה משהו כמו "מדינת מצרים המוסלמית הערבית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il