X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בג"ץ. כבר לא מעוז הדמוקרטיה של השמאל [צילום: פלאש 90]
לשרוף את המועדון?
נפלאות חורף תשע"ב: השמאל הקיצוני מנהל הסתה פרועה נגד הבג"ץ
מליצות ריקות
הימין הלאומי טען כי הבג"ץ הפך עצמו ל'מגרש הביתי' של 'בצלם', עדאלה ושאר הארגונים הקיקיוניים האנטי-ציוניים, והשמאל הגיב במתקפת כהני דת המשפט: איך אתם מעזים להרים יד כנגד מבצר הדמוקרטיה - ועוד מיני מליצות ריקות

מזל טוב. סוף-סוף הואיל השמאל הקיצוני, ברוב חסדו, לאשר חד-משמעית את טענותיו המתמשכות של הימין הלאומי כלפי הבג"ץ, שהתגלה לפתע על-ידי השמאל כמנפיק "פסיקות חרפה" ו"מייצג עמדות מיעוט", ועוד כהנה וכהנה. בתרגום לעברית מדוברת, אומרים בעצם דוברי השמאל הקיצוני, כי בפסיקות הבג"ץ יש הכל, פרט לצדק.
ברוכים הבאים למועדון נפגעי הבג"ץ, חברים יקרים מן השמאל הקיצוני. במשך שנים ארוכות טען הימין הלאומי כי פסיקותיו של הבג"ץ מוטות וחד-צדדיות, ואתם מחאתם לו כפיים. הימין הלאומי טען כי הבג"ץ הפך עצמו ל'מגרש הביתי' של 'בצלם', עדאלה ושאר הארגונים הקיקיוניים האנטי-ציוניים, ואתם הגבתם במתקפת כהני דת המשפט: איך אתם מעזים להרים יד כנגד מבצר הדמוקרטיה - ועוד מיני מליצות ריקות. הבג"ץ, לדידכם, לא טעה ולא יטעה, ממש כמו האפיפיור, והוא בכלל חסין מפני ביקורת ציבורית, ומי אתם, הציבור הלאומי, בכלל?
כל זה קרה כשבית המשפט העליון ניפק פסקים, שהתאימו לחזון קבוצת המיעוט, שמשקלה באוכלוסיה אינו עולה על 3%: הפיכת המדינה היהודית היחידה בעולם למדינת כל אזרחיה. אבל די היה בפסק דין אחד, שקבע על חודו של קול מקרב 11 שופטים, כי החוק למניעת החדרת 'זכות השיבה' הערבית בדלת האחורית, באמצעות מתן אזרחות ישראלית לפלשתיניות הנישאות לערבים-ישראלים, הוא לגיטימי, משום שהוא בין היתר מונע הפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה ומסתנניה, וכבר התהפכה המנגינה להסתה פרועה.
לא הפריע להם ששוב ושוב הוכח שפלשתינים שכפו על מדינת ישראל להעניק להם זכויות אזרח, בגין נישואיהם לערביות-ישראליות, התגלו כמעורבים עד צוואר בפעילות טרור. רק השבוע נחשף מתאזרח נוסף, תושב טולכרם שהפך לישראלי מכוח הנישואין, התגורר בקלנסואה, אך המשיך לעסוק בטרור והיה מעורב בניסיון פיגוע של 'הג'יהאד האיסלאמי' כנגד חיילי צה"ל באזור שכם.

תש כוח הבג"ץ

אבירי הבג"ץ מן השמאל ההזוי נכנסו לאטרף במאמצם לבצע סיכול ממוקד בבג"ץ. גדעון לוי, למשל, ממובילי הקו האנטי-ציוני בעיתון השמאל הקיצוני 'הארץ', שירבט לאחר ההכרעה בעניין חוק האזרחות: "אין עוד כי סיבה לגונן על מוסד שהוציא את פסיקת החרפה... את התיקון הלאומני והגזעני הזה... [הבג"ץ] בשם הביטחון מוכן לשלול את זכויות היסוד... מעלה את שם הביטחון לשווא, בניסיון לחפות על גזענותו... [כבר] לא מדובר בשומר החותם של הדמוקרטיה וזכויות האדם" (הארץ, 15.1.12).
אבל לוי אינו היחיד. עמיתו לעיתון השמאל האנטי-ציוני, יצחק לאור, קבע כי הפסיקה מהווה "סיום פרק בחיי הדמוקרטיה הישראלית". ח"כ דב חנין (חד"ש) קבע כי הפסיקה מקורה ב"עמדת מיעוט קיצונית אמריקנית, מקארתיסטית". ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "תש כוחו של הבג"ץ ש...נתן לגיטימציה דראקונית לאפליה".
בקיצור, חגיגה של תיעוב ופנאטיות אל מול מה שהיה עד לפני ימים אחדים מעוז הדמוקרטיה, כל עוד הנפיק סדרה ארוכה של פסקי-דין ששירתו את מאוויי השמאל. אבל כאשר רק קבע פעם אחת, על חודו של קול, ברוח אחרת, ציונית ולאומית – הותרה הרצועה וכל צבועי השמאל הקיצוני פתחו במקהלת נביחות שיסוי נגד הבג"ץ, ברוח גדעון לוי: "על מה אנחנו מגוננים?"
חברים צבועים מן השמאל, ברוכים הבאים למועדון מקופחי הבג"ץ, אבל האם אתם לא מגזימים, כשאתם אומרים, אם נתרגם אתכם לעברית מדוברת, שצריך לשרוף את המועדון?

תאריך:  31/01/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשרוף את המועדון?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק סימנים, מבשרי מהפכה.
הניה  |  1/02/12 18:29
2
תגובה
צנחן  |  2/02/12 00:44
3
יהיר לפיד בתגובה:"אם לא נשנה א
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי חיים
פסק הדין המקל שנתן השופט נחשון לחברת קווים מערער את מעמדם של נוסעי התחבורה הציבורית    המסר לנוסעים: מוטב לנהל הליכים באופן מהיר ויעיל בבתי משפט לתביעות קטנות
איתמר לוין
תגובותיה של הנהלת בתי המשפט לפרשת אלשיך עברו משלב המגוחך לשלב האיומים ההיסטריים. כאשר מצרפים לכך את מכתב התמיכה השערורייתי באלשיך, עליו חתמו עשרות עורכי דין, נוצר רושם הפוך מזה שביקשו כל אלו ליצור: נראה שאלשיך באמת בבעיה קשה
יוסי דר
אם אכן נתן אשל אוחז בידיו בתמונות מביכות של ר', כי אז הוא השיג בכך שליטה כלפיה, והיא מצידה נתונה כלפיו בתחושה מתמדת של השפלה ואיום - גם אם לו עצמו אין כל כוונות זדון בקשר לתמונות
עו"ד משה גולדבלט
על-פי סעיף 1 של החוק למניעת הטרדה מינית מטרת החוק היא "לאסור הטרדה מינית כדי להגן על כבודו של אדם, על חירותו ועל פרטיותו, וכדי לקדם שוויון בין המינים." האם בכך שתאלצו את ר. להעיד בניגוד לרצונה החופשי אתם שומרים על כבודה? על חירותה? על פרטיותה? האם בכך שתשלם את מחיר החשיפה ועל-פי הניסיון גם תשלם מחיר בהתפתחות הקריירה שלה - אתם מקדמים שוויון בין המינים?
דרור אידר
אז כיצד קורה שהסאטירה הטלוויזיונית בישראל נשבתה בידי שבט אחד, נפוח מחשיבות עצמית עם תקציבים גדולים אבל יצירתיות המוגבלת רק לבועה גיאוגרפית ומנטלית אחת? מדוע ציבור הצופים מרשה לעיוות הזה להתקיים שנה אחר שנה בלי לחשוב שהמציאות הזאת ניתנת לשינוי? והיא ניתנת לשינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il