X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באמצעות שרטוט דמותו המנהיג ד"ר געייאר בשיח פוליטי של מערכת בחירות, שתתקיים בשנת 1923, אנחנו מתוודעים לתיעוב של איש החזון בנימין זאב הרצל מכל מה, שמייצג אביגדור ליברמן בשיח הישראלי כיום
▪  ▪  ▪
בנימין זאב הרצל. סלד מגזענות [צילום: פלאש 90]

כל מי שקרא את הספר "אלטנוילנד", ספרו של בנימין זאב הרצל, מתוודע לפחד ולחלחלה של הסופר מדמות כמו אביגדור ליברמן, שמכהן כיום בתפקיד שר החוץ במדינת ישראל.
ב"אלטנוילנד" אביגדור ליברמן מופיע בדמותו של ד"ר גאייער, מי שייסד מפלגה גזענית. ד"ר גאייער עולה חדש מייסד בארץ מפלגה התובעת לבטל את זכות האזרחות ואת זכות הבחירה מכל מי שאינו יהודי. אין מקום להעניק אזרחות למי שאינו מגלה נאמנות. את התיעוב של בנימין זאב הרצל מהאידיאולוגיה של מנהיג המפלגה הגזענית, ד"ר גאייער, הוא בעצם מתן השם גאייער, שבגרמנית פירושה - בעל כנף טורף האוכל נבלות.
בנימין זאב הרצל הקדיש שלוש שנים בין השנים 1899-1902 לרומן האוטופי "אלטנוילנד". בהשראת בית הכנסת "אלטנוישול" בפראג הוא שינה את שם כתב היד המקורי, שהיה בהתחלה "ציון החדשה" וקרא לו בשם "אלטנוילנד" - "ארץ ישנה-חדשה". בספר הזה מתואר חזונו בנוגע לכל מה שהיה רוצה שיקום כאן בארץ ישראל.
בעלילה השזורה בגלריה מגוונת של דמויות, התרחשויות ומקומות משתזר בין יתר ההתרחשויות הרבות גם תיאור מפורט של מערכת בחירות. באמצעות שרטוט דמותו המנהיג ד"ר געייאר בשיח פוליטי של מערכת בחירות, שתתקיים בשנת 1923, אנחנו מתוודעים לתיעוב של איש החזון בנימין זאב הרצל מכל מה, שמייצג אביגדור ליברמן בשיח הישראלי כיום.
המפלגה הגזענית של של ד"ר געייאר זכתה לאהדה רבה בציבור הישראלי. גלים של תשפוכת פטריוטית ונאמנות לעם ישראל, לארץ ישראל ותיעוב מאוכלוסיה הערבית ,תרבותה ומאוויה הלאומיים אפיינו את אסיפות הבחירות של המפלגה. וזאת תוך הכפשת מתנגדיה בהיותם אוהבי ערבים ויהודים שאבדה להם זקיפות הקומה והגאווה הלאומית. מול ההתלהמות הצעקנית והוולגרית של מפלגתו של גאייער, אביו הרוחני של אביגדור ליברמן, מתייצבת מפלגה, שחבריה ערבים ויהודים שבמצע שלה אפשר למצוא את המשפט - "חוקה אחת תהיה לכם ולגר".
תיאור של דמות חריגה של גזען יהודי
למרות הנימה של חברה אידיאלית האופיינית לז'נר של הספרות האוטופית, שזר הרצל ביצירה האוטופית "אלטנוילנד" דמות חריגה וצורמת של גזען יהודי.
כן, הרצל מביע את חשש שגם בתוכנו עלולים לקום גזעניים ומתוך אותה דאגה הוא מכניס לתיאור האוטופי שלו דמות חריגה של גזען יהודי. דמות של גזען המתייצב מעברו השני של המתרס של החברה אותה ביקש בנימין זאב הרצל לראות בארץ הזו, בה יכהנו בדרגי השלטון אזרחים ערבים, ילידי הארץ הזו , כולל תפקיד משמעותי כמו סגן נשיא (סגן ראש ממשלה).
במערכת הבחירות המתוארת באלטנוילנד רוחש הרצל אהדה רבה למפלגה שמצעה מבוסס על "חוקה אחת תהיה לכן ולגר". בכוח עט הסופרים הביס הרצל את ד"ר גאייער במערכת הבחירות המתקיימת בחזונו ב-1923 . בכוח האלימות הלאומנית צובר היורש אביגדור ליברמן עוצמה המסכנת את קיומו של החזון אותו רקם הרצל ב"אלטנוילנד".
מחויבת לאב הנוכחי - איבגדור ליברמן
לצערי, ליצניו האימתניים בכנסת ישראל של אביגדור ליברמן לא קראו את "אלטנוילנד". כי אם היו קוראים, לא היינו עדים למחזות אימים שהם חוללו ומחוללים בכנסת ישראל.
זכור נאום חוצב להבות של חברת כנסת ליברמנית - זו שהחליטה על דעת עצמה שיש לה תעודת M.A מאוניברסיטת בר-אילן - כי היא מוקיעה את "תקיעת הסכין בלבה של הציונות של הרצל", כי מונה במדינת ישראל שר ספורט ערבי , שכעבור כמה שנים ספג כוס מים מידיה של ליברמנית אחרת. יושב-ראש וועדת חינוך בכנסת ישראל בהתנהגות פרחחית לא יוצא מייד בהוקעת המעשה האלים נגד חבר כנסת ערבי, כי באותו רגע הוא חש מחויבות לאבא הרוחני ד"ר געייאר ולאב הנוכחי אביגדור ליברמן.
בנימין זאב הרצל רצה אלטנוילנד בלי ד"ר געייאר, אבל אנחנו קבלנו את אביגדור ליברמן. למען חזונו של בנימין זאב הרצל אין מקום במדינת ישראל לכל מה שמייצג ליברמן ושותפיו הדנונים בליכוד .

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנימין זאב הרצל פוחד מאביגדור ליברמן
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
אביגדור קרא את אלטנוילנד???
יהודית רב.  |  1/02/12 14:39
2
הרצל פוחד מאיתן קלינסקי
מבקר המאמרים  |  1/02/12 17:56
 
- אתה לא קראת את אלטנוילנד
איתן קלינסקי  |  1/02/12 19:34
 
- איתן, אתה לא הבנת את אלטנוילנד
מבקר המאמרים  |  1/02/12 22:31
 
- ניצחון בנוק-אאוט למבקר המאמרים
אהוד פרלסמן  |  2/02/12 10:12
 
- לאהוד, תודה על התמיכה
מבקר המאמרים  |  2/02/12 21:52
3
איתן.....
י.ש  |  1/02/12 18:52
 
- למר או לגברת י.ש
איתן קלינסקי  |  1/02/12 19:49
 
- י.ש אתה סתם מבלבל את המוח
ל- י.ש  |  2/02/12 12:55
4
לא רק חוזה המדינה-חוזה קיצה
החלמאי  |  1/02/12 19:20
5
השוואה ממחזה קברט: אז ועתה
58  |  1/02/12 20:32
6
ההבדל בין אלטא-קעקר לאלטנוילנד
בן צבי  |  2/02/12 01:29
 
- "אני ידידו של בן שבת"!!!
איתן קלינסקי  |  2/02/12 02:52
 
- מבן צבי
לאלטר קאקר  |  2/02/12 08:19
7
הרצל בתגובה:"רעיון מצוין עולה
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 09:48
8
אביגדור מפחד מהרצל:"בערך לפני
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 10:00
 
- ואני פוחדת מקרןנאוה
אני פוחדת  |  2/02/12 13:44
 
- תודה על המחמאה!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 18:23
 
- לנאוה קורן, מטבריה
שמעון ממחוז שפוים  |  2/02/12 19:37
 
- על זה נאמר:"אל תען כסיל כאיוול
קורןנאוה טבריה  |  3/02/12 19:05
 
- הכוונה לקדרלת סטפן בוינה
58  |  2/02/12 17:56
9
ללמוד את ההיסטוריה
שמעון ממחוז שפוים  |  2/02/12 19:32
10
למערכת האתר שלום,ישנה תקלה בלה
קורןנאוה טבריה  |  3/02/12 06:50
11
הרצל
א ש ליאור  |  6/02/12 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מוריס
הנעשה בבית שמש אינו הדרת נשים כפי שהתקשורת מפמפמת לנו, אלא הדרת אנשים, כלומר ציבור שלם של "לא חרדים" שכל רצונם הוא לגור ולהתפרנס בכבוד בעיר בית שמש    דברים מנקודת מבטה של תלמידה לשעבר מבית הספר "אורות" בו לומדת הילדה נעמה מרגוליס
יצחק מאיר
האמת אינה נוחה יותר מן השקר. ישראל שטה לה בזרמים תת-קרקעיים חמימים מתחת לאוקיינוס קר כקרח, מנוכר, גלי עד גבה גלי תמיד, מסוכן. היא אינה מרימה פריסקופ לראות לאן היא שטה. שמונים האחוזים המגדירים עצמם כמאמינים באלוהים, רובם ככולם, אומרים שהם מאמינים כי הם חדלו להאמין ביכולתם שלהם לנווט את דרכה של המדינה באוקיינוס המציאות. יבא האלוהים וינווט ויגאל
עמיהוד כרמון
מה קורה כאשר מותקף מינית הוא גבר? איך מתייחס הציבור לנושא והאם המדיה נוטה לדווח או שמא היא מתעלמת?    הגבר מזוהה אוטומטית כתוקף ולא כמותקף. סטיגמה זו מתעלמת מהמציאות, בה אחד מכל שישה גברים מותקף מינית
הרב אליהו קאופמן
נשאלת השאלה האם יש לאוניברסיטת בר-אילן, "רוח הקודש" לגלות את בעלי ה"כישורים" שאינם זקוקים למבחני "כישורים"? אני דווקא הייתי בודק אם האוניברסיטה הזו לא בלבלה בתגובתה בין המילה "כישורים" למילה "קשרים"
עמוס עמירן
בוא נמנה את השר ישי לשר ביטחון ובמסגרת המינוי יהיה עליו להקים צבא חדש. ישוחררו כל החיילים בצה"ל, ובמקומם יוקם צבא חדש שיורכב מכל אלו שאינם משרתים היום בהיות תורתם אומנותם מחד ומאידך, חזקים מאוד בתחום התפילות.. אימונים והצטיידות שוליים בחשיבותם שכן ציבור זה יגיע מצויד ביכולות תפילה שעל-פי הניתוח של ישי יכולות אלו יפתרו את הבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il