X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי מיותרת ועושה יחסי ציבור (בחינם) לשחקן מנהל צוותא: "אין אני יכול למנוע משחקן להשתתף בשל דעותיו"
▪  ▪  ▪
בכרי. "מסית וצבוע" [צילום: פלאש 90]

כ-100 פעילי "אם תרצו" הפגינו (30.1.12) מחוץ לאולם צוותא ברחוב אבן גבירול בתל אביב, במחאה על העלאת ההצגה "בית ברנרדה" מאת פדריקו גרסיה לורקה, בכיכובו של מוחמד בכרי.
המפגינים הודיעו כי אין להם דבר נגד ההצגה, אלא הם מבקשים להביע מחאה על השתתפותו של בכרי, אותו הם מגדירים "מסית וצבוע" בגלל דעותיו והצהרותיו האנטי-ישראליות ובשל הסרט "ג'נין-ג'נין" שביים - בעקבות הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים בעיר במסגרת מבצע "חומת מגן" - ובו הוצגו חיילי צה"ל כפושעי מלחמה וכרוצחים.
המפגינים נשאו דגלי ישראל וכרזות בנוסח "במה למוחמד בכרי?! ביזוי חיילי צה"ל". הם קראו קריאות כמו: "לא יעזור, בכרי מעודד את הטרור" ו"מוחמד בכרי לא רגוע, כולם יודעים שהוא צבוע". ההפגנה הייתה רועשת וקולנית, אך התנהלה כמעט ללא אלימות. כוח משטרה גדול יחסית של שוטרים במדים ושלא במדים, אבטח את האירוע מחשש שהמפגינים ירדו לרחוב אבן גבירול וישבשו את התנועה. הפגנה ננעלה בשירת "התקווה".
הפגנה מיותרת
יורשה לי להביע דעתי האישית על ההפגנה: שייך אני למרכז המפה הפוליטית, עם נטייה קלה ימינה, אני מתנגד לקיצוניות הן מצד השמאל והן מצד הימין. אבל ההפגנה הייתה מיותרת. היא לא שירתה דבר, בוודאי שלא רעיון, אלא אדם אחד - מוחמד בכרי. היא עשתה לו ולהצגה בה הוא משתתף יחסי ציבור בחינם, שכן להפגנה הגיעו עיתונאים ואנשי תקשורת מהעיתונות הכתובה והאלקטרונית. ראיתי שם את כתבת גלי צה"ל ונציגי רשתות טלוויזיה. בעקבות הסיקור התקשורתי של ההפגנה, יש להניח, יבואו עתה יותר לראות את ההצגה, שספק רב אם רבים שמעו עליה עד עתה.
לו הייתה ההצגה פוגעת בערכים מקודשים למדינה, אני מבין שיש מקום וצידוק להפגין; לו היה מוחמד בכרי מורשע בעבירות טרור נגד המדינה, הייתי מבין את המפגינים - אבל למחות נגד הצגה בה משחק שחקן שהוא, מה לעשות, לא בדיוק "חובב ציון" וכנראה לא אוהב אותנו, זה מיותר. מי שרוצה יכול, ואולי אף רצוי, להחרים את בכרי ולא לבוא להצגה. אבל להפגין על דבר כזה נראה לי מיותר. עשרות שוטרים, במקום להילחם נגד פושעים, צריכים לשמור על הסדר של קומץ אנשים שלעיתים דומה שמחפש "אקשן", פרובוקציות ופרסום. נכון, קיים חופש ביטוי, אבל הוא לא צריך להיות מנוצל להפגנות שאין בהן ממש. יש הפגנות לא מעטות גם על נושאי סמל וצדק, שיש להן חשיבות חברתית ערכית. כאן זה לא המקרה.
משה טנא, מנהל "צוותא", בו מועלית ההצגה "בית ברנרדה", שהשקיף מהצד על ההפגנה, אומר לי: "אין אני יכול למנוע משחקן להשתתף בשל דעותיו".

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנה מיותרת של "אם תרצו"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מיותר של אלי אלון
פולי טרוק  |  1/02/12 17:12
 
- אהבתי את תגובתך ל"ת
ירדנה  |  1/02/12 23:59
2
גם אלי אלון כמו ערפדי התשקורת
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 08:43
3
בכרי בתגובה:"אני שונא את העיני
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 09:27
4
אצ"ג בתגובה:"חנפים לערב וזועמי
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל פישר
עד עתה ידענו על ה'שרדנה' ממכתבי אל-עמארנה, מתבליטים מצריים, מפפירוסים מתקופת רעמסס השני והשלישי ומתעודות אוגריתיות. והנה עתה, נוכחנו לדעת, כי השרדנה מוזכרים גם בתנ"ך!
תרצה הכטר
הדיון בעניין נחיצותו או אי נחיצותו של תואר ראשון, למי שממשיך לתואר שני ושלישי עם מחקר המקנה דוקטורט חייב קודם כל להתייחס לזמן שדרוש לאדם כדי להיות בַּשֶל לתואר שלישי ולַמטרה שלשמה מתבקש התואר השלישי. אין דומה מי שחותר להתהדר בתואר שלישי למי שחותר להשתלב בעולם המחקר
מאיר גלבוע
דברי מיכה לינדנשטראוס ובעז ענר, מ"מ מנכ"ל משרדו, בפגישה עם בני המשפחות השכולות באסון השריפה בכרמל, מעלים שאלות קשות: האם הדוח שמתכוון לינדנשטראוס לפרסם לוקה בלהיטות יתר, בתאוות פרסום ובהתרברבות מיותרת, ברצון להשאיר רושם עז לפני פרישה, בחשש לטעויות עובדתיות ולהשפעת הטיות קוגניטיביות, בחשש להקדמת המסקנות לעובדות ובחשש לגיבוש עמדה לפני שמיעת המבוקרים?
נרי אבנרי
בין חברי סיעת "ישראל ביתנו" לא תמצאו מי שיעז להחציף פנים מול ליברמן. האם זה היה כך כל הזמן? הלכתי לארכיון... או-הו - איך שגלגל מסתובב לו...
ירון זכאי
כ-300 גברים מתאבדים לשנה עקב התעללות הרשויות. שארו בעצמכם כמה גברים נהרסו כלכלית, בריאותית, חברתית, ונפלו על הנשים במשפחתם והציבור. הפמיניזם הפסיד במלחמה. הפמיניזם מתעלל בגברים, באימותיהן, בילדותיהן, ובנשים אחרות, כדי לספק את יצר הטיולים, הבילויים, והשופינג של נשים מעטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il