X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שהיה מוגדר במילון המשטרתי בתור "אין עניין לציבור" זוכה לכיסוי חדשותי החוזר על עצמו עד לעייפה, על חשבון נושאים גורליים שחשוב להביאם לדיון ציבורי, בהיעדר טיפול שלטוני בהם
▪  ▪  ▪
תג מחיר. גרפיטי פרימיטיבי [צילום: פלאש 90]

כמה פעמים התרגלנו לשמוע בראש מהדורת החדשות דברי הבל חוזרים ונשנים על נושאים שוליים, הנלעסים שוב ושוב? הנה כמה דוגמאות:
תג מחיר: את מי מעניין גרפיטי פרימיטיבי שלא ברור מי כתב אותו ולמה הוא מטיף? ולמרות זאת, הסיפורים על הופעת הגרפיטי הזה הובאו פעם אחר פעם כנושא חדשותי חשוב, והגיעו לשיא בסקירת השריפה במסגד טובא-זנגריה עם שיירות פרנסי הציבור שבאו להתנצל על פרובוקציה שנעשתה לפי כל הסימנים בידי תושבי המקום עצמם.
אוטובוסים להסעת חיילים בחינם: כמה פעמים היינו צריכים לשמוע את הצעקות ההיסטריות של האימא ש"הילד" שלה הוזמן לנסוע חינם באוטובוס לחיילים, ביום א' בבוקר, במקום לקנות כרטיס לרכבת? איזה טרגדיה קרתה כאן? שמענו משהו דומה מאימהות לוחמי תש"ח שלא חלמו לקבל שירות כזה לחזרה מחופשה בבית אל קו האש?
פרשת הגברת ר': את מי ועד כמה מעניין לשמוע על יחסים אישיים בין פקידי ופקידות משרדי הממשלה? האם הייתה הודעה על חקירת משטרה שיש בה עניין לציבור? האם הייתה הודעה מעניינת של ראש הממשלה בנושא?
לעומת סיפורי-הבל אלה לא ראינו שום ניסיון לטיפול תקשורתי רציני בתופעות חשובות וחמורות, שהשלטון משתמט מלטפל בהן או מטפל בצורה מעוותת. אציין להלן רק אחדות מהן, שהיה לי חלק אישי בחשיפתן.
מערכת משפטית בשירות אינטרסים זרים: שר המשפטים וצמרת משרדו נמנעים מלחקור חשדות מבוססים על החלטות משפטיות שהתקבלו בהשפעת אינטרסים זרים, והביאו נזק רב למדינה. לאף אחד אין שאלות על כך?
מי גרם לשריפה הגדולה בכרמל? הודעות משטרה בזמן-אמת דיברו על כמה מוקדי הצתה של השריפה בכרמל. מי גרם להשתקת החקירה שהתבקשה מכך ולהעמדת האשמים לדין? מה עושים למיגור טרור ההצתות?
פיגור מסוכן בתורת הלחימה של צה"ל: מבחן התוצאה של מלחמת לבנון 2 ומבצע "עופרת יצוקה" היה - מפלה. מי מנע את עידכון תורת הלחימה של צה"ל למצב האסטרטגי הנוכחי? ובמיוחד - כשמדברים על הכוונה לצאת למבצע "עופרת יצוקה 2"?
מחדל ההשלמה עם עלילות הדם: מאז תחילת שנות הגלות היו עלילות הדם על יהודים דלק בטוח למסעי טבח. מאז הקמת המדינה, אמור היה מצב זה להשתנות, כשלרשות המדינה אמצעי-נגד לדיכוי עלילות. הזנחת השימוש בהם גורמת לנזקים בקנה מידה היסטורי ומהווה פשע בפני עצמו נגד העם היהודי ומדינתו. מישהו חייב לבדוק מי אשם בהשלמת הממסד והתקשורת בישראל עם עלילות הדם המופצות בעולם ומשרתות את מסע הדה-לגיטימציה של המדינה.
השלמה עם אופנת הפסטיבלים של שנאה לישראל: שנה אחר שנה מתפשטת בקמפוסים האמריקנים, שם צומחת מנהיגות העתיד, האופנה לקיים "שבוע שנאה לישראל" - למען חרם, נישול וסנקציות (BDS). מחדל הטיפול בתופעה זו ייצור מצב בו לא יהיה לנו בעוד כמה שנים עם מי לדבר בממשל האמריקני. אף אחד לא אחראי לכך אצלנו?
מחדל אי-השילוב של ישראל במניעת משבר הנפט: ב-2003, עם תחילת המתקפה האמריקנית על עירק, קיבלו קברניטיהם דף המלצות לניצחון במלחמה, מהגוף שצבר את הניסיון העשיר ביותר במלחמה נגד האימפריאליזם הערבי - פורום ותיקי מלחמת העצמאות של ישראל. אחת ההמלצות החשובות הייתה - להחיות מחדש את קו הנפט מעירק לחיפה, תוך שחרור המערב מהתלות במיצרי הורמוז הבעייתיים וחיסכון של 5,000 ק"מ שיט של מיכליות בכל כיוון. התזכיר נמסר גם לשר החוץ בישראל, כדי לקדם את הרעיון במישור הדיפלומטי הגלוי והסמוי. מאז, לא קרה כלום, ורק היום רואים כולם את איוולת ההחמצה. אף אחד לא אחראי לכך?
רכבת אשדוד-אילת, כגשר יבשתי ים-תיכון-ים-סוף: מזה עשרות שנים מונחת אצל קברניטי המדינה תוכנית לגשר יבשתי כנ"ל, על התועלת המצופה ממנו בקנה מידה בינלאומי. ביצוע התוכנית לא דרש כסף ממשלתי. כיום, מישהו נזכר בה, אך בכוונה לבצע אותה בצורה מעוותת, עם בזבוז כסף ציבורי רב. אף אחד לא שואל איך זה קרה?
מחדל ההגנה ממתקפת טילים: מומחי ביטחון מתחרים ביניהם באומדן המספר הענקי של טילים המאיימים עלינו, אך אף אחד לא מעז להודות שמערכת "כיפת ברזל" לא תוכל לתת תשובה להתקפה בהיקף כזה. בשנים האחרונות התקדם מאוד פתרון בעיה זו באמצעות מערכת לייזר. אף אחד לא שואל מי אחראי להמשך השקעות הענק ב"כיפת ברזל" - במקום לקדם את פתרון מערכת הלייזר, הנמצא בהישג יד.
במשטר דמוקרטי, כדי לאלץ את הממסד השלטוני למלא את חובתו לציבור, חייבת תקשורת אחראית להציג לציבור את מחדלי השלטון, כדי ליצור לחץ לתיקונם. אם זה לא נעשה - אין טעם להילחם על חופש הדיבור והפרסום, שיתרכזו בדברי הבל אך יעקפו את הבעיות הרציניות באמת.

הכותב הוא מחברו של הספר "ללמוד מהחיים", בו מוצעת אסטרטגיה לאומית חדשה - במקום זו שכשלה.
תאריך:  05/02/2012   |   עודכן:  05/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסע שידורי ישראל לטמטום הציבור
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת ממלאת את ראש האזרחים
בקלקר  |  5/02/12 15:09
2
הפתרונות אפשריים ואין פותר
ירון זכאי 1  |  5/02/12 15:52
 
- יש פתרון=אמבודסמן לשדור הצבורי
ע_הראל  |  5/02/12 19:14
 
- אומבודסמן לא יפתור את הבעיה
עוד מישרה לשמאלן  |  5/02/12 22:47
 
- ואם תמנה דתי לאומי?עמידרור/אשל
ע_הראל  |  24/02/12 16:09
3
דקטטורה תקשורתית פושעת כולל ממ
ישע  |  5/02/12 15:54
4
לא חושבים... אז משלמים..
נחום שחף  |  5/02/12 22:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
השבוע נחגוג את ט"ו בשבט, והילדים שבינינו, אלה שעדיין לא איבדו את האמונה שהחיים הם שיקוף המציאות של עולם האגדות - יצאו לטעת אילנות. המבוגרים שבינינו, אלה שתמימותם כבר אבדה, יגיעו באותו היום למשרד, כבכל יום, על "טייס אוטומטי". זהו פרק על ההבדל שבין "עץ" ו-"אילן", וזהו פרק על תקווה אנושית, על האנושיות שבאילן לעומת הגולם שבעץ
איתן קלינסקי
אני נחרד מהעובדה, שהוראת פרקים לא מעטים במקרא במציאות של 2012 עולה על שרטון המפלס דרך נאותה לטפל במיעוט, החי בתוכנו, והוא בגירוש ובהחרמה
ריקי פרנקל
הגלובליזציה הינה תהליך המשנה את מוקדי השליטה בעולם, נותן כוח בלתי-מוגבל בידי תאגידים-רב לאומיים, המונחים על-ידי עיקרון הרווח, ומנתק את החברה מאחריות כלפי דמוקרטיה, חוקים, מוסר וצדק
רפי מן
בדומה לסיוע הנדיב שהוא מעניק לנתניהו באמצעות "ישראל היום", גם תרומותיו של שלדון אדלסון למועמד הרפובליקאי ניוט גינגריץ' מעוררות שאלות מהותיות באשר לחוסנה של הדמוקרטיה
מרים גז-אביגל
בערב ט"ו בשבט מתכנסים בבית מוקדם מהרגיל כדי להותיר את החלל החיצון רק לעצים וגידולי השדה. בכך עודדו את הקהילה היהודית בתוניסיה וקירבוה רעיונית לחיי הטבע של ארץ הבחירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il