X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העלאת שכר הרבנים בעד 140% - שערורייה שאין לעבור עליה לסדר היום החלטת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, להעלות שכרם של רבני ערים וישובים בעד 140% - פוליטית ונועדה לרצות חוגים דתיים האם יסכים השבוע שר האוצר להעלות שכרם של עובדי הקבלן ולו ב-10%? ספק רב
▪  ▪  ▪
אין עליו פיקוח איפה היה ומה עשה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
התוספת בשכר - עלינו
נציגי האוצר "מרגיעים" ואומרים כי מיליוני השקלים שיידרשו מדי שנה לתוספות המפליגות לרבנים לא יפרצו את מסגרת תקציב המדינה ויבואו מקופת המועצות הדתית - גוף המתוקצב על-ידי המדינה והרשויות המקומיות. היו בטוחים כי ראשי ובכירי הרשויות "ידאגו" לממן התוספת של מיליוני השקלים לרבנים לא על חשבון תנאי שכרם שלהם ושל מקורביהם (חס ושלום!), אלא על חשבון שירותי דת לתושב הפשוט, שירותי חינוך, רווחה וכיוצא בזה

קבינט השרים החברתי-כלכלי אישר בישיבתו בשבוע שעבר (31.1.12) החלטה לפיה יועלה שכרם של רבני ערים וישובים בעד 143%, כבר מתחילת חודש מרס הקרוב. ההצעה להעלות בצורה כה דרסטית שכר הרבנים, סוכמה וגובשה על-ידי השר לשירותי דת, יעקב מרגי (שס) ובתיאום עם שר האוצר יובל שטייניץ.
בעקבות ההחלטה: רב המכהן בישוב בו עד 10,000 תושבים, המשתכר כיום 7,200 שקלים, יקפוץ שכרו ל-17,500 שקלים - זו עלייה תלולה וכמעט חסרת-תקדים של 143%! שכר רב בישוב שבו עד 50,000 תושבים, יקפוץ מ-9,975 שקלים ל-23,000 שקלים - עלייה של 131%. רב בעיר גדולה, של למעלה מ-100,000 תושבים, שהשתכר עד עתה 15,175 שקלים, תעלה משכורתו החודשית ב-69% והוא ישתכר מעתה 26,671 שקלים: איך אומרים? הלוואי עלינו!
החלטה שערורייתית בהחלט
יש לציין כי הקבינט החברתי-כלכלי הוא גוף שמתנהל בדלתיים סגורות והפרוטוקולים מישיבותיו אינם מתפרסמים. נוסף על כך, לא נערך דיון ציבורי מקדים בנושא וההחלטה התקבלה תוך חשאיות יחסית.
בשעה שלמדינה "אין כסף" לילדים מוזנחים ורעבים ו"אין תקציב" לממן לאוכלוסיות חלשות שירותי חינוך, בריאות ורווחה ראויים, וכאשר "אין כסף" לתרופות מצילות חיים - מחליטים חברי הקבינט החברתי-כלכלי לאשר, ללא בושה, העלאות שכר כה מפליגות לרבנים ששכרם גם כך לא נמוך, על חשבון משלם המיסים הישראלי - על חשבוננו. העלאת שכר הרבנים נעשתה לדעתי משיקולים פוליטיים ולא ענייניים על-מנת לרצות ולהיות ב"יחסים טובים" עם המפלגות הדתיות ובמיוחד עם מפלגת שס. מדובר פה לדעתי בשערוריה שאין לעבור עליה לסדר היום.
לא שמעתי ולו שר או חבר כנסת אחד המגנה בפומבי את ההחלטה השערורייתית. גם קולם של חברי כנסת "חברתיים" לא נשמע בעניין זה, והרי כל מיליוני השקלים שיועברו לתוספות לשכר הרבנים הם על חשבון שירותים בסיסיים לאזרח.
ציבור אדיש - משלם!
אגב, השבוע עומדת ההסתדרות להשבית את המשק בדרישה לשפר שכרם ותנאי עבודתם של עובדי קבלן. יש להניח כי שר האוצר ונציגיו ייאבקו על "כל שקל" שיינתן או לא יינתן כתוספת לעובדי הקבלן שראויים וזכאים, ללא ספק, לשיפור משמעותי בשכרם ובתנאי עבודתם; אך ברור שגם אם האוצר יסכים לתוספת שכר לעובדי הקבלן, היא תהיה קטנה מאוד. מה לעשות שמאחורי עובדי הקבלן לא עומדת מפלגה כלשהי כמו לרבנים והם נמנים על החלשים בחברה.
אין מה לומר, מנהיגינו ונבחרינו איבדו את הבושה, אבל גם אנו האזרחים אשמים במצב שנוצר: באדישותנו ובשתיקתנו אנו נותנים להם למעשה אישור, בשתיקה, לגזול כספנו - כספי הציבור, ואנו ממשיכים לבחור בהם, הגם שברור שרבים מהם דואגים רק לעצמם ולמקורביהם. הציבור אדיש, הציבור משלם!
נציגינו בכנסת ובממשל מעלים לעצמם ולמקורביהם את שכרם ותנאי העסקתם על חשבוננו ומכספנו, ואנו שותקים בדרך כלל, והגיע הזמן ליטול מהם את הזכות להעלות לעצמם את השכר ומי שתקבע את שכר חברי כנסת ואנשי ציבור תהיה ועדה חיצונית אובייקטיבית. בואו נאמר להם "לא עוד!".
נציגי האוצר "מרגיעים" ואומרים כי מיליוני השקלים שיידרשו מדי שנה לתוספות המפליגות לרבנים לא יפרצו את מסגרת תקציב המדינה ויבואו מקופת המועצות הדתית - גוף המתוקצב על-ידי המדינה והרשויות המקומיות. היו בטוחים כי ראשי ובכירי הרשויות "ידאגו" לממן התוספת של מיליוני השקלים לרבנים לא על חשבון תנאי שכרם שלהם ושל מקורביהם (חס ושלום!), אלא על חשבון שירותי דת לתושב הפשוט, שירותי חינוך, רווחה וכיוצא בזה, וכי מי שייפגע יותר מכל הם התושבים החלשים והלא מקורבים.
לצמצם מספר הרבנים המשתכרים
אין לי דבר נגד הרבנות, וכאחד שגדל בבית דתי מפד"לי מכיר אני היטב את מערך הדת בארץ, והוא כידוע לוקה לא מעט ב"קלקולים" ובמינהל ציבורי לא תמיד תקין. יש רבני ערים וישובים בעלי שיעור-קומה, אולם יש ביניהם לא מעט בעלי רמה תורנית ואישיותית נמוכה אשר נבחרו על-ידי עסקני מפלגות רק בגלל השתייכותם למפלגה הנכונה.
רבני ערים וישובים לא מחתימים, לפי מיטב ידיעתי, כרטיס נוכחות (אולי היום זה שונה) ואין עליהם פיקוח של 'איפה היית' ו'מה עשית'. יש רבנים המקדישים יומם וליל לקהילתם, ויש כאלו שלא רואים אותם ימים רבים בעיר או בישוב בו הם מכהנים, הם עסוקים בענייניהם האישיים ולא פעם הם עומדים בראשות ארגונים, ישיבות ומוסדות דת ונשלחים מטעמם לחו"ל: לגייס כספים וכיוצא בזה.
ראוי אפוא, לאור האמור לעיל, לבחון ולשקול להקטין באופן משמעותי את מספר הרבנים המקבלים משכורת מקופת המדינה ובמיוחד בישובים בהם רוב הציבור המתגורר בהם הוא חילוני ואינו נזקק לשירותי הרבנים והעסקתם שם מיותרת. קהילה שמעוניינת ברב תממן אותו בעצמה, ויש להניח שתקפיד שיהיה זה רב ראוי ומתאים לקהילה.

תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  06/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלאת שכר הרבנים - שערוריה לשמה!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זה אולי כשר-אבל מסריח !!! ל"ת
58  |  6/02/12 20:18
2
הפוליטיקה הישראלית
ajn  |  6/02/12 20:46
3
הרבנים שליט"א
חי אילן  |  6/02/12 21:27
 
- כל הכבוד לשר האוצר !
צבי חן  |  6/02/12 22:01
4
העלאת שכר
ציון בובליל   |  7/02/12 03:51
5
התלהמות דמגוגית מיותרת
קורא בעיון  |  8/02/12 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
עוד פטנט לחסום את אור השמש?! עד עתה, מי שנבדקה תלונתו על שופט רשאי לפרסם את המימצאים. במערכת המשפט לא אוהבים זאת. ביום 7.2.12, תדון ועדת החוקה בהצ"ח ממשלתית לאסור את הפרסום. זוכרים את פרשת הילה כהן וזיוף הפרוטוקולים? שם, הוזכר שהיו מקרים חמורים יותר שלא הובאו לידיעת הציבור. הכי טוב שמש שחורה!!
איתמר לוין
נשיאת בית המשפט העליון הזמינה למפגש פרידה את כל אמצעי התקשורת - פרט ל-News1. הנשיאה והדוברת שלה כנראה שכחו את חובתה של רשות שלטונית: לנהוג בשוויון. אבל אם הן חשבו שבכך יענישו אותנו - טעות בידיהן. אנו נמשיך בדרכנו, נחשוף את הליקויים ונתריע על המחדלים
הלל ויס
בוודאי שאם אובמה אומר שישראל לא קיבלה החלטה יש בכך איום על ישראל. אובמה מרגיש צורך להרגיע את הציבור האמריקני ולהזהיר את ישראל כי הוא יודע מה הבטיח לו עבדו נתניהו שעסוק במסירה ציונית של הר הבית ובנעילתו בפני יהודים. נתניהו יעסיק את הצבא בגירוש החדש ולא בתכליתיות שלמענה קמה הציונות
איתן קלינסקי
השיח הוא כואב, כי קשה לקבל גישה, שבבסיסה יש התעלמות מאנושיותם של עמי כנען ודמוניזציה שלהם. השיח הוא כואב לנוכח מגמה הולכת ומתחזקת, לפיה התלמיד בבית הספר כיום מחיל את מסר הכתובים למציאות הפוליטית של ימינו
עו"ד יורם שפטל
אמירתו המרושעת של השופט בדימוס שלי טימן, לפיה משה קצב נהג כאחרון העבריינים כשבחר בעו"ד שפטל כדי לייצגו, היא הנוטלת ממנו את כבודו    תגובה למאמרו של טימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il