X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעתים נדמה כי דיירי בית "האח הגדול" משתעשעים על חשבון זמנם היקר של הצופים בבית, והמפסיד הגדול של הבית הוא בעצם הצופה הקטן, שיושב בכורסת הטלוויזיה וצופה בנעשה מהצד
▪  ▪  ▪
טל ועזר. שיאני רייטינג [צילום: פלאש 90]
ואידך זיל קיבינימט
חגית כהן
אם אני רוצה להציץ לחיים של אחרים, כל שעליי לעשות הוא לצאת למרפסת * שמונה סיבות למה אני לא רואה את 'האח הגדול'
לרשימה המלאה

התוכנית "האח הגדול" היא אחת מהתוכניות הנצפות ביותר בעולם כולו ובישראל בפרט. התוכנית כבשה את הציבור בסערה והרייטינג מעונה לעונה ממשיך לנסוק לגבהים חדשים. אך נשאלת השאלה – האם התוכנית היא באמת איכותית ובעלת מטען הגורם לדיון בסיום הצפייה בה, או שמא מדובר במשחק של דיירי הבית ואנו הצופים בולעים את הפתיון ומטרת התוכנית היא מעין "לחם ושעשועים" בעידן המודרני?
ארז טל מצא שוב נוסחה מנצחת, ששוברת את כל שיאי הרייטינג האפשריים. אסי עזר בתפקיד לימור האגדית מצליח להצחיק עם בדיחות ופאנצ'ים שקורעים מצחוק. ואפילו שימי הדג התחיל לדבר (מי אמר שדגים אמורים לשתוק כל הזמן?).
הדיירים בבית רבים, מתאהבים, ומגלים את שלל הרגשות האפשריים במהלך התוכנית. כל צופה מנסה למצוא את הדייר שהוא הכי מתחבר אליו ולדבוק בו בנאמנות לאורך כל העונה. מה גם, שהדייר הזה יכול להיות השכן בבית שלידך, שרק אתמול ביקשת ממנו קצת סוכר כי בדיוק נגמר לך, שנלקח על-ידי ההפקה למעבדת הניסויים האנושית שלה. כנראה ששייקספיר צדק כשטען שכל העולם במה ואנחנו השחקנים בה.
רף הריגושים של הצופה עולה מעונה לעונה - אם אתה לא סתום-עין, חצי חירש, חצי אילם, מעורב ירושלמי, וטוען לשיגעון גדלות - אין סיכוי שתעבור אפילו את שלב המיון הראשוני לקבלה לתוכנית. הספר "1984", שנכתב על-ידי הסופר ג'ורג' אורוול, קורם עור וגידים והופך לתוכנית טלוויזיה – מי היה מאמין?!

המפסיד הגדול: הצופה הקטן
סער. פיון בלוח השחמט ההפקתי [מן הטלוויזיה]

הבדיחה - על חשבוננו
פרחה, עיוור, הומו, שמן ודתייה כלואים בבית אחד – נשמע כמו התחלה של סתם בדיחה גרועה, רק חבל שהיא על חשבוננו

אך נדמה לעיתים שהדיירים משתעשעים על חשבון זמנם היקר של הצופים בבית, והמפסיד הגדול של בית "האח הגדול" הוא בעצם הצופה הקטן, שיושב בכורסת הטלוויזיה וצופה בנעשה מהצד. מדובר בשעתיים בידוריות נטו, שאמורות לערפל את חושיו של הצופה מדאגות יומו הטורדות את מוחו ולבדר אותו. נראה שהדיירים הם בובות פלסטיק של ההפקה והריסים של אביבית עם יצירת הטבע האמיתית כאן. סער, שנכנס על תקן הבחור שיראה לנו שהכל בעצם משחק וזיוף, בעצם גם הוא נועד לשמש כעוד פיון על לוח השחמט של ההפקה.
התוכנית אכן מצליחה להצחיק ולשעשע: יוסי ממציא ז'רגון מילים משלו, תמיר נבהל מעצמו, סופי מרירה כמו פולנייה טובה, וקותי משתעשע עם יאנה. המשימות אכן מצליחות להעלות חיוך על שפתינו, ולהפוך למחרת לשיחת היום בבירזייה הקרובה לביתנו. פרחה, עיוור, הומו, שמן ודתייה כלואים בבית אחד – נשמע כמו התחלה של סתם בדיחה גרועה, רק חבל שהיא על חשבוננו.
בימים עברו היה צריך לשעשע את הקהל עם קרב גלדיאטורים באצטדיון ענק, היום כנראה מספיק לשבת על הספה וללחוץ על השלט. לא משנה מי בעצם ינצח בתוכנית, כי אנחנו המפסידים הגדולים. להתראות בעונה הבאה.

תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  08/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ארז טל  האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפח הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משה יכוכב!
סתם אחד וזה..  |  22/02/12 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
לפניך רשימת נושאים הקשורים לתחבורה בישראל, שללא טיפול שורשי ויסודי בה לא תקבל את הקול שלי בבחירות הקרובות    יש ללמד לנהיגה נכונה ולא רק לטסט    ומתחייב גיוס שוטרי תנועה איכותיים
אבנר אביב
דוח שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית במרס 2008 הציב את סין בראש רשימת המדינות הפוגעות באופן חמור בזכויות האדם, אולם זמן קצר לאחר פרסום הדוח, מסיבה לא ברורה, ארה"ב הסירה את סין מראש הרשימה. לנו, המודאגים, זה ברור מאוד
אלי אלון
העלאת שכר הרבנים בעד 140% - שערורייה שאין לעבור עליה לסדר היום    החלטת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, להעלות שכרם של רבני ערים וישובים בעד 140% - פוליטית ונועדה לרצות חוגים דתיים    האם יסכים השבוע שר האוצר להעלות שכרם של עובדי הקבלן ולו ב-10%? ספק רב
שבתאי עזריאל
עוד פטנט לחסום את אור השמש?! עד עתה, מי שנבדקה תלונתו על שופט רשאי לפרסם את המימצאים. במערכת המשפט לא אוהבים זאת. ביום 7.2.12, תדון ועדת החוקה בהצ"ח ממשלתית לאסור את הפרסום. זוכרים את פרשת הילה כהן וזיוף הפרוטוקולים? שם, הוזכר שהיו מקרים חמורים יותר שלא הובאו לידיעת הציבור. הכי טוב שמש שחורה!!
איתמר לוין
נשיאת בית המשפט העליון הזמינה למפגש פרידה את כל אמצעי התקשורת - פרט ל-News1. הנשיאה והדוברת שלה כנראה שכחו את חובתה של רשות שלטונית: לנהוג בשוויון. אבל אם הן חשבו שבכך יענישו אותנו - טעות בידיהן. אנו נמשיך בדרכנו, נחשוף את הליקויים ונתריע על המחדלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il