X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרכבת לאילת לא תקום, לא תבנה ולא נראה אותה אלא בחלומותינו. לא סין ולא מדינה אחרת, לא תקציב המדינה ולא תקציב הביטחון, לא יהיה כסף ולא תהיה סיבה. אז בואו נתעלם מהפנטסיה הלא אמינה הזו
▪  ▪  ▪
רכבת לאילת. רעיון מגלומני שלא יצא לפועל
שאלה של קדימיות
אני כאזרחית אחת מבין למעלה משבעה מיליון תושבי ישראל קובעת כי הקדימות להוצאת 30 מיליארד שקל בתחום התחבורה, צריכה להיות שיפור התחבורה הציבורית, בעיקר של רכבת ישראל ולא שום רכבת לאילת.

השבוע התבשרנו כי מדינת ישראל יוצאת לפרויקט חדש: פרויקט הרכבת אילת -תל אביב ב"עלות ראשונית" של 30 מיליארד שקלים. הממשלה החליטה וכולנו צריכים לעמוד ולמחוא כפיים לרעיון המגלומני הזה. האמנם? - אני כאזרחית אחת מבין למעלה משבעה מיליון תושבי ישראל קובעת כי הקדימות להוצאת 30 מיליארד שקל בתחום התחבורה, צריכה להיות שיפור התחבורה הציבורית, בעיקר של רכבת ישראל ובנייה דחופה של רכבת תחתית בגוש דן. ולא שום רכבת לאילת.
רכבת תל אביב-אילת, ואוו איזה רעיון !
חלומות וחזון הם המרכיב העיקרי הדרוש למנהיגים. הנה לפנינו חזון לא מקורי של מנהיגים שהחזון רחוק מהם והכיסא אולי קרוב. הרי הרכבת היא כלי תחבורה בן 200 שנה שמשתמשים בו בהצלחה ברוב ארצות העולם ושדגמים מתקדמים שלו אצים טסים עתה בסין, יפן, גרמניה, אבו דאבי האמירויות ודגמים מאוד מוצלחים אצים טסים להם באירופה, אמריקה ושאר מדינות התרבות אנחנו מתבשרים שהינה יחד עם פעמי הבחירות (מתי?) וחריקת הכיסאות, בדיוק ברגע מרגש זה, יצאו ראש הממשלה והשר הצמוד אליו לענייני הליכוד, ישראל כץ - לבשר לנו על הנס שעומד להתחולל. רכבת תל אביב אילת. ואוו, איזה רעיון!.
אל תתבלבלו
הרכבת לאילת זו שמדברים בה 63 שנה, עומדת להיבנות (?) לא חלילה כדי שנוכל להגיע לעיר הנופש דרומית במהירות ובזול במקום בטיסה וביוקר, לא כדי לרדת בתחנות שבדרך למקומות מופלאים, לא כדי להעניק לאילת, עיר שהתדרדרה והפכה למקום מוזנח עם מאות ואולי אלפי תושבים סודנים, שנופשיה מתמעטים ותושביה ישמחו לעזוב אותה . התוכנית הגרנדיוזית בעלת התקציב הדמיוני, לא נועדה להציל את אילת.
התוכנית נועדה כדי לחזק את קשרינו עם.... סין, שככל הנראה שלחה לממשלת ישראל אותות מצוקה, על קשייה בהובלת סחורות ברחבי העולם. התשובה שנשלחת לסין היא תשובה מישראל כץ וביבי: יש פתרון!. רכבת, בעלות 30 מיליארד והרבה יותר - שתיקח סחורות סיניות מנמל אילת ותסיע אותם לנמל אשדוד משם יצאו הסחורות הסיניות למסע חופשי לכל העולם. אח, איזו הקלה אח, איזה פתרון מבריק. מה היו הסינים שבנו לאחרונה את הרכבת המהירה מכולם עם מסילת הברזל הארוכה בעולם - עושים בלעדינו?.
נראה לכם?
הממשלה שהודיעה בתחילת שבוע זה על אישור הפרויקט גם דאגה לציין שהקמת הרכבת תתחיל ברגע שמדינה נוספת - כנראה סין - תודיע כי היא משתתפת בהקמת הפרויקט ומשקיעה בו כספים. נראה לכם שמישהו מלבד אינטרסנט ישראלי בתחום הפוליטיקה הנושא עיניו לבחירות הבאות, צריך את ההשקעה העצומה ברכבת הזו?, ואם חזון המכוניות העוברות באמצעות הרכבת, מנמל אילת לנמל אשדוד לא יקרום עור וגידים - לשם מה להשקיע ברכבת 30 מיליארד שקל?. האם חוץ מזה כבר פתרו אצלנו את כל בעיות התחבורה? את הרכבת המהירה לירושלים? האוטובוסים העירוניים? רכבת ישראל והקרונות החדשים והישנים? עובדי הרכבת, השביתות, האיחורים והתאונות? תאונות הדרכים בכבישים ? זיהום האוויר? והחינוך? והדיור?.
רוני מילוא, 1993, ייזכר לרע
בין השנים 1993-1998 כיהן בתל אביב ראש עירייה מהגרועים שהיו לעיר. מסע הבחירות של רוני מילוא היה מלהיב וסחף אחריו הרבה מצביעים תמימים ואני ביניהם. מילוא, הכריז כי הוא מבקש להיבחר לראש עירייה כדי לחולל את השינוי היינו לבנות מהר את הרכבת התחתית בתל אביב. את ההמשך אתם יודעים. רוני, פוליטיקאי משופשף, עבד על כולנו נהנה מתפקיד ראש העירייה והרכבת נשארה בחלומות. הרבה מאוד כסף נזרק מאז על תוכניות ומומחים ומשכורות וניסויים וחפירות לרכבת דלא נבנתה לא אז ולא בהמשך. האם נקיש מסיפור רוני מילוא איש הליכוד לסיפור החדש של ישראל כץ וביבי ורכבת תל אביב אילת?. כן!
גם הרכבת לאילת לא תקום, לא תבנה ולא נראה אותה אלא בחלומותינו. לא סין ולא מדינה אחרת, לא תקציב המדינה ולא תקציב הביטחון, לא יהיה כסף ולא תהיה סיבה. אז בואו נתעלם מהפנטסיה הלא אמינה הזו.

תאריך:  07/02/2012   |   עודכן:  07/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני מילוא  רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת המגלומנים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
באם הסינים נמצאים בתמונה ז.א.
פלא יועץ  |  7/02/12 14:26
 
- הסינים עוד לא יודעים על זה
ש.ק.  |  7/02/12 16:28
 
- איך אתה יודע מה הסינים חושבים?
שץב  |  8/02/12 17:11
2
פרצוף תחת...
אמדון  |  7/02/12 18:29
3
כל מילה בסלע! ל"ת
ואללה!  |  7/02/12 21:56
4
שולמית קיסרי קובעת
רונן גולדשטיין  |  7/02/12 23:29
5
אמדון אני חושב ממש כמוך
אבי שרון  |  8/02/12 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
נתניהו לא נתן לבעיות של מדינת ישראל להטריד אותו. כאשר המחאה החברתית, דוחות מבקר המדינה, השערוריות בלשכתו ואפילו הבידוד המדיני, לא ערערו את הביטחון שלו והוא משדר עסקים כרגיל. באופן לא מפתיעה היחיד שהצליח להוציא את ראש הממשלה משלוותו "המופתית" היה דווקא חבר מפלגתו משה פייגלין, שגרף רבע מקולות בוחרי הליכוד, וחשף את פניה האמתיים של מפלגת הליכוד
אריאל לוין
דיני האחריות ההורית הוסדרו באורח שוויוני ומודרני כבר בכל מקום בעולם. יש בעיה לפמיניסטיות הרדיקליות הנלחמות ברפורמה ובעד שימור חזקת הגיל הרך, השריד הארכאי מעולם פטריארכאלי שאינו קיים עוד: איך יכול להיות שמה שהתגלה כנכון ומתאים לכל הילדים בעולם, לא מתאים דווקא לילדים בישראל?
ד"ר הילה העליון
דווקא שיח המומחים שהתמקד בטלטול טוב היה לו להתמקד דווקא בנתון החשוב כי התאומים הם תוצר של טכנולוגיות רבייה חדישות, וישנם עדיין אזורי אי וודאות באשר ללקויות אפשרויות בקרב תינוקות אלו. אני חשה צורך עז להזכיר כי חייבת להיעשות התייחסות זהה לתוצרי הטיפולים ולהוריהם
ד"ר רון בריימן
דרוש: כינון ממשלה בלי חרדים ומחרידים, ובמלים אחרות: בלי אנטי-ציונים מכאן ומכאן. ממשלה כזו צריכה להתבסס על הכוחות הציוניים והמשרתים בלבד - והם הרוב הגדול בישראל, בינתיים - ועליה להתמקד בבעיה הבוערת: פירוק פצצת הזמן המתקתקת של אי-השוויון
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
אין צורך ליתן למבקר המדינה סמכויות אכיפה. משרד המבקר צריך להישאר מוסד ביקורת, המבצע ביקורת חיצונית על פעולותיהם של מינהל המדינה וגופים ציבוריים שונים. מבקר המדינה אינו מסוגל לשמש בו-זמנית כרשות חוקרת, שופטת ומבצעת. מה גם שלא יעלה על הדעת, שקביעות המבקר תהיינה חזות הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il