X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימין אינו מסוגל להפנים שנתניהו באמת ובתמים מתכוון לקרוע את הארץ ולעקור מאות אלפים גם השמאל ו"העולם" משוכנעים שהכל תרגיל לו האמינו לו, היו נושאים אותו על כפיים ובליכוד הייתה מתחוללת רעידת אדמה
▪  ▪  ▪
נתניהו. מושל בהצלחה דווקא מפני שלא מאמינים לו [צילום: AP]

להבנת תוצאות ההצבעה בליכוד, יש לשים לב לנקודת המוצא: זו מפלגה שהתפלגה לאחר עריקת מנהיגה אל המחנה האידיאולוגי הנגדי, ירדה לשפל של 12 מנדטים, התאוששה וחזרה למעמד של מפלגת שלטון. עם זאת, הלחצים המדיניים והפוליטיים שגרמו לעריקה ולפילוג לא חלפו.
התוצר של הפילוג הזה, קדימה, היא מפלגה שאין בה מקום - גיאוגרפית ותרבותית - לעופרה, בית אל או שילה, וגם לא למה שהחילונים מכנים "האגן הקדוש" בירושלים. כמו העבודה ומרץ זו מפלגת "בועה ישראלית". על הרקע הזה, מי הוא הליכוד של נתניהו? אנה יפנה כשיגיע לפרשת הדרכים של שרון משנת ההינתקות, 2005? ולו יצויר שנתניהו ייתן יד להקמת מדינה פלשתינית - האם יתפלג שוב?
רוב הפרשנים מאבחנים נטייה ימינה. "אין היום שום אפשרות ריאלית להיבחר לליכוד או לתפוס בו עמדה משמעותית בלי להישבע אמונים לעמדת מועצת יש"ע", כותב עמית סגל ב"מקור ראשון", מצביע על התחזקות שלוש קבוצות ימניות בנוסף על סיעת פייגלין ומסכם: "למרות הגדלת הייצוג של הערים הגדולות, האגף הימני במרכז הליכוד לא נחלש ואפילו הגדיל את כוחו היחסי".
ואכן, בין חברי המרכז החדשים בולטים מאיר ברטלר מראשי נוער הגבעות, איתי הראל ממייסדי מגרון, יעקוב ויינברגר מנהל הישיבה הבלתי מתפשרת בהר ברכה, יוסי דגן מגורש משא-נור וראש היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, איילת שחר מ"ישראל שלי", תוצר של מועצת יש"ע, ועוד דמויות שמכנים "ימין קיצוני".
שאלה: אנשים כאלה וחבריהם ותומכיהם ובהם שרים וח"כים רבים, כיצד הם מוצאים מקום במפלגה שראשה חרט על דיגלה "שתי מדינות לשני עמים", ומדוע הם אפילו תומכים במנהיגותו?
ושאלה הפוכה : אם כן, מדוע השמאל בישראל עדיין מתקיף את נתניהו? הלא היה זה שיא מאווייו, לראות את ראש הליכוד מאמץ לו את לוז תורתם : מדינה פלשתינית! ומדוע "בעולם" מתנכרים לו, למרות שלכאורה נכנע ללחצו?
לשתי השאלות תשובה אחת: הם אינם מאמינים לו! הימין אינו מסוגל להפנים שנתניהו באמת ובתמים מתכוון לקרוע את הארץ ולעקור מאות אלפים. וגם השמאל ו"העולם" משוכנעים שהכל תרגיל, עד כדי כך שסרקוזי ואובמה קראו לו בפירוש: "שקרן".
לו האמינו לו, היו נושאים אותו על כפיים ובליכוד הייתה מתחוללת רעידת אדמה.
כך יוצא, שראש ממשלתנו מושל - ובהצלחה - דווקא מפני שלא מאמינים לו. אחרי "הניצחון" על פייגלין, אמר: "זה סימן שחלק גדול מאד של אנשי הליכוד תומכים בדרך התקיפה, המדודה והמתונה שאנחנו מובילים." אז מה הוא - "תקיף" או "מתון? ימין ושמאל משוכנעים שהמתינות היא רק מס שפתיים. זה כוחו וזה סוד שלטונו.
"סרק, סרק!" - אומרים לעצמם חסידיו ותומכיו, למרות איתותי הסכנה - נאום "שתי המדינות", השותפות ההדוקה עם ברק, ההתעללויות האכזריות בגבעות, הוצאת יישובי ההתנחלות מן העדיפות הלאומית, סיכול יוזמות חקיקה ימניות. מעדיפים להביט לעבר מידה של בנייה נמשכת ביישובים ובירושלים, מתנחמים בדרישה שהערבים יכירו ביהדותה של המדינה, וכיו"ב.
"סרק, סרק" - עתים הוא באמת סרק, אך עתים הוא ממית, כפי שלמדנו מן הניסיון המר. ועולה השאלה, האם נתניהו בעצמו כבר החליט, שמה שירה היה כדור סרק או כדור "חי", כלומר ממית? ואולי הוא בעצמו עדיין איננו יודע והתשובה תינתן על-ידי הליכוד, שאם יראה נתניהו שהבהמה הזאת תכרע תחתיה ולא תצעד לכיוון פלשתין, הוא יפעל על-פי הגרסה שכל גינוניו היוניים היו שקר. ואילו אם תציית ותאפשר לו לרכב עליה עד לתוך ירושלים - הוא עוד ייצא, חלילה, כדובר אמת ואף ישיב למבקריו:' לא אמרתי לכם? וכי מה חשבתם, שאני שקרן?!'

תאריך:  10/02/2012   |   עודכן:  10/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מאמין לבנימין נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
העצני -פוליטיקה זאת לא מתמטיקה
urixo  |  10/02/12 20:35
2
מי מאמין לאליקים העצני?
קץ' קבאל  |  11/02/12 00:08
 
- כל מי שמאמין באמת צרופה מאמין
קורןנאוה טבריה  |  11/02/12 07:41
3
חסידיו השוטים=והם ימשיכו להאמי
קורןנאוה טבריה  |  11/02/12 06:55
4
לנאווה קורן ואליקים העצני
רונן גולדשטיין  |  11/02/12 07:56
 
- אז ביבי שכח שהוא כתב את"מקום ת
קורןנאוה טבריה  |  11/02/12 17:41
5
"מי מאמין לבנימין נתניהו"
יהוידע  |  12/02/12 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
עד כה המחאה החברתית לוותה בשוליה באומנים, שמתוך הזדהות או מתוך קידום הופיעו ברצון על הבימות ובכך משכו גם את תשומת לב התקשורת וגם נוכחות של מפגינים צעירים בתום התהלכות    הסתבר שניתן גם לעשות ההיפך, ולהפוך מופע להתייחסות למחאה או ליתר דיוק לאותה "מהפכת התודעה" שלה היינו עדים    דיוקן של אומנית-לוחמת חברתית
יוסי דר
הנשיאה הפורשת טוענת כי "אם נשפוט לפי מספר האנשים שפונים לביהמ"ש, אז אין ירידה באמון. בשעת צרה כולם באים לבית המשפט - גם התוקפים אותו"    דבריה אלה לוקים בטעות קלה
עו"ד פיני פישלר
צעיר נהג ב-260 קמ"ש והורשע בגלל סרטון ב"פייסבוק"    שני מפכ"לים דהרו - ברכב משטרתי - וברחו מאימת הדין? האמנם?
הלל ויס
לא ניתן להתפכח ממשמעותו של גירוש היהודים מחבל עזה ללא קריאת ספרה של רות איזיקוביץ "תכלית ראויה"    לכן כל יהודי שיש לו האומץ להביט במראה להבחין כיצד הוא נתדרדר לשפל המדרגה כשותף לפשע חייב לעצמו ולילדיו הבוגרים לקרוא ולשנן את הספר 'תכלית ראויה' בבחינת והגדת לבנך
יובל ברנדשטטר
הן מתנגדות להתערבות בענייניהן הפנימיים של מדינות, בעוד שארה"ב תמיד יודעת מי צודק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il