X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטרם טוענים בפני משתמט, ומצביעים על הזכות והיתרונות שבשרות, יש לדאוג לזכויות של אלה שכבר משרתים או שרתו. עוולות רבות המבוצעות נגד מי שמשרת או ששרת בצה"ל, בשירות לאומי-אזרחי או משרת במילואים, לא נתקלות בחומות בצורות של התנגדות, הוקעה ומתן גב למשרתים, דהיינו בתגמול ערכי
▪  ▪  ▪
חיילים בצה''ל. חייבים קודם כל לפעול ערכית למען המשרתים כיום [צילום: דו"צ]

הדיון ביום ג' האחרון בכנסת בנושא חוק טל ביוזמת ח"כ אבי דכיטר ו"הפורום לשוויון בנטל", חשף את כישלונו המהותי של חוק טל ואת העמקת השסע בחברה הישראלית בסוגיית הגיוס לצה"ל ולשירות לאומי לאור חוק זה. כישלונו של החוק הוא בכך שלא הצליח להעביר את המסר לחרדים בדבר השייכות לעם ישראל והשותפות בתהליכים המתרחשים בעם. החוק לא הצליח לגרום לחרדים לקחת חלק פעיל בערבות ההדדית בתוך עם ישראל, להיות קשורים בו ולהשפיע מתוך שותפות, הדברות ושיח כן ופתוח. ערבות הדדית, התנדבות וגמילות חסדים מקובלות מאוד במגזר החרדי, צריך לדעת לנתב זאת לשותפות ולטובת כלל עם ישראל.
חוק טל לא הצליח, אולם כיום לא ניתן לגייס בכפייה גם תחת חוק אחר. גיוס בכפייה יגרום לציבור החרדי להתכנס בתוך עצמו ורק יפגע בתהליך החיובי שכבר עור וגידים, גם אם כיום הוא עדיין קטן ואיטי. כעת צריך להגות תחליף לחוק טל, אך כזה המכיר במציאות של תהליך ולא של כפייה, פתרון שיושתת על הדברות ושותפות, שיגרום לחרדים להבין כי גם להם יש אחריות על עצמם ועל עם ישראל כולו וכי עליהם לקחת חלק בעשייה בתוך ולמען עם ישראל.
שירות חובה צריך לחול על כל אזרח או אזרחית ישראלית שרשאי לבחור ולהיבחר לכנסת. העדיפות והקדימות תינתן לשירות צבאי ואופציה שנייה תהיה השירות הלאומי-אזרחי, מחוץ לקהילות או למגזרים או בתוכם. לגבי החרדים יש לקבוע מכסה של כמה אלפי תלמידי חכמים, שילמדו ויעבירו את הלפיד התורני-הלכתי הלאה, לימודים אלה יוכרו כשירות שלהם למען עם ישראל.
לדאוג לזכויות של אלה שכבר משרתים
באותו כנס, חזרה ונשנתה המילה תגמול, כשהכוונה ברוב המקרים הייתה לכסף, כדוגמת העלאת משכורות החיילים ותשלומים שונים. אני סבור כי בטרם מדברים על תגמול כספי ישיר, יש לדאוג לתגמולים ערכיים, חלקם סמליים וחלקם בעלי משמעות כלכלית גם אם לא בצורה של תשלום ישיר.
בטרם טוענים בפני משתמט, ומצביעים על הזכות והיתרונות שבשרות, יש לדאוג לזכויות של אלה שכבר משרתים או שרתו. עוולות רבות המבוצעות נגד מי שמשרת או ששרת בצה"ל, בשירות לאומי-אזרחי או משרת במילואים, לא נתקלות בחומות בצורות של התנגדות, הוקעה ומתן גב למשרתים, דהיינו בתגמול ערכי.
דוגמאות לעוולות אלו ניתן לראות בעתירה שהגיש לפני כמה שנים ארגון "עדאלה", עתירה נגד מתן נקודות זכות במעונות אוניברסיטת חיפה לבוגרי שירות צבאי ולאומי ולמי שמשרת במילואים, בתופעה קיימת של סירוב לשרת חיילים במדים כפי שהתרחש במסעדת "אזאד" בחיפה ובמקומות נוספים בארץ, במאבקם המשפטי הארוך שניהלו חיילי המילואים והמשפחות השכולות נגד מוחמד בכרי וסרטו השקרי "ג'נין ג'נין" מאבק אותו ניהלו מכיסם הפרטי ללא קבלת תמיכה וגב מצה"ל ומהמדינה, במג"דים במילואים שמתמודדים במכרזים מול אזרחים אחרים שלא שירתו כלל וזאת מבלי שתהיה להם העדפה מתקנת, בדוגמת פעילותן של "האגודה לזכויות האזרח" ו"הקואליציה לדיור בר השגה" נגד העדפת יוצאי צבא בדיור ועוד.
לצד זאת מעמדם של חרדים ובני מיעוטים שעשו שירות ויוצאים לשוק העבודה חייב להיות שווה הן בשכר והן בשוויון ההזדמנויות הניתן להם, כמו לכל יהודי חילוני או דתי לאומי.
תופעות כדוגמת אלו ואחרות וכן את אותם הארגונים שפוגעים בזכויות המשרתים, בסולידריות החברתית ובשוויון ההזדמנויות של מי שכן משרת, יש להוקיע ציבורית וחוקית. עד שלא יינתן גב ציבורי, ערכי ומוסרי לזכויות המשרתים ימשיכו כל אותם משתמטים לראות את מי שכן משרת כ"פראייר" והדבר יקשה בהצבעה על היתרונות שבשרות. כיום עומד משתמט מן הצד ורואה כי במקרים רבים המדינה וצה"ל מפקירים את המשרתים.
פראיירים צריכים להרגיש אלה שלא משרתים, אנו עדיין לא קרובים לזה, כדי שהחרדים, הערבים ומשתמטים העושים לביתם יתגייסו, חייבים קודם כל לפעול ערכית למען המשרתים כיום.

הכותב הוא דובר, מרכז תחום מילואים בתנועת "אם תרצו".
תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פראיירים צריכים להרגיש אלה שלא משרתים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שירגישו כבר מעכשיו...
הלל12  |  12/02/12 17:02
2
השנאה לחרדים
האמת  |  13/02/12 02:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן הורוביץ
בעצם מי שלא נורמלי פה, מי שבאמת חוטף, זה אתם. מי שלא מקבל את הייצוג המגיע לו, מי שמפקיר את האינטרסים שלו - זה כולנו. אותם בוחרים לא לומדים שום לקח - לא מהרפתקת קדימה, ולא מזו של שינוי. אבל העיקר שהם, אנחנו, נורא אוהבים ללעוג לבוחרי הימין והחרדים
יוסף קנדלקר
אחרי שני טורים שמדברים על חתונות ובעיקר, מה לא צריך בחתונות. החלטתי לבוא עם קצת עצות ולא רק ביקורת על חתונה. את העצות גזרתי מאתרים שונים ובעיקר מניסיון אישי. כשמעל הכול, הדבר החשוב ביותר הוא - צניעות
איתמר לוין
התקשורת התעלמה מהעדויות הרבות על הטרדה מינית חמורה של מתנחלות צעירות בזמן מעצרן. אם היה מדובר ביחס דומה לפלשתיניות, היא הייתה מרעישה שמים וארץ    התקשורת קונה בצדק רב את חוסר האמון ההולך וגובר כלפיה
עו"ד יוסי דר
פקידי משרד האוצר אינם פועלים כראוי להאיץ את הטיפול בבקשות של ניצולי שואה הזכאים לקצבות גדולות יותר בערוב ימיהם    מדי יום מתים כ-40 ניצולי שואה מפאת זקנה ומחלות    מחמת זאת מתאפשר לאוצר להתחמק מליתן את המגיע להם
ד"ר חיים משגב
זה לא אותו מיכה לינדנשטראס שהכרנו בתחילת דרכו    השתן פשוט עלה לו לראש    אינני יודע מדוע זה קרה, או למה זה קרה, או כיצד זה קרה, אבל בדבר אחד אין לי ספק: לדוחות הקרובים של מבקר המדינה יהיה ערך מועט ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il