X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ויטני יוסטון. מתהילה לנפילה [צילום: AP]
ויטני יוסטון והסוף העגום
האם החיים בצמרת התהילה הם באמת כפי שהם נראים לנו, האנשים הפשוטים, הצופים בטלוויזיה, הרואים את ה"כוכבים" כשהם במיטבם; או שמא יש משהו שאנחנו לא רואים, ולכן אנחנו ברובנו כל-כך רוצים להיות שם, על הבמה, לקבל את כל התשואות, את כל הכבוד ואת כל הפרסום? חברים, צאו מהאשליות!
שקר החן, הבל היופי [צילום: AP]

חיים בצמרת או חיים בתחתית?
אם החיים בצמרת באמת כל-כך מתגמלים, כל-כך יפים, כל-כך מאושרים, אז מדוע רוב הזמרים והשחקנים מכורים לסמים ולאלכוהול? מדוע הם אינם מסתפקים ברגעי התהילה על הבמה או ברחוב כשכולם נוהרים אחריהם ורוצים את החתימות שלהם?

איציק וולף
הזמרת ויטני יוסטון מתה בגיל 48

אולי יוכיח סופה הטרגי של הזמרת ויטני יוסטון, אחת ולתמיד, לכל מעריצי תוכניות הריאליטי וכוכב נולד ו"הקול", שקריירה מפוארת ובינלאומית של זימרה לא צריכה להיות הדבר שאנו שואפים אליו, אלא רק אמצעי להגיע לחיים מלאי אושר וסיפוק ושלוות נפש, שאינם נמצאים כלל בצמרות ההזויות של האשליות שמספקים לנו אמצעי התקשורת למיניהם. צאו סוף-סוף מהאשליות!!!
סופם המר של אלילי רוק רבים, ונזכיר רק את אלוויס, מייקל ג'קסון והמקרה הטרגי האחרון של ויטני יוסטון, מעלים לתודעה שאלה עגומה, בעיקר בעידן של תוכניות ריאליטי מסוגים שונים, אשר הבסיס להן הוא התשוקה הבלתי ניתנת לערעור של המשתתפים לזכות בתהילה.
השאלה היא, האם החיים בצמרת התהילה הם באמת כפי שהם נראים לנו, האנשים הפשוטים, הצופים בטלוויזיה, הרואים את ה"כוכבים" כשהם במיטבם, מאופרים, משופצים, הן בידי מנתחים פלסטיים והן בידי טכנאי מחשב; או שמא יש משהו שאנחנו לא רואים, ולכן אנחנו ברובנו כל-כך רוצים להיות שם, על הבמה, לקבל את כל התשואות, את כל הכבוד, את כל הפרסום, את כל התהילה, או לפחות רק קמצוץ מכל אלה?
אם החיים בצמרת באמת כל-כך מתגמלים, כל-כך יפים, כל-כך מאושרים, אז מדוע רוב הזמרים והשחקנים מכורים לסמים ולאלכוהול? מדוע הם אינם מסתפקים ברגעי התהילה על הבמה או ברחוב כשכולם נוהרים אחריהם ורוצים את החתימות שלהם?
האם ייתכן שכשהחגיגה נגמרת, נפער בלב חור שחור, ואז רק רוצים לחזור הביתה, לחיק חם אוהב ופשוט של משפחה, בלי צרחות של מעריצים, שרואים רק את החיצוניות, לחזור למישהו שבאמת אוהב ומכיר אותך, על כל הבעיות והקשיים שלך, מישהו שנמצא שם בשבילך תמיד, בכל מצב?
איך קרה שכולנו, ואני מכלילה את עצמי בקהל הזה, הולכים שולל אחרי דמויות שאנו רואים על המסך, או בקולנוע או בטלוויזיה או אפילו על הבמה בתיאטרון, ולא רואים את האשליה, את הכזב, את העובדה שאנו רואים רק חלק, לא את השלם, שאנו רואים רק את החלק היפה של התהילה, וכל המכשולים והכזבים והאשליות נסתרים מעינינו. רק ה"כוכב" עצמו, כשהוא חוזר בערב לביתו, או לבית-מלון קר ומנוכר, שוכב במיטתו, עושה חשבון נפש, ונראה שמה שהוא מרגיש זה חור שחור בנשמה, שאותו אפשר למלא (כך הוא חושב) רק בסמים או באלכוהול.
הכוכבים ואנחנו - עבדים
תוכניות הריאליטי והתוכניות שמחפשות זמרים וזמרות מלבות את האשליה הזו. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על "כוכב" חדש, מוצר סינתטי חדש, שיצרו אותו סוכנים ואמרגנים ממולחים, היודעים היטב שיש בידיהם "ביצת זהב". כולם להוטים לזכות ברגע הנכסף, שבו אתה עומד שם על הבמה לבד, וכולם מריעים לך, ואתה חושב שאתה על פסגת העולם.
אבל לא, אתה בכלל לא בפסגה, זה רק נדמה לך. אתה עומד שם כל עוד הקהל ירצה לשמוע אותך, ולכן אתה צריך כל הזמן להמציא את עצמך מחדש, כדי לשמור את הקהל שלך ערני ומוקסם ומעריץ. ברגע שתפסיק את הגימיקים, הקהל יילך ל"כוכב" זמני אחר, שילהיב את חושיו לרגע, ואחר-כך שוב למישהו אחר, ושוב, וכך כל ה"כוכבים" הנערצים הם בעצם עבדים של קהל המעריצים שלהם, ואין להם טיפה של חופש. הם חייבים ליצור "שואו ביזנס", את ההצגה, כי אחרת לא יהיה "שואו" ולא יהיו "ביזנס".
וכך בעצם יש לנו שני קטבים של עבדים - מצד אחד ההמון, שהוא עבד להערצה עיוורת של כוכב, נולד או מת, ומצד שני, הכוכב עצמו, שהוא בעצם עבד לקהל שלו.
אשתמש כאן בשורה מתוך האינטרנציונל, ההמנון הקומוניסטי, שבזמנו הלהיב אותי מאוד, עד שהבנתי שגם הסוציאליזם הוא אשליה: "קום התנערה, עם חלכה, עם עבדים ומזי רעב"; לפרסום ותהילה - קומו וצאו מתוך האשליה.
אלוהי הדברים הקטנים
אשליית הפרסום, הכבוד, התהילה, כל-כך מסנוורת, כל-כך גורפת, ואנו כל-כך רוצים להיות שם, עד שאנו לא רואים מה שיש לנו פה - לפעמים זה בן או בת זוג, לפעמים ילדים חמודים, לפעמים חברים אמיתיים, לפעמים זה מקום עבודה לא זוהר בעליל, אבל מתגמל מבחינות אחרות, לפעמים אלו הזדמנויות להיות בנתינה לאנשים בלי להיות מוקד הפרסום, כל מיני דברים פשוטים וטריוויאליים שאנו מזלזלים בהם רק מפני שהם קיימים אצלנו, ואנו מקבלים אותם כמובנים מאליהם. כל מיני דברים קטנים ופשוטים, שהם בעצם טעם החיים.
אנחנו קמים בבוקר ולא שמים לב לטיפת הטל על הצמח הרענן. לא שמים לב לציפור המצייצת על העץ, לשמיים הכחולים, או המעוננים, או אפילו לאוויר שאפשר לנשום אותו. לא שמים לב לכך שבכלל קמנו מהמיטה, שיש לנו עיניים וידים ורגליים, כל מיני דברים כל-כך חבוטים, כל-כך רגילים, כל-כך לא מרגשים, לא כמו הזמרת שעומדת שם ומלהיבה אותנו עד שהיא מסיימת את השיר.
מתי שכחנו להתלהב מהדברים הקטנים האלה? הרי כשהיינו ילדים התלהבנו מכל דבר, מכל גרגר אדמה, מכל בעל-חיים, מכל דבר שנראה לנו חדש. אבל כשהתרגלנו לראות את כל אלה, יום-יום, לבנו נעשה גס בהם. אנו לא מתרגשים כמעט מכלום, וכל הנסים והנפלאות של הטבע נראים לנו כמשהו יומיומי חסר כל זוהר. לכן אנו מחפשים כל מיני גירויים בכל מיני מקומות - טובים ולא טובים - וכשעוצמת הגירוי פוחתת, אנו מחפשים משהו חדש. ומה יכול להיות מלהיב יותר מהטיפוס הבלתי פוסק לתהילה? ותוך כדי הטיפוס לתהילה, כל הדברים הקטנים האלה נושרים מאתנו, ולעתים למעלה אנחנו נשארים קירחים מכאן ומכאן.
השבוע מדברת פרשת השבוע על דיני העבד העברי. ולא מדובר שם על עבד פיזי. מדובר שם עלינו, על עם העבדים המודרני, שהשתעבד לכל מיני אלילים כוזבים, המובילים אותו אל עברי פי פחת. וויטני יוסטון היא רק אחת מהן. למרבה הצער, עוד צפויות לנו הרבה התרסקויות כאלה, עד שנלמד סוף-סוף להוציא את המוץ מהתבן, להוציא את העיקר מהטפל, ולראות מה באמת חשוב בחיים.

תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  15/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כוכב נולד  מייקל ג'קסון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויטני יוסטון והסוף העגום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
את מאוד צודקת, אבל קצת מגזימה.
אהוד פרלסמן  |  15/02/12 13:08
 
- שינוי בסגנון
אורנה רב-הון  |  16/02/12 16:38
2
השבוע מדברת פרשת השבוע על דיני
הוי כמה שאת וטועה  |  15/02/12 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
קשה ליישם חוק האוסר על לקוח להזדקק לשירותיה של פרוצה. חכם יותר למסד את הזנות ולדאוג בכך לבריאות הציבור שנזקק לה. וחוץ מזה, מרקיז, כדאי לחברי הכנסת ללמוד לקח מכישלון החוק הקודם, האוסר על פרסומם של שירותי מין
אסף גולן
תקיפת השגרירות בהודו היא רק הסנונית הראשונה במסע טרור אירני. ההשלמה העולמית עם הגרעין וההתעלמות הכמעט מוחלטת מהקריאות האירניות להשמדת ישראל, מחייבות את הממשלה לשקול התמודדות עצמאית ונועזת מול אירן
שירית בן-ישראל
אהבה במשרד, היא לא רק אהבה לשם אהבה ויש לה גם השלכות על הניהול והתוצאות. לכן כשתשאפו להצלחה אישית, מקצועית וניהולית אל תשכחו שהיא באה רק אחרי ועל בסיס אהבה
משה חסדאי
התרופה לנפש הטרופה מזנות, הינה גילוי אריות. עלינו לאמץ את האומץ של לביאות כמו הבמאית הישראלית קרן ידעיה, ושל אריות כמו מנחם גולם ויורם גלובוס, ולהילחם לצידם כנגד הסחף הנורא המאיים להטביע אותנו כולנו בתוהו ובוהו. עלינו לייסד חברה חדשה של צדק חברתי שהאלוהים חי בה ושיש בה דעת א-לוהים בארץ ולא רק בשמים
נרי אבנרי
שאיפת השלום של בני עמי והסבל של עניי עירי, מדירים שינה מהאצבע המקישה. הבזק עזוז החיש אותי אל המקלדת. מדוע שלא אעמיד את תבונתי הנדירה לרשות מקבל ההחלטות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il