X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אוהבים את החורף באמת? [צילום: פלאש 90]
חורף קר
נכון, אנחנו מתלהבים מאוד מהגשמים הרבים הפוקדים את אדמתנו השחונה, אבל לא סובלים מעילים ומטריות וממתינים בקוצר רוח לצאת השמש הנעימה והמחממת חורפו של ישראלי מצוי

שני החבובות, לונדון וקירשנבאום, שוחחו ביניהם בתוכנית שלהם בשבוע שעבר. לונדון: "תראה מוטי, בינואר ירד פה ממש הרבה גשם". קירשנבאום: "אל תדאג, ירון, בפברואר יודיעו שזו שנת בצורת".
בצורת או לא. זוהי שנה גשומה, עם רוחות, ברקים ורעמים, גשם זלעפות וגם גשם אירופי רך, גשם טרופי, גשם מזרח-תיכוני וקור ממש לא מכאן. אנחנו ישראלים, שמלמדים את ילדינו שהכנרת היא מקור המים היחיד שלנו (היא לא), שמחים שהיא קצת מתמלאת... חולמים שנווה אטי"ב היא סנט מוריץ אבל היא לא.
אנחנו מתלהבים, כביכול, מימים של גשמי ברכה, מפטפטים כאילו הכי נעים זה בחורף, כי "אפשר להתלבש" ו"לא מזיעים". אנחנו מתעניינים בדירוג המטאורולוגי על כמויות הגשם שירדו בקריית שמונה ובאשקלון, אבל בעצם אנחנו הכי שונאים מעילים, מתעבים מטריות ואחרי שני ימי גשם מעוננים באפור-כהה אנחנו על סף איבוד שפיותנו.
התאווה ליום שמש והגעגועים לשמיים כחולים נעשים עזים במיוחד בעונה גשומה כזו כמו שיש לנו עכשיו. מספיק לראות איך, ביום בו שוקטת הרוח והשמיים הכחולים ההכרחיים שלנו שוב מתגלים עם קרני שמש מחממות, מתמלאים בתי הקפה על המדרכות ואימהות עם תינוקות מכוונות את העגלות אל קרני השמש כאילו גרנו בוורשה. שולחנות בתי הקפה והכיסאות שמסביבם הומים אדם ברגע שהבוקר מתחיל בכחול והשמש תופסת את מקומה הקבוע.

רוחות - לא אצלנו! באירופה - כן...
סרט אימה [צילום: יובל אראל/משטרת תל אביב]

כשאין רוחות, הישראלי מרגיש במיטבו. אנחנו לא בנויים לרוחות עזות, המעיפות כל מה שנקרה בדרכן, מניעות בפראות את העצים, מטאטאות כל עלה שצנח ומראות לנו מי כאן בעל הבית האמיתי. רוחות זה לא אנחנו. אנחנו אוהבים אותן לא בחיים האמיתיים, אלא רק בעולם הרוח והנפש. הרוחות יכולות מצידנו, להשתולל באירופה, באוסטרליה, באטלנטיק - רק לא פה, על חופי הים התיכון.
אצלנו מביטים על ים סוער כמו על תמונה מסרט אימה. וואוו, איזה גלים גבוהים מתנפצים אל שוברי הגלים ואל הגדרות הצנועות שעל שפת הים הישראלית. גלים פראיים עם כמויות קצף מטורף הם אפיזודות שמתאימות לנופים אחרים, לסרטים אחרים, לא לחוף הים שלנו. אנחנו אוהבים רוחות ששוקטות להן ומתעלמים מהעובדה שהנה הן מתכוננות, אי שם, באזור הים, למתקפה הבאה שבה יביאו את העננים, ינידו את העצים ואת עמודי החשמל, ישרקו על הגגות, ידחפו אותנו בגב, יעיפו עצמים בשדות וברחובות, יטיחו את העננים זה בזה ויגרמו לגשם סוער לזרום על הזגוגיות שלנו.

"אלוהים, איזה חמסין"...
מתי כבר נזיע? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בואו נודה: אנחנו הישראלים לא בנויים לחורף אמיתי (חוץ מהירושלמים שמחכים בכמיהה יוקדת ליום שלג פעם בכמה שנים). אנחנו רק אוהבים להסתכל בתצלומי פריס, אמסטרדם, רומא, פראג ומוסקבה, שהשנה מכוסות שלג פראי בגובה השלג שאצלנו, לפעמים נמצא (יומיים) על החרמון.
יש אומנם כמה ישראלים גזעיים במיוחד, ספורטאי סקי שנוסעים למורדות האלפים בצרפת, בשווייץ ובאיטליה לגלוש. יש גם כמה אנשים יוצאי-דופן שאוהבים קור שמתחת ל-16 מעלות. כל השאר (תל אביבים בעיקר) משחקים כבר בטבלת ייאוש ומוחקים ימים. מתי יגיע כבר האביב (באמת מתי?)? באיזה תאריך? באיזה חודש? מתי בעצם נוכל שוב להזיע, לפתוח מזגנים ולרטון בלי הפסקה כמה חם במדינה הזאת.

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מירב ארד
אלפי תיירים התאכזבו לגלות את הקולוסיאום סגור לאחר שחלקים מהקירות החלו להתפורר    בעיר אורבינו נפגעו כנסיות עתיקות והקתדרלה נסגרה בשל פגעי המים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il