X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופט צבי א' טל: מהנדס הנוטה לצד הדייר יאמר: אם החיסרון מהווה פגם אסתטי ואקוסטי, כי אז יש למלאו ולתקנו גם אם "זה לא כתוב בשום מקום". במובן זה נוטה - בעדות עצמו - לצד הדיירים, ונטייתו זו מקובלת גם עליי
▪  ▪  ▪
עדות בבית המשפט. לגיטמי כי מומחה יטה לטובת זכויות הדיירים?

מאמר זה נכתב לאור אכזבה מעבודתו המקצועית של עמית למקצוע, מומחה מוערך שעיקר פעולתו היא באזור ירושלים, אשר כב' השופט צבי א' טל, בכהנו כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים, כתב עליו באחד מפסקי הדין החשובים שלו:
"מהנדס הנוטה לצד הדייר יאמר: אם החיסרון מהווה פגם אסתטי ואקוסטי, כי אז יש למלאו ולתקנו גם אם "זה לא כתוב בשום מקום". במובן זה נוטה - בעדות עצמו - לצד הדיירים, ונטייתו זו מקובלת גם עליי".
לאמור, לגיטימי כי מומחה יראה בעבודתו האובייקטיבית ונטולת הפניות, הטייה לטובת איכות הבניה וזכויות הדיירים, ובית המשפט אף תומך בעמדה זו.
כבוד השופט צבי א' טל סבר כי אותו מומחה אינו נוהג כלולב, ואינו נוטה לבעל הדין ששילם את שכרו, אלא - אותו מומחה הביע בחוות דעתו המקצועית את דעתו האמיתית, בכנות, ללא קשר עם משלם שכרו, ואלה הם עקרונותיו.
כבוד השופט צבי א' טל - טעה בפסק דינו.
אותו מומחה, נטה לטובת הדיירים לא מתוך אמונתו ועמדתו, אלא משום שנשכר על ידם. לימים, ארע ואותו מומחה קיבל מינוי כמומה מטעם בית המשפט, בעניין ליקויי תכנון ובניה ואי התאמות חמורות לתקנות, להל"ת (הוראות למתקני תברואה), לתוכניות שנמסרו על-ידי החברה הקבלנית לדיירים - ולכללי המקצוע - וכמומחה מטעם בית המשפט, הציג עמדה שונה, אחרת, חדשה, הפוגעת בזכויות דיירים, מנשלת אותם מתוכניות מכר ברורות (אי התאמה ברורה), מבטלת אי התאמות לתקן ולתקנות הבנייה, וכמובן שעמדה חדשה זו לא התייחסה כלל לזכויות הדייקים המושתתות על good practice.
בחוק המכר (דירות) תשל"ג - 1973 נקבע כדלקמן:
"4. [א] המוכר לא קיים את חיוביו כלפי הקונה אם התקיים אחד מאלה:
[1]...
[2]...
[3] תוך תקופת האחריות התגלתה בדירה אי התאמה והקונה הוכיח שמקורה בתכנון, בעבודה, או בחומרים".
המשמעות היא, כי חלה חובה על המוכר, בנוסף לחובתו לבנות את הדירה בהתאמה לתקן, לתקנה ולמפרט, לבנות את הדירה בעבודה תקינה ותוך שימוש בחומרים תקינים, כנאמר במפורש בסעיף קטן (3) לחוק כמצוטט לעיל, וזו היא הבנייה המכונה בשפה אחרת good practice.
יש מומחים שזונחים חובה זו, למרות שחובה זו כלולה בצורה מפורשת וברורה בחוק המכר (דירות). יש גם שופטים הממעטים מזכויות הדיירים ופוגעים באיכות הבנייה תוך זניחת דרישה זו שמקורה בחוק. וכאשר המומחה אינו זונח דרישה חוקית זו וכב' השופט טל מגדירה כנוטה לטובת הדיירים - אזי המומחה הוא, לשיטתי, אובייקטיבי ושומר חוק.

תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
לכביש חיזמא-אדם יש היסטוריית דמים ודמע החוזרת על עצמה ללא הרף. בכביש זה נהרגו בתאונת דרכים יותר יהודים תושבי יו"ש מבכל הפיגועים יחדיו. קול דמי ההרוגים והפצועים, יהודים וערבים כאחד, צועקים מן האדמה, היש מי שישמע קולם?
איתן קלינסקי
לקראת חג בר המצווה של הנכד ליאור, מספר איתן קלינסקי על שורשי המשפחה, על הסבא וסבתא רבה וקורא לו לאמץ את עולם הערכים של הסב מרדכי קלינסקי אשר שילב אהבה לספר הספרים על חיי עבודה וצניעות
יורם שוייצר
חיסולו בפברואר 2008 של עימאד מע'ניה, בכיר אנשי המבצעים של חיזבאללה, שותף ותיק של המשטר האירני לדרך הטרור ואיש הקשר המרכזי בשיתוף הפעולה הצבאי אסטרטגי בינו לחיזבאללה, הביא להחלטה משותפת של המשטר באירן וחיזבאללה לנקום את מותו, שלגבי דידם ברור היה, כי ישראל אחראית לו
הרב יובל שרלו
מבנה המשכן מלמד אותנו, שלא עבודת הקורבנות המעשית היא העומדת בלב היהדות, אלא קבלת התורה והפנמת ערכיה    יש להיפטר מן המחלה בה התורה נתפסת ככיסוי שניתן להחליפו בשעת הצורך
אהוד פרלסמן
בחוכמה שלאחר מעשה ניתן לקבוע שהשופט סולברג טעה כאשר פרט בפסק דינו את כל שיטות ההטעיה בהן נקטה דיין בכתבתה, והיה עליו להתרכז בשני שקרים בוטים, שלגביהם לא יכלה לטעון "אמת דיברתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il