X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בצד כינוסים חשובים ומועילים יש ריבוי של כינוסים הממומנים בכסף ציבורי שאין הצדקה מקצועית לקיומם והם משמשים בעיקר ליום תענוגות הכולל ארוחות ופינוקים במלונות יוקרה, עבור בכירים, מנהלים למיניהם ומקורבים. הכינוסים המיותרים הללו עולים למשלם המיסים הישראלי מיליוני שקלים בשנה
▪  ▪  ▪
באים לפגישה עם חברים ולארוחה טובה בעיקר [צילום אילוסטרציה]
בריחה לארוחה יוקרתית ולמפגש חברים
מבחינתם של רבים ממשתתפי הכינוסים וימי העיון, זוהי הזדמנות "לברוח" מהמשרד ולהתענג על ארוחות יוקרתיות, שכן רבים מהכינוסים נערכים לא פעם במלונות עם ארוחות ופינוקים, יש מפגש חברים, לעיתים גם מופיעים בכינוס אמנים. מה רע?!

בשבוע שעבר (15.2.12) נערך הכינוס השנתי השלישי של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, שאורגן מטעם משרד התמ"ת. הכינוס נערך במלון פאר בדירוג חמישה כוכבים השוכן לחוף ימה של תל אביב. בכינוס השתתפו כמה מאות איש לרבות אנשי עסקים, ראשי חברות, עובדים, פקידי ציבור רבים, אנשי תקשורת ועוד.
באי הכינוס זכו לארוחת בוקר קלה ועשירה ולארוחת צהריים מפוארת. בין לבין נהנו הבאים מ"הפסקות קפה" עם כיבוד עשיר. לכל המשתתפים הוענק עם בואם תיק ובו מספר חוברות עמוסות נתונים ודוחות על מצב שוויון הזדמנויות בעבודה, שבטוחני שלרוב באי הכינוס אין זמן, עניין או סבלנות לקרוא בהן, והחוברות צפויות להיזרק (מלבד הבזבוז הכספי, מה עם איכות הסביבה?).
על מלאכת ארגון והפקת האירוע הופקדה חברת הפקות שנשכרה במיוחד לשם כך. את האירוע הנחתה עיתונאית ומגישת טלוויזיה ידועה.
הכינוס - על חשבונך, משלם המיסים
דוברת משרד התמ"ת, שירה קווה, אומרת בשיחה איתי שככל הידוע לה משרד התמ"ת הוא שמימן את עלות הכינוס.
לא צריך להיות כלכלן גדול כדי להעריך כי עלות האירוע מסתכמת בעשרות רבות של אלפי שקלים ואולי אף כמה מאות אלפים על חשבון משלם המיסים הישראלי.
הכינוס נמשך לאורך כל שעות היום (עד השעה 16:00) ונשמעו בו הרצאות רבות, חלקן מעניינות, אבל בתכלס: האם כינוס מסוג זה יתרום משהו לשוויון הזדמנויות בעבודה? אני בספק. אגב, מדוע קוים האירוע במלון פאר? האם לא היה ניתן היה לקיימו, למשל, באולם ציבורי נאה ומרווח של רשות מקומית ולחסוך כסף (ציבורי) רב.
רבותיי, אנשי משרד התמ"ת, עם כל הרצון הטוב: שוויון זכויות והזדמנויות ייעשה לא באמצעות דיבורים, הצהרות, הרצאות והודעות לעיתונות )בכינוס היה הרבה מאלה), אלא באמצעות מעשים ונחישות: חקיקת חוקים והקפדה על אכיפתם, מתן חינוך טוב והקניית ידע רב יותר לאוכלוסיות חלשות והחשוב מכל: אכפתיות כלפי החלש, המקופח והמופלה - מצרך החסר מאוד כיום בחברה הישראלית.
בכינוס, כאמור, השתתפו תעשיינים, מנהלי חברות, אנשי ציבור ועוד, אבל לא בטוח שלכולם יש עניין ורצון אמיתי בשוויון הזדמנויות בעבודה. רבים מהם באו לכינוס, כך אני מעריך, בעיקר למפגש חברים וליצירת קשרים חברתיים ואישיים עם נציגי ממשל וגופים ציבוריים וכן על-מנת לנאום ולהשמיע דבריהם לתקשורת, במטרה ליצור תדמית חיובית. אחרי הכל, המאבק לשוויון הזדמנויות בעבודה הוא בעיקר כנגד מעסיקים ומנהלי חברות.
מוטב היה שהכסף הרב שהוצא למימון הכינוס המיותר הזה (כסף של הציבור), היה מועבר למטרות אחרות, למשל: לשיפור מערכת החינוך בקרב אוכלוסיות חלשות. דבר זה בוודאי יתרום יותר לשוויון הזדמנויות בעבודה מאשר הכינוס המיותר והבזבזני הזה במלון הפאר.
דרושה בדיקה של מבקר המדינה בנושא
לא אחת - ורבים אני מניח חוו זאת כמוני - כשאתה מבקש לדבר עם פקיד או עובד בשירות הציבורי, אז אומרים לך, מעבר לקו, שהוא בהשתלמות או בכינוס. יש לא מעט פקידים ועובדי ציבור שנעדרים תכופות ממשרדיהם ובמקום לתת שירות הם מבלים כמעט יום שלם בכינוסים ובימי עיון.
יש לציין כי יש גם אנשים טובים ומסורים במערכת הציבורית וכי יש גם כינוסים חשובים ומועילים, אולם באופן כללי ניתן לומר כי יש ריבוי כינוסים הממומנים מתקציב המדינה, שאין הצדקה מקצועית לקיומם. הכינוסים המיותרים הללו עולים למשלם המיסים הישראלי מיליוני שקלים בשנה.
ראוי שמבקר המדינה יבדוק את נושא הכינוסים הממומנים מתקציב המדינה ויגבש המלצות וקריטריונים ברורים שיביאו לצמצום כינוסים מיותרים ובזבזניים, דבר שיביא לחיסכון כסף רב.

תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  23/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזבוז כספי ציבור בכינוסים מיותרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההסבר של יעקב אילון להתפטרותו מערוץ 10 הוא עוד ספין המנסה לגלגל על הרגולטור את האחריות למתרחש בערוץ הכושל והעברייני הזה. אל תתפלאו אם יתברר, שבעצם הוא נדרש לקצץ בשכרו
הרב אליהו קאופמן
הניגון הסטטיסטי עוסק שוב ושוב ב"כמה אחוזים עלו הילדים החרדים על החילוניים", ב"כמה בתי ספר חרדים נפתחו" ו"כמה בתי ספר חילוניים נסגרו", ב"רמת הילודה החרדית" או ה"ערבית". וכדי שהסטטיסטיקה לא תיראה אפרטהיידית מדי הרי של"ניגון" מוסיפים אנחה נגד ה"פרזיטים" או מציגים "נימוקים ביטחונים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דיווח שקר, מטבעות לשון, השתוללות, חיבורים, משולב והופקרו
אלכס לוין
עצירת הסחר בנשים ולו במחציתו על-ידי ענישה של צרכני הזונות יפגעו בצורה קשה בהזרמת כספים אדירה לארגוני הפשע השונים ובכלכלת הכסף השחור של עולם הפשע ושל אלו החיים על חשבון הזונות. חוק הזנות הוא חוק מבורך ולולא חברות הכנסת לא היינו מגיעים עד לחקיקת חוק חשוב זה
אברהם בן-עזרא
השופט צבי א' טל: מהנדס הנוטה לצד הדייר יאמר: אם החיסרון מהווה פגם אסתטי ואקוסטי, כי אז יש למלאו ולתקנו גם אם "זה לא כתוב בשום מקום". במובן זה נוטה - בעדות עצמו - לצד הדיירים, ונטייתו זו מקובלת גם עליי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il