X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רה"מ ממשיך להכות בבוחריו, מבלי שהם מודעים לכך שהמדיניות הכלכלית שלו פוגעת בראש ובראשונה בהם. נתניהו מסנוור אותם באמצעות הצגת נתונים שקריים על הכלכלה ואמירות שאין להן בסיס, בעוד במציאות מצבה הכלכלי של רוב החברה הישראלית הולך ומחריף
▪  ▪  ▪
נתניהו. מדיניות כלכלית סדיסטית [צילום: פלאש 90]

המדיניות הכלכלית של ראש הממשלה פוגעת במעמד הביניים לטובת בעלי ההון, וכך מגדילה את הפערים והעוני בישראל. למרבה הפלא תומכי נתניהו לא רואים את המציאות הזאת ובמקום לדרוש שיוני במדיניות, רובם ממשיכים לתמוך בממשלה שאינה עושה די כדי לתקן את המצב. מחקר בארה"ב שופך אור על התופעה הזאת, כאשר מסתבר שגם הרפובליקנים שדוגלים במדיניות אנטי-חברתית ובהפרטת המערכות הציבוריות, זוכים לתמיכה דווקא במדינות עניות שנתמכות על-ידי המדינה.
באופן אבסורדי, הנתונים חושפים שאזרחים שתלויים הכי הרבה במערכת בריאות ציבורית, בכספי רווחה ובסיוע מהמדינה, נותנים את קולם לאלה שמנסים לפרק את המערכות האלה. ישנן סיבות סוציולוגיות ופסיכולוגיות שמסבירות את התופעה הזאת, כמו "תסמונות הבעל המכה", אבל מה שמעניין בתופעה הזאת, זה שהאזרחים בכלל אינם מודעים לפגיעה בהם, ואינם מבינים שהם הראשונים שישלמו את המחיר על פגיעה ביכולת של המדינה לספק להם שירותים בסיסיים כמו חינוך, בריאות ורווחה.
משקר ומרסק את מעמד הביניים
ראש הממשלה של ישראל אימץ את המודל הרפובליקני והוא נוקט במדיניות ברורה שנותנת עדיפות לבעלי ההון, על חשבון מעמד הביניים שקורס תחת נטל מיסים וניצול מתמשך של העשירים. למרבה הפלא, נתניהו זוכה לתמיכת הציבור הרחב, למרות שהוא פועל באופן מוצהר כדי להפריט את השירותים הציבוריים, מפחית את המיסוי על בעלי ההון, ופוגע בשירותי הרווחה שאמורים לעזור לציבור שבחר בו.
אנשי נתניהו הם אלה שהפריטו את הפנסיות של הציבור, הם אלה שמקדמים ההפרטה במערכות החינוך והבריאות, והם אלה שנמצאים באוצר ומסרבים לוותר על שיטת ההעסקה הנצלנית של עובדי הקבלן. ראש הממשלה מטעה את הציבור בכך שהוא טוען שהוא פועל למענו, כשבפועל המדיניות שלו לא הגדילה את הצמיחה שבה הוא מתגאה, אבל כן הגדילה את הפערים ואת העוני במדינה והפקירה את אזרחי המדינה. מאז שנתניהו השתלט על האוצר, לא רק שהפערים בישראל הפכו לגדולים בעולם המערבי, ישראל גם הפכה למדינה שבה יש את מספר העניים הגדול ביותר, כשרוב העניים האלה הם אנשים שעובדים.
העובדות הקשות בשטח
נתניהו ותומכיו טוענים שהמדיניות הכלכלית שלו דווקא הובילה לצמיחה גדולה, ושהצמיחה הזאת הטיבה עם החלשים בחברה הישראלית. הטיעון הזה עולה שוב ושוב, כאשר אנשי נתניהו מנסים להסביר לציבור שהצמיחה מחלחלת לכל שכבות האוכלוסיה, ושכל שכבות האוכלוסיה נהנות ממנה. כמובן שבפועל התיאור הזה של המציאות הוא במקרה הטוב פנטזיה, ובמקרה הרע ניסיון מודע לעוור את עיני הציבור, שאינו מודע מספיק למדיניות הכלכלית של נתניהו.
כלכלנים בכירים, כמו פרופסור יוסי זעירא, מציינים במפורש שלא היה שום שינוי באחוזי הצמיחה שנשארו נמוכים משנת 1973, אבל מציינים שהחלה עלייה בפערים החברתיים בשנת 2002, שצמחה היום לממדים מפלצתיים. המדינה ה"רזה" שבנה פה נתניהו היא מדינה שאין לה שום אחריות או יכולת לסייע לאזרחים החלשים שלה, ושבה האזרחים הופכים לבני ערובה של בעלי ההון. נתניהו לא מתאמץ אפילו להסתיר את המדיניות שלו, כאשר הוא זה שהוריד את מס החברות על העשירים ל-24 אחוז מ-36 אחוז בשנות ה-90', הוא זה שמפריט את המערכות הציבוריות והפנסיות שלנו, והוא זה שפגע קשה בתקציבים של המשרדים החברתיים. השוואות בינלאומיות מצביעות על כך שגם הטיעון השני שהצמיחה מחלחלת לכל האזרחים היא שקרית, כי אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שישראל הפכה להיות המדינה שבה מספר העניים הוא הגבוה ביותר בעולם המערבי.
המדיניות הכלכלית ההרסנית של נתניהו נמשכת, ולמרבה הצער המחאה החברתית לא בלמה את המדיניות הכלכלית הדורסנית שלו ושל ותומכיו באוצר. כדי להביא לשינוי, אנחנו חייבים להוריד את המסכה מעל פניו ולהראות לבוחריו שבלי נתניהו יכולה להיות מציאות כלכלית טובה יותר, שבראש ובראשונה תטיב איתם. הגיע הזמן להגיד די למדיניות הכלכלית הסדיסטית של ראש הממשלה!

תאריך:  21/02/2012   |   עודכן:  21/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסאדיזם של תומכי נתניהו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גיגי מפיל עלינו פחד ?. מקל ביד
אורי עמר   |  21/02/12 16:23
2
הסאדיזם של מערכת אתר news1
אירגון נפגעי גיגי  |  21/02/12 17:43
3
גיגי כתבה נהדרת  ל"ת
שמואליהו  |  21/02/12 20:04
4
גיגי - פעיל מפלגת העבודה
למען השקיפות  |  21/02/12 21:28
5
כל מילה נכונה....
קבל עם ועדה  |  22/02/12 02:18
6
על רקע המשבר הכלכלי העולמי
גדעון אמיר  |  22/02/12 12:34
7
לא התכוונת למאזוכיסטים?  ל"ת
אלעד סתוי  |  22/02/12 19:15
8
רק נתניהו נאבק בטייקונים-וניצח
ע_הראל  |  22/02/12 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
פעם הוא אמר ש"הכל שפיט". כשגברו המחאות, הוא שינה כיוון ל"מעולם לא אמרתי שהכל שפיט". ב-2003 הצגתי בפניו סימוכין לדבריו, והוא השיב לי בכתב ידו: "הכל שפיט נורמטיבית אך לא שפיט מוסדית". אתמול הוא חזר לטעון שמעולם לא אמר ש"הכל שפיט"
יהודה דרורי
כל התערבות ישראלית בסוריה, לצד זה או אחר רק תחזק את הצד שבו לא נתמוך וישבש את "הפתרון הטבעי" המתגבש בסוריה בימים אלו, ואשר נוכח מעורבות אירן, רוסיה וסין לטובת העריץ, מבטיח למעשה את המשך שלטונו של אסד
מחלקה ראשונה
יצחק מאיר
האמונה בציונות האחת הצילה את השקפות העולם המגוונות. ההתחברות של הכלל בעבור הכלל, בלי לעזוב את החברות בעולם הדעות הפרטיות השונות, קיימה גם את הכלל וגם את הפרט. הציונות ללא תנאי שהייתה פונדק לכל הרוחות, הייתה לציונות של כתונת פסים מגוונת
שולמית קיסרי
איני רואה עתיד גדול לערוץ שגם כך חי כרגע משידורים חוזרים או מתוכניות בידור סתמיות, פתרון מדכדך ונותן הרגשה של אוכל שנאכל כבר. אז מנהלי ועורכי ערוץ עשר, אם לא ידעתם לשמור על הכוכב הכי חשוב שלכם, לדעתי, מכאן באמת מתחילה הירידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il