X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדם המעתיק תמונה או טקסט השייכים למישהו אחר, יהיה חשוף לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, כאשר הדגש הוא ש"אין צורך בהוכחת נזק" - המצב הזה לא יכול להימשך!
▪  ▪  ▪
העתקה בתום לב [צילום: פלאש 90]

אחד החוקים החשובים ביותר של השנים האחרונות הוא חוק הגנה על זכויות יוצרים ברשת האינטרנט. החוק בפשוטו מגן על אנשים שטרחו ויצרו נכס וירטואלי ששווה כסף ומונע את הפצתו חינם באינטרנט, ללא תמורה ליוצר הנכס.
לדוגמה: זמר שיצר שיר ורוצה למכור אותו, זכאי להגנת החוק כדי שלא יפיצו את השיר שלו חופשי בין אתרים ולמעשה יהפכו אותו לבלתי אפשרי למכירה. עד כאן - החוק צודק וראוי מאוד.
החלק הרע של חוק זכויות יוצרים
הבעיה היותר גדולה היא כאשר מדובר על חלקים אחרים באותו חוק: כך למשל אדם המעתיק תמונה השייכת למישהו אחר או טקסט אשר שייך למישהו אחר, יהיה חשוף גם כן לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, כאשר הדגש הוא ש"אין צורך בהוכחת נזק".
זאת אומרת, שאם כותב שורות אלו העתיק תמונה מגוגל שלא היה עליה שום סימן של בעלות בידי אחר והשתמש בה, הוא חשוף לתביעה משפטית, בלי שהתובע בכלל יצטרך להוכיח שהמעשה הנ"ל גרם לו נזק כלשהו.
למה זה רע?
בימים אלו מתבררת בבית המשפט המחוזי בתל אביב (כאשר במסגרת התיק, הוגשה עתירה לביהמ"ש העליון) תביעה של שני משרדי עורכי דין שתובעים אחד את השני, כאשר נושא התביעה הוא פסקה אחת בת שלוש שורות ששוכבת באתרי שני משרדי עורכי הדין, כאשר שניהם טוענים שהיא מועתקת.
רק לצורך ההסבר: משרד עורכי דין א' טוען שמשרד עורכי דין ב' העתיק את אותה הפסקה מהאתר של משרד עורכי דין א' ושם אותה אצלו באתר האינטרנט.
האם אתם בכלל מבינים מה קורה כאן? יש כאן תביעה חסרת-משמעות לחלוטין, בגובה חמישים אלף שקלים, שכבר העסיקה שלושה שופטים ובוררת אחת. האם כאשר החוק בא להגן על זכויות יוצרים של אמנות אנושית יקרת-ערך, הוא מתכוון לתביעות על מאמרים חסרי-ערך מוחלט או תמונות שנמצאות בחיפוש החופשי של גוגל?
האם לא הלכנו רחוק מדי?
אינספור תביעות דומות מתבררות בנושא העתקת תמונות. הכוונה היא שילדים בדרך כלל, או אנשים שלא כל-כך מבינים, לוקחים תמונות שהם רואים בגוגל, אשר לא רשום עליהן דבר שקשור לזכויות יוצרים ושמים אותן בבלוגים או באתרי אינטרנט, בדרך כלל שלא למטרות רווח.
משרדי עורכי דין אשר משחרים לטרף מתנפלים על אותם אנשים חסרי-ישע ותובעים אותם על סכומים שלא קשורים בכלל למציאות.
מדינת ישראל, הגני עלינו
מדינת ישראל היקרה, אם את רוצה להגן על זכויות יוצרים - אנחנו מבינים בהחלט. אבל לא יכול להיות שמאמר חסר-ערך כמו שנמצא באתרי אינטרנט לפעמים, יזכה להגנה ולזכות תביעה חופשית ללא הוכחת נזק בגובה עשרות אלפי שקלים.

הכותב הוא הבעלים של משרד יחסי הציבור Martins.
תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  28/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הגנה על זכויות יוצרים ברשת - הפך למע"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
SOPA-לקטינו
עידו32  |  12/03/12 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור מעיין
אני מזמין את השר כחלון, אנשי משרדו וכן לשרים והח"כים, לנטוש ליום את המשרדים בירושלים ולהגיע לגליל, כדי לראות מקרוב את פארק התעשיות משגב שדומים לו קיימים ברחבי הגליל והנגב, הפועל לקידום תעשיה מודרנית. התעשיות הקלאסיות המתקדמות אשר נמצאות בפריפריה הינן חלק משמעותי מהתל"ג בו מתהדר משרד האוצר מדי שנה. תרומתן גדולה יותר, במקרים רבים, מזו של ההיי -טק.
דוד מרחב
עומר אבו-ג'ריבאן לא עניין באמת את דויד גרוסמן. גם את עורכי גיליון יום שישי של הארץ, שהציבו את מאמרו של גרוסמן בכותרת הראשית, לא עניין העזתי האומלל. הסופר הידוע ניצל את ההזדמנות כדי לנגח את ישראל, לסחור שוב בסחורת ה"כיבוש" המשומשת של מחנה השמאל המידלדל
עו"ד אריאל דרור
על-פי החוק, כלל הרכוש לרבות יצירות אמנות שנקנו במהלך הנישואין - אמורות להתחלק באופן שווה במסגרת איזון המשאבים, בין אם על-ידי חלוקה של היצירות בפועל, או על-ידי קניה של מי מהצדדים את חלקו של השני ביצירות
שולמית קיסרי
האם זה נראה לכם נורמלי, שאדם שגר עם זוגתו בבנייני אקירוב יפריע, לפחות פעם ביום את מנוחת שכניו בסירנות מאיימות. למה כולם צריכים לדעת שהוא בכלל יוצא. למה שלא יצא בדסקרטיות הראויה לתפקידו הרם, למה למשוך תשומת לב מיותרת?
בועז זעירא
שינויים דרסטיים שנעשים על-ידי בג"ץ גורמים לזעזוע, לכפייה ולתסיסת השטח באופן שגורם לא רק לאי ציות לחוק על-ידי האנשים הקשורים לעניין, אלא ובעיקר לזילות בחוקי בג"ץ, לתופעות של הכחשת חוקים אחרים ובעיקר לאי שיתוף פעולה במישור הפרקטי של יישום החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il