ככה זה כשהיתד נוהג מנהג פורים כל ימות השנה. ה'ונהפוך הוא' הפך לנורמה: אזובי-קיר שלא קראו ולא שנו, אבל נמנים על החוג הנכון, מכונים הרב הגאון, האברך החשוב, מורנו ורבנו, ועוד תוארי הפלגה חלולים שאין להם כיסוי, לקיים מה שנאמר: גַּם תֶּבֶן גַּם מִסְפּוֹא רַב עִמָּנוּ...
ואילו גדולי תורה שאינם מאנ"ש, מבוזים ומגודפים. כך שללו זרזירי העט של היתד ברוב חוצפתם מן הגאון הרב שלמה גורן את תאריו, מפני שפרסם פסק הלכה שלא לפי רוחם, והציגוהו בעיתונם: שלמה גורן. לא הרב. כך שללו את התואר רב גם מן הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי-דורון, בשל פלוגתא כלשהי. ואילו לרב
עובדיה יוסף וחבריו הדביקו כבר לפני עשרים שנה הגדרה קנטרנית חצופה: "רבנים מטעם, שיראת ההוראה לא הייתה לנגד עיניהם".
פורים שפיל, חברים, זה באמת דבר נחמד. אבל למה למתוח אותו על פני כל השנה, לאורך כל השנים? למה להתחפש לנוטרי "פך השמן הטהור", "כרם ישראל" ו"ההשקפה הטהורה", כשאתם לא חדלים לרמוס כבודם של תלמידי חכמים וסתם יהודים?
לא בכדי העידו בפנינו אברכים בני תורה מחוגכם, כי הם אינם מכניסים את הצהובון הזה הביתה, כדי לא להרעיל נפש הטף. כל מזוכיסט שמעלעל בו, רואה זאת בחוש. איך אמר בימים אלה ממש הרב יובל שרלו (שגם את רבנותו מן הסתם פסלתם באבחת קולמוס), בכינוס שהוקדש ליהדות ותקשורת: "אין
עיתון מלבין פנים ומדבר לשון הרע יותר מיתד נאמן. זה פשוט לא יאומן כמה רפש יש שם. גם כלפי דברים פנים-חרדיים, שלא לדבר על דברים חיצוניים. אני קורא את הארץ, וביתד נאמן יש יותר לשון הרע". ו
עיתון הארץ, את זה בוודאי גם אתם יודעים, אינו צדיק גדול...
חוצפתם אומנותם. אבל יש לכך גם צד חיובי. ככה הם מקרבים את משיח צדקנו:
"בעקבות משיחא - חוצפא יסגא", כבר הבטיחה הגמרא, והם משתדלים לקיים מה שנאמר באותו עניין:
"...האמת תהא נעדרת, נערים פני זקנים ילבינו... פני הדור כפני הכלב"... [סוטה מ"ט ע"ב].
וברוח ימי הפורים, נסיים בהברקה נאה מפי אחד מגדולי הדור: מה חשב מרדכי היהודי בשבתו על הסוס, כשהמן הרשע, חפוי ראש, הוליכו ברחוב העיר, שצהלה לקראתו: ככה ייעשה לאיש? השיב אותו גדול: מרדכי זכר את גידופיו של המן הרשע, ונוכח בחוש, שגידופיהם של רשעים ושונאי ישראל, סופם שהופכים רק לברכה והצלחה.
כל מי שמקשר סיפור זה לסוגיית הרבנות בפתח תקוה, עושה זאת על אחריותו בלבד.