X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעם החשש, שאני מוריש לנכדי ולניני עתיד של מלחמה, עתיד של צעידה בנתיב מלחמות מיותרות, שהיו מנת חלקה של מדינת ישראל מאז קמה. אסור לתת לארץ היפה הזו ליפול לזרועות המפלצתיות של המלחמה
▪  ▪  ▪
מלחמת ששת הימים. למנוע מלחמות מיותרות[צילום: לע"מ]

גדלתי לתוך מדינה, בה הייתי חייל בצבא, שהשתכר מרגעי המפגש עם פסגת הר סיני וממשבים סוערים וגועשים של התרוממות רוח, כי קמה מלכות ישראל השלישית באוקטובר 1956 . מלכות ישראל טבולה בדמם של צעירים, שרצו לחיות, ובחודש מרס 1957 הלכה לעולמה הממלכה הפנטזיונרית, היא שבקה חיים. שבקה חיים רק אחרי שגבתה את מחיר הדמים המיותר.
גדלתי למדינה עם מיתוס של חללי צה"ל, שמשמעותו האמיתית היא גדיעה של עלומים יפים טרם ידעו חיים. מיתוס שהתקבל בציבור הישראלי כהקרבה טבעית מובנת מאליה למען המדינה. אני חזרתי מאותה מלחמה ב-1956 בתחושה אחרת בתחושה כואבת, שנקטפו חייהם של נעורים יפים, הם נפלו על מזבח של קיפאון מדיני, שהוזן משיכרון של כוח. כוח שלא ידע ולא רצה לדעת, כי גם לכוח יש גבולות. והמצער ביותר, שהם נפלו על מזבח ההשתלבות במלחמה, שיעדיה תוכננו על-ידי אימפריות גדולות
גדלתי למדינה, שכעבור 11 שנים, בשנת 1967, מצאתי עצמי פעם נוספת חייל בשירות מילואים. חייל במלחמה, שתבעה מחיר דמים קשה. מחיר דמים שהתקבל כחלק מהילת הפלדה, שהדרימה עד לתעלת סואץ, הצפינה עד פסגת החרמון, תקעה בשופר אל מול הכותל ודמעה אל מול קברי אבות.
הייתה זו מלחמה שתבעה מחיר דמים כואב ממדינה, שנכנסה למלחמה עם טריטוריה של כ-20.000 קמ"ר, ויצאה ממנה עם מרחבים שניפחו את ריאותיה עד כ-100.000 קמ"ר.
לאחר אותה מלחמה מצאתי עצמי בשירות מילואים לפחות פעם בשנה
על גדות סואץ. ראיתי צעירים, שמהיום למחר היו למסגרת שחורה בעיתון. עיתון השוזר הילה למותם של חללים על מזבחה של המולדת.
שכנוע עצמי שרק כוח צבאי יביא שלום
למרבה הכאב, הייתי חלק ממחנה קטן שהעז לזעוק, כי החללים הם קורבנות שווא על מזבח מטבחון פוליטי, בהם התבשלה לה במרץ קדרה של קיפאון מדיני. קיפאון מדיני שפשע וחטא כלפי צעירים, שבאבחת רגע של עופרת הפכו למודעה שחורה צבועה במלל עקר של פרזות חלולות על מוות למען המולדת. מודעות אבל שחורות צבועות בצבעי שכרון הכוח, שהוא למעשה מסד סדוק ומחורר לבנין שעלול להתמוטט.
הם מתו, כי הנהגה פוליטית עיוורת הייתה שבויה בשכנוע עצמי שרק כוח צבאי הוא המפתח לשלום. כך מאות רבות של נערים במעוזים ובדרכים המחוררות שביניהם נחשפו לאימת מלחמה אכזרית, שניתן היה בהחלט למנוע אותה.
שש שנים אחרי אותה מלחמה, אני מוצא עצמי שוב חייל, שהוזעק מביתו בטלפון ביום שהיה תמוה לקבל טלפונים מהצבא , ביום שהיה תמוה לראות רכבים רבים ברחובות . הלכתי למלחמה כחייל בצבא , שמפקדיו עד יום לפני פריצתה היו מוכי סנוורים בקונספציה של אנשי מודיעין ותקשורת, כי הכל נתון בשליטה ואינה אורבת לנו כלל סכנת מלחמה.
החדרת האשליה - חוסננו הוא מבטחנו
האקדמיה נטלה את חלקה בהחדרת אשליה, שחוסננו הוא מבטחנו . הושרש בדעת הקהל הפמפום , לפיו ישראל יושבת לבטח מאחורי קווי מעוזים בני הגנה . מכון שילוח , מכון אקדמי רם מעלה , הנפיק מסמך שחובר על-ידי סומא בארובה - "האיבה המצרית והסורית לישראל אינה יכולה להביא למלחמה בשנים הבאות , כי הם מודעים לעוצמת הפער בין הכוח הצבאי של ישראל ובין מה שיש להם".
למסמך המדעי של מכון שילוח התווספה הצהרה נוסכת ביטחון כזב של מר ביטחון, משה דיין, בראש השנה בשארם א-שייך, שדיבר על כך שבעוצמת כוחנו טמונה הערובה , שלא תהיה מלחמה בעשר השנים הבאות.... ובדיוק כעבור עשרה ימים אני חייל בצבא, שבנה במשך שנים חומת ביטחון מחוררת יהירה מתוך שחצנות של סגידה לכוח. במיוחד לחומה כזו התכוון פרשן הספורט, מר יורם ארבל, "ככה לא בונים חומה".
את החומה המחוררת חשתי כחיל 15 שנה לאחר מכן, במלחמת לבנון הראשונה, אליה באתי לשרת ויחד איתי בני הקטן, הוא כבר חייל בשירות סדיר, ואני בשירות מילואים.
הייתה זו מלחמה, שהתנהלה תוך כחש מצד גנרלים לדרג הצבאי. דרג צבאי, שבסגידתו רק לדרך הכוחנית, זרק אלפי פרחי נעורים יפים לטבול במדמנת הדמים וללכת מאיתנו לעולם.
ממרחק גילי המשכתי לראות כיצד הסגידה לכוח מובילה אותנו בנתיבי דמים, שניתן היה למנוע אותם. עשינו דרכנו במסלולי מלחמות , כמו : מלחמת לבנון השניה ועופרת יצוקה, שלא הניחו לנו עד שכוס הדמים מלאה על גדותיה.
בשתי המלחמות האלו הסגידה לכוח כנקודת מוצא בלעדית עלתה כיתה. הכוח והעוצמה הצבאית ביקשו לשדר לצד השני, שעליו להפנים כי בעל הבית בישראל השתגע - אנחנו נהרוס אתכם כמשטר, כתשתית וכאוכלוסיה.
אני מתייחס למלחמת לבנון השנייה ולעופרת יצוקה, כפי שחשתי במלחמות המיותרות שהשתתפתי בהן ב-1956, ב-1967 ב-1873 וב-1982. מלחמות כזב, ולמרבה הכאב, חלליהן קורבנות שווא של הזיה אלימה.
מוריש עתיד של מלחמה
מתוך אותו כאב ומתוך אותו חשש אני משקיף על אירועי החודשים האחרונים. אני פוחד מפעמוני המלחמה המצלצלים על פני כל כותרת יומית בעיתונות, ובכל העוצמה מצלצלים על פני כל מהדורת חדשות בטלוויזיה וברדיו.
הפעם החשש הוא מנשורת גרעינית, שנכנסת למשחקי המלחמות. לכן זו מלחמה שחובה למנוע אותה. הפעם החשש הוא מהמחיר של נחילי דמים, שיציפו את אזורנו. הפעם הכאב והחשש מאוקיינוס של בני אדם - באשר הם - שיצללו לתהומות נשיה.
הפעם החשש, שאני מוריש לנכדי ולניני עתיד של מלחמה, עתיד של צעידה בנתיב מלחמות מיותרות, שהיו מנת חלקה של מדינת ישראל מאז קמה. אסור לתת לארץ היפה הזו ליפול לזרועות המפלצתיות של המלחמה.
חובה עלינו להיות נחושים למנוע את המלחמה הבאה. כי היא טומנת בחובה סכנה שנחזיר את גלגלי ההיסטוריה, שגם לא יהיה מי שיכתוב את המלים הפשוטות: "וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹּהוֹ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְּהוֹם". קימת סכנה, שגם "רוּחַ אֱלוֹהִים" כבר "לֹא תְּרַחֵף עַל פְּנֵי הַמַּיִם" ולא ישמעו עוד את הקולות היפים: "יְהִי אוֹר" ולא נזכה לתוצאה - "וַיְּהִי אוֹר".
הפעם המשחק הוא באש של פטריות גרעיניות. אסור גם לשחק לידיהם של אחרים, שלהוטים לשחק במשחקים אסורים.

תאריך:  29/02/2012   |   עודכן:  29/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמות חייבים למנוע (א)
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
"התמימות"
אלטער קרקר  |  29/02/12 14:44
2
איך לא חשבנו על זה?
גדעון אמיר  |  29/02/12 16:40
3
גם צ'מברליין חשב כמוך
איש עצוב  |  29/02/12 18:41
 
- גם מוטקה ציפורי חשב כמוני
איתן קלינסקי  |  29/02/12 22:34
 
- תממשיך לעצום עיניים ואוזניים
איש עצוב  |  1/03/12 03:01
 
- תפסיק לטחון את הפה ואת השכל
לאיש העצוב  |  1/03/12 13:33
 
- הלו, הלו מישהו מתעצבן?
איש עצוב  |  1/03/12 14:25
 
- כמה מלים לאיש העצוב
שולה וידידיה  |  1/03/12 16:02
 
- מתנצל על ה"טוחן"
איש עצוב  |  1/03/12 18:44
4
מלחמת העולם ה-3 וה-4
החלמאי  |  29/02/12 20:28
5
קלינסקי בור ועם הארץ
אבי1  |  29/02/12 22:24
6
כל הכבוד לחייל ואיש השלום!
אהוד פרלסמן  |  1/03/12 05:07
 
- לאהוד, אין לי עבר צבאי
איתן.  |  1/03/12 11:42
7
בפעם המי יודע כמה
באום  |  1/03/12 07:30
8
קלינסקי, למה לא תפנה את הדברים
שאול אבידור  |  1/03/12 10:42
 
- זאת לא הסיבה
באום  |  1/03/12 16:45
 
- מסכים איתך במאת האחוזים, לכן
שאול אבידור  |  1/03/12 20:41
 
- תפנים יש פה גם ערבים
לשאול אבידור  |  2/03/12 14:18
 
- אתה כנראה לא שומע, לא קורא ולא
שאול אבידור  |  2/03/12 19:29
 
- אני פוחדת מאנשים כמו מר באום
למר באום  |  2/03/12 13:19
 
- לא הבנת
באום  |  2/03/12 23:36
 
- מלחמת חורמה- הצעה מטורפת.
למר אבידור  |  2/03/12 10:27
 
- תמשיכו להפחיד אחד את רעותו
איש עצוב  |  2/03/12 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
אין לזלזל בממד הרציונלי המרכזי שבקבלת ההחלטה לפעול נכד הכור בעירק. אך הממד האי רציונלי, תחושות בטן ואמוציונליות יתר, לא נעדר מהתהליך שכאמור היה בעיקרו רציונלי. שכן, מנחם בגין, האדם שהוביל את מדינת ישראל במישור המדיני היה חדור ב"מנטליות מצור"
אברהם פכטר
העולם, כלומר: רוב המדינות (החברות באו"ם), אדישות, מנמנמות, מגמגמות - קחו את סוריה למשל. המסקנה: העולם לא נגדנו, כפי שמקובל לחשוב, הוא פשוט לא בעדנו. לכן, עלינו לדאוג לעצמנו ולהאמין ואולי לקחת "ויאגרה" פוליטית
חנן וייס
עתידו של הימין בשלטון בישראל מובטח רק אם הימין יתפכח וילמד למשול. כיום, גם כאשר נבחרה ממשלת ימין, בפועל מושל השמאל באמצעות שליטתו במוקדי הכח במדינה
מנחם רהט
זרזירי העט של העיתון החרדי יתד נאמן, ברוב תסכולם על בחירת הרב מיכה הלוי לכהונת רב העיר פתח תקוה, איבדו עשתונות ושללו ממנו באבחת קולמוס חצופה את התואר רב
סתיו אדם
שופט יפסוק משמורת משותפת ב-99% מהמקרים אך ורק אם יתמלאו ששת התנאים, שקיומם למעשה תלוי ברצונה הטוב של האישה וזו כאמור אין שום סיבה שתוותר על זכויות היתר שלה שלא נאמר נקודות היתרון שלה במאבק הזה. ואל תטעו, מדובר במאבק קשה ביותר, מאבק של 50 אחוז מהזוגות המתגרשים למימוש אבהותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il