X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את גולת הכותרת בטקס החלפת נשיא בית המשפט העליון לא תפס הנשיא הנכנס, אשר גרוניס, אלא שופט אחר מבית המשפט העליון. סלים ג'ובראן שמו. על מה ולמה?
▪  ▪  ▪
ג'ובראן. כיבד את ההמנון בצורה יוצאת מן הכלל [צילום: פלאש 90]
איתמר לוין
השופט ג'ובראן לא שר "התקווה" בבית הנשיא

רובינשטיין: אין לדרוש מערבים לשיר "התקווה"
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון נחלץ להגנתו של עמיתו, סלים ג'ובראן: אזרח נאמן של מדינת ישראל, המייצג את המדינה בכבוד ובהצלחה בחו"ל, וירבו כמותו"
לרשימה המלאה

סלים ג'ובראן, כך מסתבר, נתפס (רחמנא לצלן) עומד דום זקוף ומתוח בזמן שירת "התקווה", אך אבוי - פיו אינו זע ולא נד. תכף ומיד קמה זעקה ציבורית גדולה ואל הוואקום נכנסו חיש-מהר חברי כנסת התרים אחר כל דקת פרסום ותהילה וכאלו המנסים בכוח, ביודעין או שלאו, לשוות לכנסת מצג שווא של סהרוריות, קיצוניות וביזוי.
הגדיל לעשות ח"כ בן-ארי (שלצד פעולות אחרות מבורכות שלו, נדמה כי לאחרונה נטרפה עליו דעתו) שאף הציע את "חוק ג'ובראן". על-פי ההצעה, שופט שלא שירת בצבא או השלים שירות לאומי, לא יוכל לכהן כשופט בבית המשפט העליון. במידה שאותו שופט כבר מונה לבית המשפט העליון, הרי שאותו שופט לא יוכל לכהן כנשיא או משנה לנשיא אלא אם כן השלים את שירותו הצבאי או הלאומי. מדובר, כמובן, בחוק אנטי-דמוקרטי מובהק ומסוכן. הרי ברור לכל בר-דעת שבהצעתו, בן-ארי מכוון ישירות לפסילת אדם מבחינה מקצועית, על-רקע מגזרי והדבר חמור ביותר ולא חוקתי בעליל.
לא זאת אף זאת, הכיצד ג'ובראן וחבריו במגזר הערבי יציגו שירות צבאי או אזרחי, אם אין הם מחויבים לשרת במדינה ונהנים מפטור קבוע שניתן על-ידי משרד הביטחון בעצמו, ומחודש בכל שנה? כמו-כן, מה יעשה אותו בן-ארי במקרה שדרוזי או בדואי שכן שירתו בצה"ל וחירפו את נפשם למען המדינה (אותם מגזרים שלא שרים בטקסים צה"ליים את ההמנון, אבל כמובן מכבדים אותו) יגיעו לבית המשפט העליון ועדיין לא ישירו את ההמנון? נדמה כי יש בהצעת החוק של בן-ארי, מעבר לגזענות חריפה, כשל לוגי מסוים וראוי שיפתור אותה לפני שיגיש אותה לשולחנו של יו"ר הכנסת.
תזכורת: גם לערבים יש מסורת, תרבות ואג'נדה
ובכלל, מהו בדיוק חטאו של סלים ג'ובראן - שאינו מזדהה עם המילים "נפש יהודי הומיה"? או עם "עין לציון צופיה"? אולי עם "ארץ ציון ירושלים"? אנו תמיד מצפים מערביי ישראל לנהוג כפי שאנחנו רוצים שינהגו, אך שוכחים שגם לצד השני יש מסורת, תרבות ואג'נדה. כן, גם לאלו אשר גרים בקרבנו.
את הסכסוך הישראלי-ערבי לא ניתן למחוק בהינף יד או בהצעת חוק מביכה של ח"כ מסוים. יש לשים לב שמרקם החיים העדין בין האוכלוסיה הערבית במדינת ישראל לבין היהודים לא ייפגע, ולעשות הכל על-מנת לשמר ולטפח אותו. כל עוד נציג מהמגזר, שמשרת את המדינה, לא פוגע בשלטון החוק בצורה זו או אחרת, אין שום סיבה שנשפוך עליו קיתונות של ביקורת על שאינו מזדהה עם הנרטיב הציוני-יהודי. הדבר לא מתיישב עם המציאות ונוגד כל היגיון בריא.
את המנון "התקווה" הישראלי-יהודי, ראוי שישירו אנשים שמזדהים איתו, מתרגשים איתו ומרגישים צמרמורת בכל שורה, ולא כאלה שישירו אותו רק כדי לצאת ידי חובה. השאירו למגזר הערבי את זכותו הטבעית שלא לשיר את ההמנון שלא נוגע לו, כהוא זה – וזאת, כל עוד הם אכן יכבדו את ההמנון ולא יבוזו לו (כמו ההתנהגות הנלוזה והמכוערת של אוהדי סכנין במשחקה של הקבוצה מול בית"ר ירושלים באצטדיון טדי). ג'ובראן, מצידו, אומנם לא שר את "התקווה", אך עמד זקוף ליד כולם כשווה בין שווים וכיבד בצורה יוצאת מן הכלל את ההמנון.
הכנסת הנוכחית תורמת המון בחקיקותיה עבור אזרחי המדינה (לפחות לרובם, אשר עד עתה היו כבולים בידי חקיקה אליטיסטית מן הצד השני של המפה הפוליטית), אם זה בחוק "שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים", אם זה ב"חוק החרם" המצוין שמונע אפליה נגד המתיישבים ביהודה ובשומרון, ואם זה ב"חוק העמותות" המתגבש, שיעשה סוף לבחישות המדינות הזרות בפוליטיקה הישראלית. אך מצד שני, הצעות חוק בסגנון בן-ארי הן-הן אותן הצעות חוק שחלקן פוגע באופן מהותי בדמוקרטיה הישראלית והמביאות את הציבור הישראלי לכדי תחושה של ניכור ומיאוס מול הכנסת.

הכותב הוא סטודנט לתואר ראשון במדע-המדינה ותקשורת, מפעיל וכותב הבלוג "למה לא פוליטיקה עכשיו", כותב באתר "ליכודניק" ובאתר הספורט "השישית", פעיל בצעירי הליכוד ובתא לביא-אריאל.
תאריך:  29/02/2012   |   עודכן:  01/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה רוצים מג'ובראן?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בגדי המלך "ערום" בעורמה.
אורי עמר   |  1/03/12 16:15
2
גובראן בסדר גמור
קוביצ  |  1/03/12 16:34
3
פיספסת
שימי אומדן  |  1/03/12 17:50
4
מספר מילים בנושא
ה"תרבות הערבית"  |  1/03/12 18:09
5
לא יתכן שאזרח המדינה לא ישיר
קתו הזקן  |  1/03/12 18:27
6
הנה שיר שמתאים לכל אזרחי ישראל
עברי ישראלי גלילי  |  2/03/12 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי רט
הדור הדיגיטלי של הפייסבוק והאייפון, אולי מחובר לעולם הגדול ולערכיו, אך הוא לפעמים נרדם בשמירה. מיתמם, מתכחש למציאות ועוצם עיניים מהכתובת שעל הקיר. זכרון השואה הוא השעון המעורר
מרטין בוקסדורף
פעמים רבות משהו יוצא לא בסדר בהדפסה ששלחנו לבית הדפוס. למה זה קורה וכיצד ניתן להימנע מכך
רועי אורן
על הקושי ביציאת חיילות לתפקידי קצונה, ועל טיפול בתקיפות מיניות במסגרת הצבא
יהודה דרורי
עלינו להתחיל במערכה בינלאומית לדה-לגיטימציה של הפלשתינים כאומה. הדבר קל יחסית מכיוון שהם אינם אומה!. יש לבטל מכל וכל את השקרים הדמוגרפים שהם מביאים לגבי מוצאם והוותק שלהם כביכול בארץ. יש להתעמת איתם בנושאים אלו בכל מקום בעולם בו הם מנסים למכור את מרכולתם המצחינה ולהכריעם בויכוחים פומביים לעיני כל
איתמר לוין
המשפט הפלילי בפרשת אסון הרכבת ברבדים מגלם את רוב הרעות החולות של המערכת: סחבת בלתי נסבלת, עסקת טיעון מקוממת, הצגה מעוותת של העובדות בידי הפרקליטות, חוסר הרתעה והעדר גמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il