X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לדברי הראב"ע, לא במקרה נאמר בשמות "ויקחו לי", כמו במלכים א' על אליהו, שאמר לאישה האלמנה "קחי נא לי". כאשר מילת הלקיחה עם ל' במילה צמודה, כי אז הלקיחה היא כמו הנתינה
▪  ▪  ▪

בפרשת תרומה בפסוק ב' פרק כ"ה ספר שמות נאמר: "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי".
לכאורה, היה צריך לכתוב ויתנו לי תרומה", כי תרומה נותנים ולא לוקחים, ולאור אי התאמה זו נכתבו תלי תלים של פירושים והועלו השערות שונות.
לקיחה עם למ"ד כמו נתינה
הראב"ע, שידיו רב לו גם בבלשנות, מבאר את הסוגיה בפשטות הגיונית, כדרכו, ומפרש: "ויקחו לי תרומה, מילת לקיחה עם למ"ד כמו נתינה, וכן קחי לי מעט מים (מלכים א' פרק י"ז פסוק י').
להלן הפסוק המלא מהמקורות אותו מביא הראב"ע כדי לחזק את פירושו:"ויקם וילך צרפתה ויבוא אל פתח העיר והנה שם אישה אלמנה מקוששת עצים, ויקרא אליה ויאמר: קחי נא לי מעט מים, ואשתה".
לדברי הראב"ע, לא במקרה נאמר בשמות "ויקחו לי", כמו במלכים א' על אליהו, שאמר לאישה האלמנה "קחי נא לי". כאשר מילת הלקיחה עם ל' במילה צמודה [או לאחר דילוג שאינו משנה את המשמעות, כתוספת מילת הבקשה נא], כי אז הלקיחה היא כמו הנתינה. כדי לתת חפץ, צריך ליטול אותו, ולפיכך - קחו לי מרומה = קחו לכם תרומה כדי לתת אותה לי". וכן, קחי נא לי מעט מים = קחי נא מעט מים כדי לתת לי".
מצאתי עניין רב בפירוש הראב"ע למילת הנתינה, ואני מעדיף פירוש זה על פני פירושים עקיפים, מורכבים, עקלקלים, על אודות המשמעות ועל אודות כוונת הדברים.
תאריך:  01/03/2012   |   עודכן:  01/03/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
צוואתו של מנחם בגין, כפי שאני יכול להעיד עליה משיחות "פנימיות", היא ברורה: ירושלים השלמה והמאוחדת, יהודה ושומרון - בריבונות ישראל! מדינה פלשתינית - בשום פנים ואופן לא! לפלשתינים - אוטונומיה בכל ענייניהם הפנימיים , מלבד חוץ וביטחון!
חיים שיין
מיד עם שחרורי מבית החולים בעקבות פציעתי במלחמת יום כיפור הלכתי לבקר את מנחם בגין. סיפרתי לו על המחדלים האיומים בחזית הדרום. בגין הרגיע אותי ואמר שאסור להשתמש במילה מחדל: זה פוגע באימהות יהודיות ששכלו את בניהן במלחמה. רגישותו האנושית הייתה מופלאה
איתן קלינסקי
חבל שהמצפן והמצפון שעוררו את מוטקה ציפורי אינם מעוררים את ביבי-ברק-ליברמן, המכינים אותנו למלחמה הבאה , שעלולה להבעיר את המזרח התיכון בכל מה שמסוגל נשק גרעיני להבעיר
הרב ישראל רוזן
כולנו משתאים לנוכח האדישות הפוקדת את אומות העולם מול איומי הטירוף העומד עלינו לכלותינו. כולנו תמהים איך זה שגם הנאורות שבאומות משכנעות את עצמן, ומנסות גם אותנו, כי לא צריך להתרגש יתר על המידה, ו'הכל דיבורים' בלבד. התשובה היא: זו הגדרת ה'עמלקיות' במירָעָה! והיא כוללת את העמידה מנגד
שי (ישעיה) הורוויץ
העקרונות ה"חוקתיים" שגורמים לבג"ץ לבטל חוקים ולהביע עמדות מתאדים כלא היו כאשר מדובר בעתירות שהוגשו בשם זכויות אדם לצד הדתי-חרדי. זכויות היסוד שבהם הייתה הפסיקה אמורה להתחשב: חופש הביטוי, הזכות לשוויון, חופש הדת ואי פגיעה ברגשי דת אינם באים עוד לידי ביטוי. האג'נדה בבית המשפט העליון היא שעומדת מעל החוק. וכאשר החוק לא קיים, נכנסת לפעולה מכבסת המילים שתחת כנפיה ניתן להכניס כל החלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il