X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחיר הדלק לאחר הפחתת המס על-ידי נתניהו הוא 7.74 שקלים לליטר, כשהוא מורכב מ-3.80 שקלים עלות, ו-3.94 שקלים מס. מי שמציג מס ששיעורו גבוה ממאה אחוז בתור סובסידיה, פשוט מרמה את הציבור
▪  ▪  ▪
מרמים אותנו [צילום: AP]

כשהתקרבה ההעלאה הצפויה במחיר הדלק, עקב עליית מחיר הנפט בעולם, דובר בתקשורת רבות על מחאת האזרח הקטן המתקשה לעמוד בהוצאות. בתגובה, התראיינו בתקשורת רבים מאנשי הממשל, כולל דן מרידור בראיון שהופיע באתר גלובס, וטענו שאסור לסבסד את מחיר הדלק כיוון שצריך לממן את הוצאות הממשלה הגבוהות. ראיונות אלה מהווים דוגמה למעילה באמון של משרתי ציבור במשלמי משכורותיהם – הלא הם אזרחי המדינה.
מעילה באמון – כיוון שהציבור מאמין שנבחריו ופקידי האוצר מדברים אמת, ולא מרמים אותו. אלא שהאמת היא שאף אחד אפילו לא חלם לדרוש לתת סובסידיה למחיר הדלק. על-פי נתוני משרד האנרגיה, גם לאחר הפחתת המס על-ידי נתניהו, מחיר הדלק הוא 7.74 שקלים לליטר: 3.80 שקלים עלות, ו-3.94 שקלים מס. מי שמציג מס ששיעורו גבוה ממאה אחוז בתור סובסידיה, פשוט מרמה את הציבור.
רק לו עלתה הדרישה להוריד את מחיר הדלק אל מתחת לארבעה שקלים וארבעים ואחת אגורות לליטר, שזו העלות בתוספת מע"מ, הייתה הצדקה לדבר על סובסידיה. הדורשים לרסן את עליית מחירי הדלק מצביעים על עובדה פשוטה: על כל ליטר דלק משולם מס (בלו) ששיעורו אחרי ההפחתה הוא 2.87 שקלים לליטר, ועל מס זה משולם גם מע"מ בשיעור של 46 אגורות. האמת היא שהממשלה התכוונה להעלות את הבלו בארבעים אגורות לליטר, ורק דוח ועדת טרכטנברג מנע העלאה זו. האמת היא גם שדן מרידור ופקידי האוצר אינם משלמים את המס הגבוה על הדלק, כיוון שהדלק שלהם ממומן על-ידי הציבור.
אלא שלא רק בנושא מחיר הדלק זורים חול בעיני הציבור. כל דיווח על עלייה במפלס הכנרת מלווה בציון העובדה שעדיין חסרים לכנרת מספר מטרים כדי להגיע לקו העליון. אלא שהאמת היא שהמפלס ההיסטורי של הכנרת הוא 212- מטר, ואין ספק שכבר בימים הקרובים תגיע הכנרת למפלס זה. מקורו של הדיווח על המטרים החסרים הוא בפקידי הממשלה ורשות המים שעושים ככל שביכולתם כדי ליצור תחושה כוזבת של מחסור במים, ובכך להעלים את העובדה שהעלו את מחיר המים באורח שערורייתי וחסר הצדקה לחלוטין, ולתרץ את החלטתם לזרוק מיליארדי שקלים על מתקני התפלה מיותרים.

הערה: גרסה מוקדמת של מאמר זה נכתבה מתוך הנחה שגויה על פיה כל המס המוטל על הדלק הוא בשיעור קבוע באחוזים ממחירו. כאמור לעיל, הבלו נקוב בשקלים ולא באחוזים מהמחיר, וכך יש להבין את התגובות הראשונות למאמר.
תאריך:  04/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דן מרידור / Dan Meridor
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סובסידיה לדלק": כך מרמים את העם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
וזאת בחסות תקשורת אימפוטנטית
אחד העם  |  4/03/12 15:04
2
אתה טועה פרלסמן
זכריה הכהן  |  4/03/12 21:32
 
- אתה צודק. התרשלתי וטעיתי בגדול
אהוד פרלסמן  |  5/03/12 02:05
 
- לא טעית אהוד
צדוק  |  5/03/12 09:49
3
ועדת חקירה????????????????...ל
אליפז  |  6/03/12 19:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יובל שרלו
האם מותר להתנגד להקמת שכונה בשל בעיות של איכות הסביבה והחיים או שמא מצוות ארץ ישראל גוברת? על כך בתשובה הבאה
ירון זכאי
בהפצת "חדשות דוגמות מציאות" יש סכנה גדולה של עיוות המציאות. כאשר סקטור אחד משתלט על הדגימה הוא מנסה בעצם לתת כל הזמן את הטעם והצבע שלו לעולם. התחום הבולט ביותר הוא תחום הפמיניזם אשר סובל מעודף נשים פעלתניות המסקרות אותו ומקיפות את העיתונאים הגברים והפכו נושאים שלמים לטאבו
הרב אליהו קאופמן
יש הטוענים כי האיש סלים גו'ברן, נושא "משרה ממלכתית" וה"סמלים של המדינה מחייבים אותו" . זהו "קשקוש בלבוש". השופט גו'ברן נבחר לתפקידו לא משום היותו "פטריוט ציוני", לא מתוך "עסקה פוליטית" ולא מתוך "שרות ממלכתי" אלא משום השכלתו המשפטית וההיסטוריה השיפוטית שלו , ומתוך כך שהחוק עומד גם מעל למדינה ו"למלכתיותה"
אלישע פורת
בשבוע שעבר הקדיש ערוץ 1 הציבורי משדר מיוחד לזכרו של מנחם בגין, במלאת 20 שנה לפטירתו. גם אני הייתי בין המרואיינים. בשל קוצר הזמן היה המשדר דחוס לעייפה בארבעה סרטונים של ארבעה במאים. ובשל כך לא הובאו דבריי במלואם. כיוון שנשאלתי על כך לא מעט, אני מביא אותם כאן, לקוראיי הנאמנים מ'הזמן הירוק'
עמוס שנער
שמעון פרס הוא נשיא פוליטי החותר נגד הדמוקרטיה בארצו. לו יכולתי, הייתי מגיש בג"צ נגד כהונתו. כל עוד זה לא קורה, תפקידו האחרון כנשיא הוא להעניק חנינה למדינת ישראל מנזקיו ולהתפטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il