אל לנתניהו להירתע מאזהרת הבית הלבן להימנע מדו-שיח תחיקתי אינטנסיבי עם שני בתי הקונגרס. האזהרה פוגעת באינטרס הישראלי, ביסודות הדמוקרטיה האמריקנית - הפרדת רשויות השוות בכוחן ועצמאות המחוקקים - ובבוחר האמריקני. אל לנתניהו לשתף פעולה עם הניסיון לכרסם במעמד הקונגרס - הנציג האותנטי ביותר של הציבור האמריקני ומבצר תמיכה שיטתי. אומנם הקונגרס מעדיף לעסוק בנושאי פנים היקרים לבוחר, אך הוכיח את יכולתו לעצב גם את מדיניות החוץ והביטחון.
אל לנתניהו להיגרר אחר נציגי "פלשתין תחילה". יחסי ישראל-ארה"ב חורגים מעבר לעניין הפלשתיני, ומבוססים על ערכים היסטוריים משותפים, ועל אינטרסים ואיומים משותפים, שקיומם אינו קשור לעניין הפלשתיני. על נתניהו להדגיש את האיומים המידיים והברורים המשותפים לארה"ב ולישראל מאירן גרעינית, מהרחוב הערבי הסוער ומהטרור המוסלמי.
על נתניהו להימנע מעידוד ארה"ב למעורבות בסכסוך הערבי-ישראלי, המזניקה את הציפיות והטרור הערבים ומרחיקה את השלום. ככל שארה"ב משדרגת את מעמדה כ"מתווכת הוגנת", כן היא מערערת את מעמדה כ"בעלת ברית ייחודית" של ישראל.
על נתניהו להציג בפני הנשיא והקונגרס יוזמות לשדרוג דרמטי של שיתוף הפעולה עם ארה"ב כתוצאה מהשינוי הדרמטי השלילי המתחולל במדינות ערב. לדוגמא, תיקון "חוק ייצוא הנשק" מ-1976 המגביל את שיתוף הפעולה עם ישראל; הצבה מראש בישראל של מערכות נשק מתקדמות המוצבות היום באירופה, שתאפשר לארה"ב לבלום התמוטטות של משטרים ערביים פרו-אמריקנים; הקמת קרן דו-לאומית לעידוד שתוף פעולה בין התעשיות הביטחוניות; שדרוג מתקני נמל אשדוד לצרכי הצי ה-6 וחידוש הביקורים השוטפים של הצי ה-6 בנמל חיפה.
על נתניהו להתנגד לשעבוד עצמאות הפעולה הצבאית של ישראל ללחץ, הבטחות או שיקולי בחירות של אובמה. לאור העובדה שסנקציות ודיפלומטיה העניקו לאירן שהות נוספת לפיתוח יכולות גרעיניות, יש לנקוט בפעולת-מנע. כדי למנוע פעולת-מנע ישראלית, יהיה על ארה"ב לבצעה.