X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב ושוב יש להתריע מהטמטום החוקתי הזה שהופך את השכרות לעילה להקל בעונשם של עבריינים. השכרות נתפסת כאילו הייתה איזו גזירת גורל, במעמד שווה לאי שפיות זמנית. הגיע הזמן לשנות את החוק ולקבוע כי אם נעשתה עבירה פלילית בזמן שהמבצע היה שתוי, יוכפל עונשו של העבריין
▪  ▪  ▪
בדיקת שכרות. העת להחמיר את הענישה

באשדוד נפצע קשה מאד קשיש בן 75 בערב החג כאשר נהג בנתיב הנגדי סטה ממסלולו עלה על אי תנועה והתנגש במכוניתו. בדמו של הנהג הפוגע מצאו השוטרים כמות אלכוהול הגבוהה פי חמישה מהמותר. זו הכמות הגבוהה ביותר שנמצאה אצל נהג בגילופין. "על הדרך" כמו שאומרים אצלנו, נמצא גם שאין לו רשיון בתוקף כבר 10 שנים.
עכשיו, בואו ננסה לנחש מה יהיה קו ההגנה במשפטו. עורכי דינו ישתמשו בעובדה שהאיש היה שיכור כטיעון להקלה בעונש. הם יספרו בדמעות שהוא אב דואג ואדם אחראי ורק בגלל האלכוהול הוא איבד את השליטה על מעשיו. הוא לא יזכור כיצד נכנס למכונית ולאן נהג עד שמצא את עצמו במקום התאונה מבולבל והמום. אם הנהג העבריין שתה את האלכוהול במסיבת רווקים או באירוע משפחתי בכלל יתעוררו רחמי השופטים והם יקלו בעונשו.
שוב ושוב יש להתריע מהטמטום החוקתי הזה שהופך את השכרות לעילה להקל בעונשם של עבריינים. השכרות נתפסת כאילו הייתה איזו גזירת גורל, במעמד שווה לאי שפיות זמנית. מאבטח הרמטכ"ל שנתפס כאשר ניסה לאנוס צעירה טען להגנתו שהיה שכור לאחר מסיבת רווקים והוא לא זוכר מה עשה שם, במקום האירוע. הצעיר שאנס ורצח את מעיין ספיר טען, מסכן, שהיה שיכור ולכן לא שלט ביצריו. השופטים, למרבה המזל, קיבלו עדויות אחרות שהאיש היה צלול ומחושב.
שכרות בקרב בני הנוער: מקום שני בעולם
וזה לא הכל. סקר שהתפרסם באחרונה העלה ששיעור השיכורים בקרב בני נוער בישראל מעמיד אותנו במקום השני בעולם אחרי אוקראינה. עדרים עדרים של צעירים שיכורים מסכנים ערב ערב את שלום הציבור בחסות החוק הרואה בשכרות עילה לפטור חלקי מאחריות.
הגיע הזמן לשנות את החוק ולקבוע בו סעיף לאמור: אם נעשתה עבירה פלילית בהיות מבצע המעשה שתוי, יוכפל עונשו של העבריין. כן. אם אדם עולה על ההגה כשהוא ביודעין שתוי, כמוהו כאדם שמתחיל לנהוג כשעיניו מכוסות. זו לא סיבה להקל בעונשו אלא דווקא להחמיר בעונש. אדם שאנס כשהוא שיכור ייענש בחומרה משום שביודעין הוא הפקיע מעצמו כל אחריות למעשיו והסיר מעצמו כל רסן.
וזה רק צעד ראשון. השכרות חמורה משימוש בסמים. האם היינו מוכנים לכך שהשימוש בסם יהיה חוקי והמוני מסוממים יהלכו ברחובות?
יש לצאת למלחמה בשתייה והצעד הראשון - להפוך אותה לסיבה להחמרה בעונש. שתית? תשלם.

הכותב הוא נשיא קב' ח.א.ש ביטחון, המתמחה בביטחון ואבטחה בארץ ובעולם.
תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
כאשר נתניהו ייכנס אל הבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית עליו לזכור שדרכו של אובמה לכהונה שנייה רוויית מכשולים ולהדגיש את האיומים המידיים והברורים המשותפים לארה"ב ולישראל מאירן גרעינית, מהרחוב הערבי הסוער ומהטרור המוסלמי
איתמר לוין
אובמה הלך בין הטיפות בנושא האירני: לא לאיים במפורש במכה צבאית ולא לתת לאחמדינג'אד לחשוב שיוכל לשטות בעולם    דומה שהכף נטתה יותר לעבר הבנה אמריקנית - גם אם לא הסכמה - לכך שישראל אולי תיאלץ לפעול    וגם: רגעים של נחת לנתניהו וברק
יחיאל (חיליק) רוזמן
על רהיטים לא כתוב "עץ גנוב", אך בחוק החדש יחויב כל רהיט לשאת תווית המציינת את מקורו של העץ. הקהילה האירופית כבר אינה יכולה לסבול את שוד הפארקים הלאומיים ברחבי העולם
יוסף שטח
תופעה השימוש במילים זרות מטרידה כי היא מעידה על רדידות תרבותית ,כי היא יוצרת ניכור וחיכוך, ופוגעת באחד הסמלים המובהקים של תחיית העם בארצו, בקליטת העלייה, בתקשורת טובה בין אנשים ,בחיים משותפים ובקשר בין הנוער לארצו    תגובה למאמרו המלגלג של פרופ' יחיעם פריאור "במדינת האח הגדול מדברים רק עברית"
אליקים העצני
'תוכנית ההרגעה' של נפתלי בנט אינה מתיימרת להציע פתרון אחד, שכן הוא אינו קיים. דיון בעיקרי התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il