X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חצי שנת עבודות שרות, זהו עונשו של מי שהנהיג קבוצת פורעים, לחלל בית עלמין יהודי. השני שנשפט קיבל 200 שעות עבודות לציבור, בזמנו הפנוי אם בכלל. שנתיים עברו, והאחרים עוד לא נשפטו. זו השיטה, גורלם של מבצעי הלינץ' בחיפה יהיה דומה. הם לא יואשמו בניסיון לרצח על-רקע לאומני, לכל היותר יוזכר משהו בסגנון של 'בריונות רחוב'
▪  ▪  ▪
מצבות מחוללות. והעיקר שטוענים שיש דו-קיום [צילום: דוברות עיריית אילת]

את משטרת חיפה לא מבלבלים בעובדות, היא קבעה: 'לא מדובר ברקע לאומני'. הפעם זה בהקשר, של תקיפת שני הצעירים בסמוך לבית החולים רמב"ם. חיפה היא 'סמל הדו קיום' מבחינתם של כמה קובעי מדיניות ובניהם ראש העיר יהב. לכן גם אם התוקפים צעקו 'יהוד', גם אם חרטו על ראשו של אחד הצעירים את האותיות א.ש.פ, כדי שראש העיר יפתח את הראש, זה לא מזיז לפונדמנטליסטים של שקר הדו קיום. הם כבר גיחכו את עצמם כשטענו שהייתה התגרות מצד הצעירים, ומדובר בטעות בזיהוי. היה חסר שיגידו שהאותיות א.ש.פ, הם ראשי התיבות 'אני שונא פרנקים', ומדובר בסכסוך מסורתי בין תוניסאים למרוקאים או בין פרסים לתימנים. אם היה מדובר במקרה יחיד ולא בשיטה, הייתה סיבה לדאגה. אך מסתבר שיש סיבה לחרדה, כי העיוורון הפך לאידיאולוגיה.
לפני כשנתיים, ערב יום השואה נופצו כחמישים קברים בבית העלמין במושבה מרחביה הסמוכה לעפולה. לוחות השיש הכבדים הוסרו ונופצו על-ידי סלעי בזלת שהושלכו עליהם בחמת זעם. מערכת ההשקיה והגינון הושחתה והוצתה, כולל כתובות נאצה. ביקרתי שם, בלי ספק מדובר היה בפוגרום של ממש, מכוון, לאומני ורווי שנאה המזכיר ימים אפלים. למשטרה לקח ימים אחדים ללכוד את הפורעים, שמונה בני מיעוטים מהכפר סולם, השכנים של תושבי מרחביה. מרחביה הוא ישוב וותיק, רוב תושביו מבוגרים ואין להם שיג ושיח עם קטטות, או סכסוכי שכנים.
ההשלכות הכספיות של הקביעה
על-פי אותה שיטה הקובעת ששוררים כאן חיי דו קיום מרהיבים, המשטרה הזדרזה לקבוע שמדובר בבריונות ובשום אופן אין מדובר ברקע לאומני. לקביעה השערורייתית הזו יש גם השלכה כספית. אם מדובר בפשע לאומני, המדינה נושאת בנטל הפיצוי דרך מס רכוש. אך אם בריון שרף את ביתך, זה כבר עניין שלך מול השורף. רוץ אחריו, תביא הוכחות, תבע אותו בבית משפט שנים ארוכות, וכשבית המשפט יחייב אותו, תתאמץ להוציא ממנו את הכסף.
על-פי קביעת המשטרה, המשפחות האומללות במרחביה שקברי יקיריהם נפגעו, נדרשו להוציא מכספם את שווי הנזקים (למעלה מחצי מיליון שקלים). התרוצצתי בכנסת, מוועדה לוועדה, מדיון לדיון. לאחר זמן רב, המדינה נכנעה והתרצתה למצוא כל הסדר לפצות את המשפחות, אך בשום אופן לא דרך ההכרה שמדובר בפשע שנאה לאומני. עד היום אינני מבין איך נסגרו הדברים בתוך וועדת כספים, בקריצות, מלמולי פקידים, ו'נסגור אחר כך'.
ממניע של שעמום
שאילתא ששאלתי בנוגע לעונשם של הפורעים נענתה ע"י השר אהרונוביץ' לפני כשבועיים ומדברת בעד עצמה (דברי הכנסת 22.2.2112): "בגין התלונה נפתחה חקירה והוברר כי מבצעי העבירות הינם נערים מהכפר סולם הסמוך. נחקרו שמונה מעורבים, ביניהם בגיר ושבעה קטינים. בחקירתם הודו חלק מהמעורבים במעשים, וטענו כי ביצעו את המעשים ממניע של שעמום, ולא ממניע לאומני.
כל המעורבים נעצרו וחומר החקירה הועבר לעיון פרקליטות מחוז צפון. הוגשו שלושה כתבי אישום כנגד המעורבים בגין עבירות פליליות של היזק לרכוש, הצתה, עלבון דת והשחתת פני מקרקעין. הליכי המשפט הסתיימו כנגד הבגיר, והוא נדון לשישה חודשי עבודות שירות. אחד הקטינים נדון ל-200 שעות לתועלת הציבור, וכנגד היתר ההליכים המשפטיים עדיין נמשכים. תיק החקירה עדיין מצוי בפרקליטות מחוז צפון פלילי לצורך ניהולו בבית המשפט".
חצי שנת עבודות שרות, זהו עונשו של מי שהנהיג קבוצת פורעים, לחלל בית עלמין יהודי. השני שנשפט קיבל 200 שעות עבודות לציבור, בזמנו הפנוי אם בכלל. שנתיים עברו, והאחרים עוד לא נשפטו. זו השיטה, גורלם של מבצעי הלינץ' בחיפה יהיה דומה. הם לא יואשמו בניסיון לרצח על-רקע לאומני, לכל היותר יוזכר משהו בסגנון של 'בריונות רחוב'. ישפטו אחד או שניים לעבודות שרות, השאר יפטרו בלא כלום, 'כדי לא להוציא אותם ממעגל החברה'.
הם ילכו הביתה מבסוטין ויגידו לחבריהם: 'היהוד' האלו 'ראש בקיר', צריכים שנחרוט להם בראש יותר עמוק, אולי סוף סוף הם יבינו, שאנחנו לא רוצים כאן דו קיום, אנחנו רוצים כאן אש"ף, חיזבאללה, גם כאן בחיפה הערבית. אך יהב ושאר ההב הב, ימשיכו לנבוח 'דו קיום'.

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומנות ושמה בריונות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים
דן אלון  |  5/03/12 10:14
 
- מדהים מה שינאה גורמת לאדם
קורא מאירופה  |  5/03/12 10:34
 
- איזה פלא מאירופה. מה אפשר
זקן  |  5/03/12 11:53
 
- אתה ממשיך לקחת את הכדורים
הכחולים המזיקים  |  5/03/12 13:08
2
זה גורלנו ?
שומר החומות  |  5/03/12 12:22
3
אהרונוביץ כשל בתפקידו
דן99  |  5/03/12 14:10
4
יועץ שהתגאה כי הוא גנב.
למיאל בן ארי יש  |  6/03/12 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה בן-שבת
שוב ושוב יש להתריע מהטמטום החוקתי הזה שהופך את השכרות לעילה להקל בעונשם של עבריינים. השכרות נתפסת כאילו הייתה איזו גזירת גורל, במעמד שווה לאי שפיות זמנית. הגיע הזמן לשנות את החוק ולקבוע כי אם נעשתה עבירה פלילית בזמן שהמבצע היה שתוי, יוכפל עונשו של העבריין
יורם אטינגר
כאשר נתניהו ייכנס אל הבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית עליו לזכור שדרכו של אובמה לכהונה שנייה רוויית מכשולים ולהדגיש את האיומים המידיים והברורים המשותפים לארה"ב ולישראל מאירן גרעינית, מהרחוב הערבי הסוער ומהטרור המוסלמי
איתמר לוין
אובמה הלך בין הטיפות בנושא האירני: לא לאיים במפורש במכה צבאית ולא לתת לאחמדינג'אד לחשוב שיוכל לשטות בעולם    דומה שהכף נטתה יותר לעבר הבנה אמריקנית - גם אם לא הסכמה - לכך שישראל אולי תיאלץ לפעול    וגם: רגעים של נחת לנתניהו וברק
יחיאל (חיליק) רוזמן
על רהיטים לא כתוב "עץ גנוב", אך בחוק החדש יחויב כל רהיט לשאת תווית המציינת את מקורו של העץ. הקהילה האירופית כבר אינה יכולה לסבול את שוד הפארקים הלאומיים ברחבי העולם
יוסף שטח
תופעה השימוש במילים זרות מטרידה כי היא מעידה על רדידות תרבותית ,כי היא יוצרת ניכור וחיכוך, ופוגעת באחד הסמלים המובהקים של תחיית העם בארצו, בקליטת העלייה, בתקשורת טובה בין אנשים ,בחיים משותפים ובקשר בין הנוער לארצו    תגובה למאמרו המלגלג של פרופ' יחיעם פריאור "במדינת האח הגדול מדברים רק עברית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il