X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מניעת האינפורמציה בפרשת המסמך המפוברק היא תרגיל של נוכלות שאין למעלה ממנו. אין בפרשה שום פרט היכול לפגוע בבטחון המדינה. שקר וכזב. הסיבה היא אחת: לשמור על עכוזיהם של המעורבים
▪  ▪  ▪
אשכנזי. עליו לגלות לציבור את כל הידוע לו בפרשה [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
"דוח קשה ביותר עבור גבי אשכנזי"

איציק וולף
ברק: חבורה מצומצמת פעלה נגד הדרג המדיני

אשכנזי: נקלעתי למלחמת לשכות
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר, שנמצא במוקד הסערה סביב טיוטת דוח מבקר המדינה בפרשת המסמך המפוברק, טוען כי כל שעשה היה למען בטחון המדינה * באור יהודה נקרא רחוב על שמו של אשכנזי
לרשימה המלאה

מעטה הסודיות והאיפול שהוטלו על ממצאי דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז על-ידי מבקר המדינה והגורמים האחרים המעורבים בפרשה, הם מעשה בלתי מוסרי, בלתי חוקי, לכאורה, ומעל הכל, הפרה בוטה של אחד מכללי הדמוקרטיה הבסיסיים - עיקרון שלטון העם. כל המעורבים בפרשה, כולל מבקר המדינה, הם נאמני הציבור ולו הם חייבים דין וחשבון מפורט על מה נבחריו ופקידיו הבכירים עושים.
מניעת האינפורמציה בפרשת הרפז היא תרגיל של נוכלות שאין למעלה ממנו. אין בפרשה שום פרט היכול לפגוע בבטחון המדינה. שקר וכזב. הסיבה היא אחת: לשמור על עכוזיהם של המעורבים, כולל הדמויות המרכזיות המוכרות בפרשה ואלה העומדים מאחורי הקלעים ומושכים בחוטים.
אין זו הפעם הראשונה, וככל הנראה, גם לא הפעם האחרונה שבה משתמשים בנימוקים של פגיעה בבטחון המדינה כדי להסתיר את האמת העירומה מעיני הציבור. זהו מעשה חמור שאין כדוגמתו.
כתבתי עוד כאשר הפרשה התפוצצה שאין שום אפשרות אלא שבכירים ביותר היו מעורבים בניסיונות לפוטש. רק אנשי צבא בכירים מאוד, פוליטיקאים ומקורבים ביותר לדרג המדיני, היו יכולים לבחוש בפרשה כדי להוביל להדחתו של רמטכ"ל נבחר. יואב גלנט הועף מתפקידו כרמטכ"ל ובכך המזימה של הקושרים הצליחה, גם אם באופן חלקי. לא היו דברים כאלה במדינת ישראל, הווה אומר שרמטכ"ל נבחר מודח מיידית בגלל פרשה מטופשת שהוצפה בתקשורת בכוונת מכוון. את זאת יש לחקור עד תום, ללא חשש ומורא כי בנפשנו הדבר.
לפרסם את הדוח הסופי!
מאבקי הכוח בין לשכת שר הביטחון לבין לשכת הרמטכ"ל אינם דבר חדש בישראל. היוצא דופן בפרשה זו היא העובדה שנעשו מעשים שלא יאומנו, החל בחשד לזיופים, פרסום סודות מדינה כמוסים, "חיסולים ממוקדים", ועד הדחת רמטכ"ל. שר הביטחון טען שהיה זה ניסיון פוטש. הרמטכ"ל טען, מנגד, שלא היו דברים מעולם. מבקר המדינה מצא פגמים קשים ביותר בהתנהלות שתי הלשכות. לא תהיה זו הגזמה אם נקבע שבמקומות שבהם עוסקים בחיי אדם, הממונים עסוקים, עד מעל הראש, באינטריגות ובקשרים אפלים.
שר הביטחון אינו יכול לרחוץ בניקיון כפיים ולהוציא הודעה לקונית. עליו לחשוף בפני הציבור את האמת כפי שהיא ידועה לו, על כל פרטיה. אין בכך שום גילוי סודות מדינה, לא פגיעה בבטחון המדינה או מיני משפטים ריקים מתוכן. עליו להתייצב בפני הציבור ולספר את סיפורו. גם על הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, לגלות לציבור את הידוע לו. שני בעלי תפקידים אלה הם נאמני הציבור, לכן עליהם חלה החובה לתת לציבור דין וחשבון על עשייתם. שום מנטרות של בטחון המדינה לא יעזרו.
החבר'ה הטובים עוד יתגייסו כדי לקבור את האמת. מאמצים בלתי פוסקים יושקעו במניעת כל הדלפה או כל פרט העלול לפגוע במי מבין המעורבים, וכאלה יש הרבה.
מבקר המדינה הנמצא לקראת סיום תפקידו חייב להתעלם מכל הלחצים המופעלים עליו. הדוח הסופי צריך להיות גלוי, לכן על המבקר לא להירתע מאמירותיהם של נוכלים שונים. גם הוועדה לביקורת המדינה חייבת לפרסם את הדוח הסופי. בסמכותה לפקח על הממשלה ולא להיות חותמת גומי. ואם כל אלה לא יעזרו, הדרך לבג"ץ פתוחה. זכות הציבור לדעת מה נאמניו עושים, גוברת על כל ברברת. חיי אדם חשובים ממעמדם של כל המעורבים בפרשה.

תאריך:  06/03/2012   |   עודכן:  06/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודיות בשירות נוכלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מהומה רבה על לא מאומה.
אהוד פרלסמן  |  6/03/12 13:53
2
גלאנט חייב לתבוע את אשכנזי. ל"ת
שרון.  |  6/03/12 15:33
3
מפקר המדינה הוא הבעיה לא הפתרו
בן מנחם  |  6/03/12 23:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
סאטירה חברתית ולשונית שמחברת חדש וגם ישן, כיצד ניצח הריאליטי את ירושלים ושושן
יוסף קנדלקר
איפה הימים ההם בהם התחפושות היו צנועות ויפות, מקוריות, תוצרת-בית, כאלו שמועברות מילד לילד שנה אחר שנה?    חג הפורים איבד את שמחתו, את קסמו ואת תמימותו
גוז'נסקי יואל, עודד ערן
בעצם הכיסוי הרב שמעניקה הרשת לסכסוכים שונים בעולם הערבי היא מחסנת במידה רבה את המשפחה השלטת מביקורת על היעדר הדמוקרטיה במדינה    אירועי ה"אביב הערבי" הכניסו את כל בתי המלוכה בעולם הערבי וקטר עמם לסד בעייתי
מיקי פרי
הצדיק המעונה שהשתחרר רק עכשיו מהכלא פתח פה גדול. כיצד הוא משווה בינו לבין גלעד שליט?!    חרדים לא רוצים לשרת בצבא? אין בעיה, יש שירות לאומי    חנין זועבי, אף אחד לא מחזיק אותך כאן בכוח, את יכולה לעזוב בהחלט    למה אני מרחם על שטייניץ וכיצד מקבל ראש הממשלה את החלטותיו?
רועי אורן
זוהר לוי היה אחד מחלוצי מוסיקת הרוק בישראל, ולכן מגיע לו שלעת עדנה אמנים כנינט טייב, שלום חנוך, ישראל גוריון ואחרים יצדיעו לו ולפועלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il